Середній вік з 23.03.2020 по 27.03.2020
СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
- Орієнтування у просторі (попереду, позаду, вгорі, внизу).
- Лічба в межах 5 (кількісна, порядкова).
- Геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник).
- Штрихування фігур.
МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
1. Робота за твором В.Сухомлинського “Врятував сонечко”
«ВРЯТУВАВ СОНЕЧКО» В. СУХОМЛИНСЬКИЙ
Це було повесні. Цілий день сяяло сонце, а потім насунули чорні хмари. Пішов дощ.
Під високою шовковицею сидів хлопчик Василько. Він не боявся зливи. його захищало від неї густе листя. Під шовковицею було сухо. А поруч текли струмки. Василько побачив, як один струмок почав заповнювати невеличку заглибину. Утворювалось озерце. На середині цього озерця був маленький острівець. Води все прибувало й прибувало. Ось-ось затопить острівець.
Раптом Василько побачив на острівці маленьке червоне сонечко. Воно бігало від одного краю острівця до іншого. «Чому ж воно не летить?» — подумав Василько. йому стало шкода сонечка.
Острівець ставав усе меншим. Ось він уже такий, як п’ятачок. Ось він уже не більший від копійки. Сонечко сиділо непорушно.
Василько побіг під дощ. І зразу ж змок до нитки. Та він устиг врятувати сонечко.
Запитання за змістом тексту
— В яку пору року сталася ця подія?
— Як звали хлопчика?
— За чим спостерігав Василько?
— Де знаходився маленький острівець?
2. Складання речень про весну
Наприклад:
- Прийшла довгоочікувана весна.
- Наше подвір’я зазеленіло весною.
- Весною пахне теплим сонечком, квітами, зеленою травою.
3.Опис первоцвітів.
Пролісок – квітка весни, квітка білого кольору, невеличка, дуже ніжна. У проліска продовгуваті листочки зеленого кольору. Ці квіти потрібно оберігати.
4. Вивчення заклички про весну за мнемотаблицею
З теплого краю:
– Летіть, соловейки,
На нашу земельку.
Спішіть, ластівоньки,
Пасти корівоньки.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ
- Фруктові дерева (яблуня, слива, вишня, абрикос)
- Що це за дерево?
- Яке воно (високе, низьке)?
- Яка будова (корінь, стовбур, гілки?
- Плоди цього дерева?
- Чим воно тобі подобається?
- Чому?
- Як їх називають одним словом?
2.Лікарські рослини (мати-й-мачуха, череда, м’ята)
- Назвіть рослину
- Чим корисна рослина?
- Опишіть рослину
3.Багаторічні квіти (тюльпан, нарцис, півники)
- Однорічна чи багаторічна рослина?
- Чому ти так думаєш? Доведи.
- Опиши рослину.
4. Загадки про птахів.
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…
(Шпак)
Біла латка,
Чорна латка
По дереву скаче.
(Сорока)
Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?
(Дятел)
Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.
(Соловей)
Ноги довгі, мов жердини,
Чванькувата ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала.
(Чапля)
Довгі ноги – довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)
У хазяйстві я госопар,
Воджу череду пташок,
Вранці рано вас розбуджу –
Дасте проса кушільок.
(Півень)
Швидко скрізь цей літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.
(Ластівка)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)
В лісі на зеленій гілці
Ніби грав хтось на сопілці.
Підійшов поближче я
І побачив…
(Солов’я)
Дзоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить, –
«Кар, кар, кар!» – усе кричить.
(Ворона)
5.Складання розповіді про птахів (шпак, лелека, соловей, ластівка)
Наприклад: Це лелека. Птах великий, у нього довгі ноги, він білого кольору. Має овальний тулуб, маленьку голову на якій великий клюв та очі, ще в нього великий хвіст. Ці птахи живуть високо на дереві у гніздах. Їжу шукають на болотах.
6.Зміни в житті свійських тварин, птахів (орови виходять на пашу, квочки висиджують пташенят)
ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
- Малювання «Первоцвіти»
Мета: сприяти розвитку спостережливості при розгляді натури (якщо можливо), удосконалювати вміння давати словесну характеристику, розвивати практичну вмілість у створенні виразної композиції; виховувати емоційне сприйняття прекрасного; збагатити уявлення дітей про різноманітність природи, закріпити назви первоцвітів, вчити малювати квіти – підсніжники, кульбабки ,передавати його зовнішні ознаки (стебло, листя, трьохпелюсткова квітка, кругла, пухнаста квітка.
Пояснення послідовності виконання роботи:
Розташуйте горизонтально половинку альбомного аркуша.
— Умочіть пензлик у синю фарбу.
— У центрі аркуша намалюйте круглу пляму. Вийшла голівка підсніжника.
— Промийте пензлик і вмочіть його в зелену фарбу.
— Від голівки підсніжника проведіть униз зелену смужку. Вийшло стебло.
— Ліворуч і праворуч проведіть до стебла скісні лінії.
— Стовстіть лінії, так ви одержите листя.
— Промийте пензлик і знову вмочіть його в синю фарбу.
— Від плями-голівки проведіть угору пензликом три невеликі ріжки-пелюстки (з боків і всередині). Так само малюємо кульбабку але вона жовтого кольору, кругла
— За бажанням самостійно намалюйте сонечко, хмаринки.
2. Малювання «Весняні дерева»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей із сезонними змінами в природі; учити вільно малювати пензликом; продовжувати формувати поняття «композиція»; удосконалювати навички роботи пензликом і догляду за ним; продовжувати вдосконалювати вміння розташовувати зображення в центрі аркуша, малюючи їх одне біля одного, без проміжків; розвивати впевненість у собі, бажання доводити розпочате до кінця; виховувати любов до природи й бережне ставлення до рослин.
Обладнання: картинки із зображенням садових і лісових дерев,розведена в баночках гуаш (коричнева, зелена), аркуші паперу; пензлик № 3; волога ганчірочка; склянка-невиливайка з водою; серветка; клейонка.
Практична робота
— У центрі аркуша намалюйте коричневою фарбою смужку-стовбур.
— Від неї з різних боків намалюйте маленькі гілочки.
— Промийте пензлик і вмочіть його в зелену фарбу.
— Навколо гілочок намалюйте зелені листочки. Їх зробіть примочуванням пензлика. Так само зробіть інші дерева
3. Ліплення “Домашні улюбленці”
Мета: вчити дітей ліпити собак та котів, передаючи їх характерні особливості (тіло овальне, голова кругла, мордочка витягнута, короткі товсті лапи- собачка, довгі- котик і хвіст); вчити аналізувати пропорції тіла тварини за величиною; розвивати окомір, дрібну моторику; збагачувати і розширювати знання дітей про собак та котів , про те, яку користь вони приносять; закріплювати прийоми ліплення: розкочування між долонями, відтягування, з’єднання частин прийомом притискання і згладжування місць скріплення; виховувати любов до тварин, інтерес до заняття, бажання ліпити собі друга.
Пояснення послідовності виконання виробу:
– Собачка та котик з пластиліну ліпиться дуже легко і швидко. Для цього нам знадобиться брусок сірого(або іншого) пластиліну і зовсім трішки білого,чорного і червоного.
-Для початку потрібно підготувати 9 шматочків пластиліну (1-для тулуба,1-для голови, 1-для хвоста, 2-для вушок і 4 для лапок), потім скачати пластилін у вигляді товстої «ковбаски», яка приблизно відповідає товщині майбутнього тулуба.
– З цього ж бруска потрібно відрізати шматок для хвоста, що менший і тонший від тулуба. Потім підготувати один шматок для голови, два маленьких для вушок і чотири однакових, які будуть лапами. Після того перевірте всі загальні форми, чи відповідають вони розмірам частин тіла, і лише потім об’єднуйте їх в одне ціле.
– Отже, приступаємо. Перше, що потрібно зробити-це розім’яти пластилін, гарненько пом’яти його в руках, зробити його податливим, щоб було зручніше з ним працювати. З пластиліну ми будемо робити фігурку песика. Спочатку ліпимо тулуб – скачуємо пластилін сірого кольору в кульку і трохи витягуємо. Потім робимо кульку меншою форми – це буде голова собачки чи котика. Її ми пальчиками трішки витягуємо вперед,щоб нагадувала мордочку. З’єднуємо дві ці деталі, акуратно розгладжуючи з’єднання так, щоб вийшов плавний перехід. Тепер робимо лапки – катаємо з пластиліну чотири однакові ковбаски, треба їх трохи приплюснути і з’єднати з тулубом песика чи собачки . Кінці лапок потрібно трохи підняти. З пластиліну цього ж кольору робимо вушка – скачуємо дві ковбаски невеликого розміру, їх теж потрібно трохи приплюснути. Прикладаємо вушка до голови собачки і притискаємо, щоб вушка міцно з’єдналися з головою, а кінці вушок робимо трохи вужчими.
Ми також скачуємо ковбаску невеликого розміру для собачки і тріши її приплюснем, довгий для котика. Потім з’єднуємо з тулубом, загладжуючи і роблячи плавний перехід. З пластиліну білого кольору робимо два маленьких кружечки і приліплюємо до мордочки. Але,щоб вона бачила в центр кожного кружечка прикріпляємо маленькі шарики з синього пластиліну.
За допомогою стека надрізаємо собачці чи киці мордочку внизу,щоб утворився ротик. Потім вставляємо туди маленький червоний язичок.
Добрий вечір, на карантині стараємось займати весь вільний час сина: дуже багато корисної інформації, цікавих ігор отримали від вихователів у вигляді електронної інформації. Владиславу подобаються загадки про пташок, спілкуємося з ним на тему “Пори року”, зокрема про весну, досліджуємо навколишній світ (як розпускаються дерева та квіти, на скільки збільшився день і як змінюється погода). Займаємося вивчення цифр та написанням літер у прописах. ДНЗ №12 “Райдужний” Середня група “Віночок”
Карантин всім дається важко, проте завдяки дистанційній роботі вихователів і їхнім завданням дитина проводить свій час з користю, граючись і навчаючись.
Хочу подякувати вихователям, навіть дистанційно вони допомагають розвиватися та навчатися нашим діткам. ДНЗ #12Райдужний, середня група Дзвіночок.