Молодша А група 12.05.2020

ЦІКАВА МАТЕМАТИКА

Тема: «Кількісна лічба. Геометричні фігури.»

Мета: продовжувати  ознайомлювати дітей з кількісною лічбою в межах 3, поповнити словник дітей словами «стільки», «скільки» «порівну». Закріплювати знання про трикутник, вчити знаходити серед геометричних фігур потрібну, називати її. Розвивати мислення, мовлення.

Матеріал: зображення лисичок (3 шт.) ,зображення сумочок –трикутничків ; трикутники одного кольору ,трикутники різного кольору та розміру, (картка з двома смужками – білий аркуш по горизонталі смужка; трикутники 3шт., кружечки 3 шт.)

Хід

Сюрпризний момент 

З якої казки ця ілюстрація? Хто допоміг зайчику вигнати лисицю? Куди лисиця втекла?

(Це  казка «Зайчикова  хатинка». Зайчику допоміг півень. Він лисицю вигнав з хати зайчика. Злякалася лисиця півня і втекла в ліс.)

Лісові гості

-Чи ви  бачили справжню лисичку? — До нас сьогодні завітала лисиця з подругами. ( Виставляється 2 лисички .)

— Скільки їх? (Рахують до 2.)

— Лисички збиралися в дорогу ,тому взяли з собою сумочки. Візьміть стільки ж сумочок, скільки  лисичок. (Діти виставляють по сумочці для кожної лисички)

— Що можна розповісти про лисичок і сумочки? (Лисичок  стільки, скільки сумочок. Сумочок стільки, скільки лисичок  Їх порівну, 2.)

Пролунав стукіт — прийшла ще одна лисичка. Виставити її  і  поросити дітей порахувати лисичок.

— Чого більше: сумочок чи  лисичок?  Чому ?  ( Більше лисичок, одній не вистачило сумочки.)

— Як зробити порівну? (Прибрати одну лисичку або додати одну сумочку.)

Закріплення знань про трикутник.

— На яку фігуру схожа сумка лисички ? Скільки кутів і стрін у трикутника?

Давайте порахуєм.

Показати кілька різних трикутників одного кольору .

— Які це фігури?  Скільки у них кутів? Скільки сторін?

Потім дати дитині  картку з двома смужками (білий аркуш, по горизонталі проведена смужка). Запропонувати їм покласти на верхню смужку три кола, а на нижню — стільки ж трикутників.

—  скільки ви поклали трикутників? (3.) Чого більше: кіл чи трикутників? (Порівну.) Чому? (У всіх є пари.)

Гра «Знайди зайву фігуру» Покласти:

а) 2 великих і 1 маленький трикутник одного кольору;

б) 1 жовтий і 2 червоних трикутника одного розміру;

в) 2 трикутника і 1 коло;

г) 1 червоний і 1 зелений трикутник одного розміру, червоний круг. Необхідно знайти зайву фігуру і обґрунтувати свою відповідь. Зайвий предмет виділяється за двома ознаками — колір і форма.

Гра «Наложи  трикутники» – наложити трикутники один на один так ,щоб було видно всі кольори . Який колір у самого великого трикутника?- назвати всі кольори .

-Лисиця втекла в ліс. Як і де жити лисиці в лісі? Якщо піде дощ, як їй бути? Настане ніч, треба десь спати.

(Лисиці необхідно мати житло, оскільки їй треба десь спати, ховатися від дощу та холоду.)

У лисиці повинен бути будинок, так як  треба десь жити, і немає будинку, оскільки немає матеріалу. Як бути? Що робити? (Лисиці треба подумати, з якого матеріалу зробити будинок.)

-Що росте у лісі? Чого в лісі багато? Що є у дерев?

Чи можна з гілок зробити будиночок?   На що схожий цей будинок?  (на трикутник).

Яке завдання вирішували? Яка проблема була?

Додаток 

Що схоже на трикутник?

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *