Середній вік з 21.04.2020 по 24.04.2020

СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНИЙ  РОЗВИТОК

Тема: «Трикутник, квадрат;  порівняння множин; просторові відношення: товстий, тонкий; порівняння форм предметів.»

Мета: продовжувати вчити дітей знаходити трикутник, квадрат серед інших геометричних фігур; розвивати вміння знаходити трикутні та квадратні форми в оточуючих предметах; вчити визначати відмінні та схожі ознаки фігур, порівнювати предмети за товщиною, оперувати поняттями «товстий», «тонкий»; удосконалювати вміння лічити предмети у зворотному напрямку.

Дидактична гра «Що зайве»

У дітей картинки із зображенням геометричних фігур.

Запропонувати малятам розглянути картинки і знайти фігуру що «заблукала», та обґрунтувати відповідь.

Гра «Будь уважний»

       Запропонувати дітям розглянути предмети які є в кімнаті і знайти серед них предмети трикутної та квадратної форми:

  • Багато таких предметів, чи один.

Гра «Схованки»

  • Назвіть дерева, знайдіть найтовстіше (найтонше) дерева.
  • Як ви думаєте, хто із тварин може заховатися за товсте дерево (тонке)?
  • Знайдіть і покажіть дерево за яке може сховатися ведмідь (зайчик, лисиця, їжачок)

Гра «Не помились»

  • Кого ви бачите у поїзді? Назвіть їх одним словом.
  • Яких тваринок більше ? (усіх по одному)

Висновок: усіх тваринок порівну.

Гра «Перетвори фігуру»

      У дітей картки з намальованими геометричними фігурами різного розміру та кольору. Запропонувати малятам назвати ці фігури та порівняти їх.

Дітям пропонуємо стати чарівниками, та «оживити фігури»

  • Який предмет може бути такої форми?
  • Що слід домалювати?
  • Як ще краще зробити?
  • Які предмети у вас утворилися?

Гра «Полічи»

  • Що зображено на картинці? Полічить. Скільки їх на кожній полиці?
  • Назвіть ці предмети. Що намальовано першим, другим, третім…в кожному рядку.
  • Полічить ці предмети справо наліво, їх кількість змінилась чи ні?
  • Полічить зліва направо. Що змінилось?
  • Назвіть предмети одним словом. (іграшки)

МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ

Тема: «Врятуй себе сам»

Мета: закріпити в дітей правила поведінки з незнайомими людьми, розширити уявлення про небезпеку, що може виникнути коли немає рідних; навчити сором’язливих, нерішучих дітей діяти рішуче під час небезпеки.

Вирішення проблемних ситуацій:  «Коли я сам вдома»

Запропонувати дітям розіграти сценки:

  1. Листоноша приніс телеграму.
  2. Слюсар прийшов ремонтувати кран.
  3. Поліцейський прийшов перевірити сигналізацію.
  4. Медична сестра з поліклініки принесла бабусі ліки.
  5. Приїхав гість з іншого місця.

Обговорити, як відповідати, не скривдивши незнайомця. Може вони гарні люди і говорять правду, але краще в цьому разі не ризикувати, попросити прийти пізніше, вибачитися.

 Цікаво знати:

В такі ігри можна гратися коли дорослих немає вдома (доміно, лото, конструктор, розмальовки, потяг, пальчикові ігри)

Розгляд сюжетних картинок

 Запропонувати дітям передбачити наслідки ситуацій, чим займатися вдома самім:

  • Як ви ставитися до своєї домівки.
  • Чи доводилося вам залишатися наодинці.
  • Чи було вам сумно, страшно.
  • Чим ви займалися залившись вдома.
  • Що б ви порадили друзям.

Читання вірша «Чим займатися вдома наодинці»

«Як хороше бути вдома: тут все тобі рідне й знайоме.

Тут твоя кімната: книжок, іграшок багато.

Дома ніколи сумувати: треба добре про все подбати.

Все до ладу прибрати – допомогти матусі, поспілкуватися з друзями.

Якщо залишився сам вдома, двері не відкривай незнайомим.

Квартиру сам не залишай і в подорож не вирушай!

Юний друже! Не пустуй!…»

Розглядання ілюстрацій «добре чи погано», Дидактична гра «Обери чим можна гратися»

 Запропонувати дітям зробити правильний вибір та обґрунтувати дію.

Поясни ситуацію:

  1. Ви залишились вдома самі.
  • Чи можна відчиняти двері незнайомим? Чому?
  • Які прикрі випадки сталися з героями казок через те, що вони були занадто довірливі і відчинили двері незнайомим, або занадто довірливі з тим кого встріли в лісі чи на вулиці? («Котик і Півник», «Заяча хатка», «Колобок», «Вовк та семеро козенят», «Коза-дереза»)
  • Які ще казки з такими ситуаціями ви ще знаєте?

Підсумок: Що ж необхідно робити, коли залишився вдома наодинці – не сумувати, не боятись, а почуватися самостійною, дорослою людиною.»

  1. Уже так потепліло, що ви з батьками виїжджаєте на природу, до лісу, до річки.

У природі чимало отруйних речовин що потрібно знати, це особливо стосується тих, що відрізняються яскравими плодами. А також грибі, що за зовнішнім виглядом подібні до їстівних.

 Дидактична гра «Закінчи речення»

Для здоров’я корисно: багато…(рухатися), гуляти на…(свіжому повітрі), їсти…(овочі, фрукти), бути…(добрим, ввічливим, охайним), додержуватися правил безпечної…(поведінки).

Правила поведінки біля водойми:

  • Які правила ви знаєте?
  • Чи можна купатися у заборонених місцях?
  • Чи можна лізти у воду без дозволу дорослих? Пірнати?

Моделювання ситуації: «Допоможемо пішоходам»

 Чи правильно поводять діти на дорозі? Поясни, чому?

  •  На якій частині дорогі ходять пішоходи?
  • Чому слід рухатися по тротуару, а саме по його правому боці?
  • Де і як необхідно перейти вулицю?
  • Де потрібно чекати пасажирський транспорт?

Розфарбуйте малюнки із зображенням небезпечних і безпечних ситуацій, аргументуйте свою думку.

      Правила поведінки у транспорті:

  • Не шуміти, не штовхатись, чемно й лагідно триматись.
  • Без квиточка, знає кожен, їхать в транспорті не можна.
  • Старшим людям, як годиться,  треба місцем поступиться.
  • Хочеш вийти —  не штовхайся, потихеньку просувайся.
  • Як зійшов — шукати слід пішохідний перехід.

Читання вірша В.Прушковської « Світлофор»

Світлофор – корисна річ, служить людям день і ніч,

кольори лиш треба знати, вірно кнопки натискати.

Як червоний – зупинись, і навколо подивись:

колір цей попереджає, що машина під’їжджає.

Жовте «око» кліпне лиш, будь уважним, оглянись,

приготуйся, тільки чітко перейти дорогу швидко.

Як зелений вже горить,  переходь по «зебрі» вмить,

але й тут не забувати все навкруг контролювати.

Закріпити з малюками правила дорожнього руху!

 ОЗНАЙОМЛЕННЯ  З  ПРИРОДОЮ

Тема: «Врятуй себе сам!»

Мета: розширювати досвід пізнання дітьми навколишнього світу; ознайомити з проблемами забруднення навколишнього середовища, підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; закріпити знання про елементарні основи безпечної поведінки в побуті та на природі.

Відгадай загадку : «Тане сніжок, сяє лужок, день прибуває, коли це буває»

Дидактична гра «Ознаки весни»

Дітям запропонувати роздивитися два малюнки, порівняти і знайти відмінне: рання – пізня весна.

Обговорення вірша О.Завадович «Про весняні клопоти»

 На полях уже весна

— Гей, що робить там вона?

Зіллячко насаджує,

Збіжжячко пригладжує,

Щоб росло у стебло,

Щоб шовкове було.

У городі вже весна

— Гей, що робить там вона?

Грядочку копає,

Моркву засіває,

І горох, і бурячки

— Будуть їсти діточки.

Запитання до тексту:

  • Куди прийшла весна?
  • Що там робить весна?
  • Куди іще прийшла весна?
  • Що будуть їсти діточки?

Прислів’я та приказки про весну

         Складання речень про весну:

Дітям вимовляємо слова, а вони складають речення. Наприклад:

  • весна тепла, лагідна;
  • сонечко привітне, лагідно світить;
  • травичка зелена, вже є.

Придумай риму про весну:

  • Скажіть, яка іде весна? Чудова, ніжна…(чарівна).
  • І раді всі міста і села. Йде до нас весна…(весела)
  • Летить на сушу і на море повітря чисте і…(прозоре)
  • У полі теплім вітер віє, а небо у горі…(синіє)

Дидактична гра «Рослини, тварини, птахи і комахи»

Запропонувати малятам розглянути картки, розділити їх на групи та розповісти, як потрібно піклуватися про певні об’єкти природи.

Це цікаво знати: «Щоб нам добре жилося, необхідно дбати про навколишнє середовище, про рідну природу. Як би люди доклали певних зусиль та дотримувались правил поведінки у довкіллі, тоді б нашій природі нічого б не загрожувало.

Розкажіть дітям про правила поведінки в природі

Ви напевно помічали згублені наслідки перебування людей у природі. Люди смітять, рубають, ламають дерева, руйнують гнізда птахів, розпалюють багаття. Будь які рослини чи тварини, що створені природою, є невід’ємленою і необхідною складовою природи.

Зупиниться перед красою природи – і у вашому серці також розквітне краса!

Читання оповідання В.Сухомлинського Смітник»

Зранку сім’я зібралась за столом. Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку, але побачила, що запізнюється до школи. Схопивши відерце зі сміттям, вона потихеньку викинула його у квітник, який був розбитий позаду будинку. Дівчинка часто викидала сміття туди, коли запізнювалась до школи.

Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квіток там лежить купа сміття.

  • Звідки ж узявся цей смітник? – запитав здивовано дідусь.
  • Я не знаю, – сказала Марійка, і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.

Бесіда за змістом оповідання

  • Як звали дівчинку?
  • Чи допомагала вона вдома?
  • Чи правильно вчинила дівчинка?
  • Куди викинула сміття дівчинка?
  • Чому так робити не можна?
  • Куди необхідно викидати сміття?

Висновок: щоб бути вірним другом природи, необхідно дбати про неї, оберігати і захищати її.

Ігрові екологічні задачі

Ситуація 1 «Розпалювання вогнища»

  • Тут уже розпалювали вогнище.
  • Розведемо і своє, – запропонував Андрій.
  • Навіщо тут?
  • Ходімо під дерева, там затишніше – заперечили дівчата.

Хлопці пішли туди, куди показали дівчата. Викопали яму, землю відкинули подалі, щоб не заважала.

  • Чи порушили діти правила поведінки в лісі? Як саме?

Висновок: Вогнище без нагальної потреби не розводять, але якщо без вогню не обійтися, використовуйте старе згарище, щоб не робити не випалене на землі місце. Якщо згарище відсутнє, готують для нього місце: намагаються охайно вибрати й зберегти дерницю, щоб після відпочинку скласти її назад. Місце для вогнища не повинно бути поряд із сухими деревами. Вогнище завжди ретельно гасять.

Ситуація 2 «Живі іграшки»

Марійка та Андрій йшли лісовою стежкою і раптом побачили на землі пташеня, яке не вміло літати. Вони пошукали навколо гнізда з якого воно випало, але не знайшли і вирішили взяти його з собою.

Мишко та Василько були в лісі. Раптово просто перед ними з’явилась білка. Один із хлопців спритно накрив її шапкою, «Тепер буде моя», – із задоволенням сказав він.

  • Чи правильно вони вчинили?
  • А як би вчинили ви?

Висновок: Диких тварин, їхніх дитинчат і пташок не можна виносити з природнього середовища. Житла людей для них чужі. До того ж, пташенят дуже важко вигодовувати в домашніх умовах. Тварини, які зростають у неволі виявляються не пристосованими  для вільного життя.

  • Сподіваюся, що ви правильно поводитися у лісі, парку, чи сквері, адже природа потребує вашого захисту.

Розповідь казки «Вогонь друг – вогонь ворог»

Одного разу звірят запитали : «Вогонь друг чи ворог?» Ось  що вони відповіли:

Їжачок : «Друг. Зараз я піду додому, нагрію молоко і вип’ю. «

Козлик: «Звичайно, друг. Узимку я натоплю піч і капусту їстиму.»

Білочка: «А мої білченята  грали сірниками і загорілась хатинка, ледве врятували всіх від вогню – він ворог.»

  • Діти, поясніть, чому для їжачка та козлика вогонь друг, а для білочки – ворог.

Прислів’я про вогонь

«З вогнем не жартуй. Сірник маленький, а біда велика.»

«З одного дерева можна зробити багато сірників, а одним сірником можна знищити багато дерев.»

Читання вірша

Сірники – добро і зло, знає місто і село.

Слід порадитись з батьками, що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити, можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі, можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки, а навіщо сірники?

Якщо загорівся дім подзвони ти ,,101”.

І з вогнем ти не шуткуй, потерпілих всіх рятуй.

Їхні опіки не три, краще викличи ,,103”.

І не треба гріти чай – Телевізор виключай.

Відключи ти всю мережу і тоді гаси пожежу!

Питання:

  • Чи можна грати з сірниками?
  • Чим небезпечні сірники?
  • Що може статися?
  • Як себе поводити під час пожежі ?
  • Вогонь друг чи ворог?

Шановні, батьки, запрошую прийняти участь у конкурсі малюнків на тему «Бережи себе малюк!»

ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

  «Вогонь-добрий, вогонь-злий»  (нетрадиційне малювання).

Мета: закріпити знання дітей про вогні, як добром і злом, продовжувати знайомити з нетрадиційними техніками малювання.

Завдання: Продовжувати вчити розрізняти добрий і злий вогонь.

– Вчити зображувати характерні емоції.

– Розвивати мовлення, уяву, дрібну моторику рук

– Закріплювати знання про пожежну безпеку, вміння використовувати нетрадиційні техніки малювання.

Матеріали та обладнання: альбомний аркуш формату А4, гуаш, пензлики, склянка, серветки, картки із зображенням доброго і злого вогня.

 Пригадати, що вогонь буває  злим, й добрим! Я вам буду показувати картинку з різними видами вогню, а ви мені будете говорити добрий це вогонь чи ні. Дидактична гра «Вогонь добрий, вогонь злий»

Запропонувати дітям  вибрати відповідні картинки.

А зараз давайте згадаємо про правила поведінки під час пожежі:

Правило 1. Ніколи не чіпай небезпечні предмети.

Правило 2. Якщо побачив вогонь – відразу сообщай дорослим, не бійся – навіть якщо причина пожежі – твоя витівка.

Правило 3. Не можна ховатися в далеких кутах, під ліжком, за шафою – небезпечний не тільки вогонь, але і дим.

Правило 4. Нагадай батькам, що пожежних викликають за номером «101» .

Давайте тепер намалюємо наші огоньочкі! Тільки незвичайним способом, нашими долоньками. Спочатку ми покладемо наш лист горизонтально перед собою, візьмемо червону гуаш і закрасимо нашу долоньку. Коли вся долонька забарвлена, акуратно і міцно притискаємо її до аркуша, піднімаємо долоньку -1 вогник готовий. Потім малюємо таким же способом поруч ще один вогник. Давайте домалюємо нашим вогників дрова з яких він розгорівся, для цього візьмемо пензлика і коричневу гуаш. А тепер виберете який який вогник буде у вас злим, а який добрим?

Майстер-клас.  Орігамі по казці «Заюшкина хатинка» з елементами аплікації

 Завдання:
– вчити дітей впізнавати героїв  народних казок;
– розвивати емоційне ставлення до художньої літератури;
– формувати уявлення у дітей про різні способи роботи з папером;
– розширювати уявлення дітей про можливості техніки оригамі;
– формування інтересу до виготовлення виробів у техніці орігамі;
– розвиток дрібної моторики, пам’яті, уваги, наочно-дієвого і наочно-образного мислення;
– розвивати творчих здібностей.
Матеріал: для створення роботи нам знадобиться:
– аркуш кольорового картону синього (у мене блакитного) кольору для фону;
– аркуш білого паперу для зайця і крижинок;
– лист помаранчевої папери для створення лисиці;
– лист коричневого паперу для створення луб’яної хатинки;
– лист блакитного паперу для вирізання калюжі від хатинки лисиці;
– клей олівець;- ножиці.- олівець;
– готові вічка для персонажів (можна виконати самим або намалювати).

Практична робота:

Для виготовлення поробки нам необхідно підготувати квадрати білого, помаранчевого і коричневого кольорів.
Білі та оранжеві квадрати готуються по дві штуки кожного кольору.

Квадрат коричневого кольору зі сторонами 15 см, квадрати оранжевого і білого кольорів готуються зі сторонами 8 див.
Лисиця – проста модель орігамі для дітей.
– Беремо помаранчевий квадрат. див. фото нижче
– Згинаємо по діагоналі (базова форма «трикутник») (1,2).
– Відгинаємо один гострий кут в сторону (хвостик) (3).

– Беремо ще один помаранчевий квадрат. див. фото нижче
– Згинаємо по діагоналі (базова форма «трикутник») (1,2).
– Ще раз згинаємо, з’єднуючи два гострих кута – визначимо середину трикутника (3).
– Загинаємо лівий і правий гострий кут вгору, діагональним ребром трикутника до середини (4).

– А тепер обидві деталі склеюємо між собою. див. фото нижче
– Малюємо лисиці мордочку, або, як у моєму випадку, приклеюємо оченята і домальовували носик лисички.

Заєць – проста модель орігамі для дітей.
Для виготовлення зайця, нам потрібні квадрати білого кольору. див. фото нижче
Першим ми зробимо тіло зайчика. Використовуємо базову форму повітряний змій».
– Квадрат зігніть по діагоналі (базова форма «трикутник») (1,2).
– Розташуйте квадрат ромбиком, від вершини верхнього до лінії перегину опустіть бічні сторони (3,4).
– Виступаючий трикутник загнемо

Мордочка зайчика робиться з другого білого квадрата. див. фото нижче
– Складіть квадрат по діагоналі (базова форма «трикутник»). (1,2)
– Загніть нижню частину заготовки вгору (приблизно 1 см). (3)
– Праву і ліву сторони загніть вгору (до центральної лінії). (4,5)
– Переверніть заготовку. Заправте верхній куточок всередину (перед вушками). (6)
– Нижній куточок так же заправте всередині (для дітей молодшого віку цей пункт можна опустити.) (7,8)

– Тепер нам необхідно з’єднати обидві деталі за допомогою клею.
– Намалювати мордочку зайчику. Очі можна також намалювати, на щастя, у мене є «рухливі» очі, які і були наклеєні.

Тепер ми зробимо лубяную хатинку для нашого зайчика. Нам потрібно квадрат з коричневої кольорового паперу.див. фото нижче
– Перегніть квадрат навпіл, з’єднавши дві протилежні сторони. (1) І ще раз навпіл. Так, щоб вийшов квадрат, розділений на 4 частини.
– Покладіть квадрат кольоровий стороною на стіл. Верхню сторону відпустіть до лінії перегину. (2)
– Переверніть заготовку кольоровий стороною вгору. Відпустіть бічні (короткі) сторони до середини. (3,4)
– Загніть нижню сторону заготовки на 1/3 вгору. (5)
– Нижні кишені розкриваємо і розплющуємо. (6,7)
– Нижню частину розплющених кишень загинаємо тому. (8)
– Переверніть заготовку. Верхні кути опустіть до центральної лінії, сформувавши таким чином дах будинку (9).
– наш будиночок готовий, переверніть його. (10)

З невеликого листа блакитного кольору вирізаємо овал з хвилястими краями – це буде калюжа від растаявшей хатинки лисиці.

Приступаємо до оформлення роботи.
– Візьмемо аркуш картону-основи.
– І з допомогою клею приклеїмо спочатку лубяную хатинку заюшки, і калюжу від будиночка лисиці.

Потім приклеїмо лисичку і зайчика до нашої картинці. Варто звернути увагу на те, як і куди будуть дивитися тварини. У моєму випадку, у лисиці хатинка розтанула, вона прийшла проситися до зайчику, голова лисиці повернута в бік заюшки і його хатинки. Заюшка нічого не підозрює, тому ще такий веселий
Для дітей старшого віку можна запропонувати композиційно завершити роботу, вирізавши з аркушів білого паперу замети, бурульки з крапельками.

Ліпимо фігурки транспорту з пластиліну

Обожнюєш ліпити фігурки з пластиліну та не уявляєш свого життя без крутих саморобок? Мерщій за мною. Сьогодні вчимося ліпити пластиліновий транспорт. Поїхали!

Кумедні машинки, швидкі літаки та поважні субмарини — ліпити з пластиліну транспорт обожнюють ліпити не лише хлопчики, але й дівчатка, адже це так весело та цікаво. Переконаємось?

Як зробити з пластиліну машину

Якщо колекціонувати ексклюзивні іграшкові машинки для Тебе — надто дороге задоволення, пропоную збирати пластилінові. Таких точно не буде ні в кого з друзів, адже унікальні швидкісні фігурки з пластиліну Ти виготовиш власноруч.

Виготовляємо гоночний автомобіль з пластиліну

  1. Зліпи з пластиліну блакитного кольору брусок з заокругленими кутами. Передня частина машини буде трішки вужчою.
  2. Розкачай блакитний, білий та чорний пластилін у тонкі млинці та виріж деталі машини.
  3. З чорного пластиліну скачай невеличку кульку, прикріпи до неї білий прямокутник. Це шлем гонщика.
  4. З’єднай усі деталі, як показано на малюнку. Спортивний автомобіль готовий.

Виготовляємо вантажівку з пластиліну

Тут все надзвичайно просто:

  1. Візьми два шматочки пластиліну різних кольорів та зліпи кабіну і кузов. З сірого пластиліну виготов невеличкі кульки та дещо сплющ їх. Це колеса вантажівки.
  2. З’єднай усі деталі разом.

Вантажівка готова.

Виготовляємо пікап з пластиліну

  1. Виготов деталі автомобіля, показані на фото.
  2. З’єднай частини пікапа разом. За допомогою стеки зроби насічки-вікна.

Пікап готовий!

Вам може бути цікаво...

1 Response

  1. Я очень благодарна нашим Воспитателям ,что дают нам такие интересные задания.Ребенку очень интересно,очень насыщенная программа.Особый интерес у ребёнка был к ориинтацыы в пространстве,првела поведения в природе,транспорте .А больше всего завлекло занятие с пластелином.Закрепили знания геометрических фигур.Большое спасибо .
    Татьяне Михайловне
    Виктории Олександровне.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.