Середній вік з 30.03.2020 по 03.04.2020
СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
- Порівняння предметів за кольором, розміром, формою.
- Порівняння множин (більше, менше, порівну).
- Об ‘ємні геометричні фігури (куб, куля).
ГРА «БІЛЬШЕ, МЕНШЕ, ПОРІВНУ»
МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
- Вивчення віршів про весну по мнемо таблицях
2. Розгляд і обговорення ілюстрацій про весну
-Яка пора року зображена?
– Як ви це зрозуміли?
– Що вам сподобалось найбільше?
-Якби ви були художником, що ще б намалювали?
3. Розучування вірша П.Король “Навесні”
НАВЕСНІ (Петро Король )
Навесні в гайок піду,
Першу квіточку знайду,
Біля квіточки помрію,
Разом з нею порадію,
І вона всміхнеться
До мойого серця.
4. Складання казки “Весна”
Казка «ВЕСНА»
Жив – був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок – Зиму, Весну, Літо й Осінь з їх братами – місяцями.
Найбільше король любив наймолодшу – красуню Весну. Але те, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а вже потім люди, які зустрічали її. Як тільки Весна ступала на холодну після Зими землю, і зігрівала її своїм теплим весняним подихом, а ласкавий батько Сонце посилав на допомогу донці свої сонячні промінці, починалися на землі різні дива; прокидалися від зимового сну тварини, різні комашки, жучки, метелики, дерева теж прокидалися від зимового сну, проростали різні рослини, поверталися до рідної домівки птахи і звеселяли землю співом, оживала природа.
ГРА «ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ ПРО ВЕСНУ»
Здогадайтеся, про що можна так сказати:
– Рання, тепла, сонячна, довгоочікувана- весна.
– Тепле, яскраве, ласкаве, променисте – сонце, сонечко;
– Блакитне, чисте, високе, ясне- небо, небочко;
– Легка біла, пухнаста – хмара, хмарка;
– Весняний, прохолодний, пестливий- вітер, вітерець;
– Брудний, пухкий, чорний – сніг, сніжок;
– Веселий, дзвінкий, швидкий- струмок, струмочок;
– Молода, зелена, м’яка, шовковиста- трава, травичка
– Перша, весняна, маленька, свіжа – квітка, квіточка
ВИВЧЕННЯ ЧИСТОМОВКИ ПРО ВЕСНУ.
Са-са-са – вже прийшла весна.
Су-су – су – я люблю весну.
Сі-сі – сі – ми веселі всі.
Се -се -се – нам весна тепло несе.
Ок-ок-ок – сіла бджілка не пеньок.
Ки-ки-ки – прилетіли шпаки.
Че-че-че – вода в річці тече.
Ей-ей-ей – співає соловей
ГРА «ПРИДУМАЙ РИМУ»
Скажіть, яка іде весна?
Чудова, ніжна … (чарівна).
І раді всі міста і села,
Бо йде до нас весна… (весела).
Летить на сушу і на море,
Повітря чисте і … (прозоре).
У полі теплий вітер віє,
А небо у горі … (синіє).
Хоч де-не-де, ще сніг летить,
Та вже дзвінкий струмок … (біжить).
Веселе сонечко розквітло,
Весна летить прозоро й … (світло).
На трави розсипа росу,
Дарує щастя і … (красу).
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ
- Відгадування загадок про квіти
2.Комахи на весні: сонечко, мурахи, метелики…
Опис комахи. Наприклад: Ця комаха маленька, форма тіла кругла, а спинка червона з чорними цятками, має чотири лапки. Коли беруть на долоньку, розправляє крила і летить. Що це за комаха?
ЗАГАДКИ ПРО КОМАХ
Серед літа біля липки
Виграють сопілки, скрипки.
Це не скрипки, не сопілки,
То медок збирають …
(Бджілки)
Вертоліт такий маленький
Сів на квітку золотеньку.
Усміхнулася кульбабка: —
Завітала в гості…
(Бабка)
Над водою вертольотики
Все літають взад-вперед,
І від легкого їх дотику
Не схитнеться очерет.
Що за дивні вертольотики —
Не гуркочуть, не гудуть
І самі себе без льотчиків
Понад озером ведуть?!
(Бабка)
Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
– Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)
Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний …
(Жук)
По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його …
(Коник)
Прилетіла цокотуха,
Щось торочить понад вухом.
Всім набридла байка ця
Без початку і кінця.
(Муха)
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
(Метелик)
Що то є за гість:
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має,
По квітках собі літає?
Не бджола, не джмелик —
Зоветься…
(Метелик)
Летить – пищить,
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є, –
Свою кров проллє.
(Комар)
Прилетів комарик
І приніс ліхтарик,
Щоб стежину відшукати,
Та у лісі не блукати.
(Світлячок)
Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку.
(Мурашка)
3. Зміни в природі навесні
4. Зміни в житті диких тварин
ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
- Малювання «Весняні гілки»
Матеріал : картинки із зображенням садових і лісових дерев (яблуня, груша, слива, вишня, абрикоса; ялина, береза, дуб, каштан, клен); розведена в баночках гуаш (коричнева, біла, зелена, жовта); блакитні або салатові аркуші паперу; пензлик № 3; волога ганчірочка; склянка-невиливайка з водою; серветка; клейонка.
Взяти яблуко, – подивіться на оце соковите яблуко. Ви знаєте, що перш ніж стати цим наливним плодом, воно було квіткою? А багато хто з вас обриває білі й рожеві квітки, навіть не замислюючись, скільки дітей у майбутньому будуть позбавлені смачних і корисних фруктів. Тому намалюймо яблуневу гілку, повісьмо її на видному місці й нагадуватимемо всім, що кожна квітка — це початок чогось більшого!
Пояснення послідовності виконання виробу
У центрі кольорового аркуша намалюйте коричневою фарбою смужку-гілочку. — Від неї з різних боків намалюйте маленькі гілочки. — Промийте пензлик і вмочіть його в зелену фарбу. — Навколо гілочок намалюйте зелені листочки. Їх зробіть примочуванням пензлика. — Промийте пензлик і вмочіть його в жовту фарбу. — Намалюйте горошинки з різних боків товстої гілки. — Промийте пензлик і вмочіть його в білу фарбу, після чого навколо горошинки примочуванням намалюйте пелюстки (5 штук).
Матеріал: Пластилін, стеки, дощечки, готовий зразок виробу, ілюстрації пташок.
-Послухайте віршика:
Вранці тато з магазину приніс дітям пластиліну.
Здивувалася Поліна: -А нащо мені ця глина?
Пластилін пом′яв Павлусь, до сестрички посміхнувсь…
І в руках у нього виник, мов живий, червоний півник.
-Здогадалися, з чим ми сьогодні будемо працювати?
-А тепер відгадайте кого будемо ліпити:
Прилетіли гості, сіли на помості.
Без сокири, без лопати поробили собі хати. Пташки
-Подивіться на цьго птаха, він виготовлений з пластиліну. Хто з вас може описати, який він?
-З яких частин складається його фігурка?
-Давайте повторимо, які ви знаєте способи ліплення? Витягування з цілого частини; примазування частини до цілого.
Беремо шматок пластиліну синього кольору ділимо його на дві частини. Один шматок – це буде тулуб. А другий ділимо ще на дві однакові частини, з однієї – зробимо голову, а другої – ніжки. Беремо великий шматок пластиліну і починаємо робити тулуб, розкачуємо його в товсту ковбаску, витягаємо з тулуба шию з одного боку, а з іншого боку хвіст. Тепер беремо маленький шматочок пластиліну і розкачуємо голову. А, з голови ми витягуємо дзьоб. Голову прикріплюємо до шиї, способом примазування. З оствнньго шматочка пластиліну робимо ніжки- розкатати овал, приплющити і поставити пташку. Чого ж не вистачає в нашої пташки? Давайте їй намалюємо стеком крильця і оченята.
Дякуємо вихователям. Все в ігровій формі, доступно, зрозуміло і цікаво. Граємось та навчаємось) Здоров’я всім та натхнення.
Добрий вечір, матеріали які є на сайті надзвичайно корисні: сину дуже подобається обводити геометричні фігури по крапочках, гра “Більше, менше, порівну” – зацікавила його найбільше, ще сьогодні навчились малювати гілку яблуні, яка цвіте. Завдань вистачить на весь тиждень.Особливо подобається, що є приклади як і що робити, а також таблиці, загадки і картинки. Дякую