Молодша А група 12.05.2020
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Тема: «Кількісна лічба. Геометричні фігури.»
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з кількісною лічбою в межах 3, поповнити словник дітей словами «стільки», «скільки» «порівну». Закріплювати знання про трикутник, вчити знаходити серед геометричних фігур потрібну, називати її. Розвивати мислення, мовлення.
Матеріал: зображення лисичок (3 шт.) ,зображення сумочок –трикутничків ; трикутники одного кольору ,трикутники різного кольору та розміру, (картка з двома смужками – білий аркуш по горизонталі смужка; трикутники 3шт., кружечки 3 шт.)
Хід
Сюрпризний момент
З якої казки ця ілюстрація? Хто допоміг зайчику вигнати лисицю? Куди лисиця втекла?
(Це казка «Зайчикова хатинка». Зайчику допоміг півень. Він лисицю вигнав з хати зайчика. Злякалася лисиця півня і втекла в ліс.)
Лісові гості
-Чи ви бачили справжню лисичку? — До нас сьогодні завітала лисиця з подругами. ( Виставляється 2 лисички .)
— Скільки їх? (Рахують до 2.)
— Лисички збиралися в дорогу ,тому взяли з собою сумочки. Візьміть стільки ж сумочок, скільки лисичок. (Діти виставляють по сумочці для кожної лисички)
— Що можна розповісти про лисичок і сумочки? (Лисичок стільки, скільки сумочок. Сумочок стільки, скільки лисичок Їх порівну, 2.)
Пролунав стукіт — прийшла ще одна лисичка. Виставити її і поросити дітей порахувати лисичок.
— Чого більше: сумочок чи лисичок? Чому ? ( Більше лисичок, одній не вистачило сумочки.)
— Як зробити порівну? (Прибрати одну лисичку або додати одну сумочку.)
Закріплення знань про трикутник.
— На яку фігуру схожа сумка лисички ? Скільки кутів і стрін у трикутника?
Давайте порахуєм.
Показати кілька різних трикутників одного кольору .
— Які це фігури? Скільки у них кутів? Скільки сторін?
Потім дати дитині картку з двома смужками (білий аркуш, по горизонталі проведена смужка). Запропонувати їм покласти на верхню смужку три кола, а на нижню — стільки ж трикутників.
— скільки ви поклали трикутників? (3.) Чого більше: кіл чи трикутників? (Порівну.) Чому? (У всіх є пари.)
Гра «Знайди зайву фігуру» Покласти:
а) 2 великих і 1 маленький трикутник одного кольору;
б) 1 жовтий і 2 червоних трикутника одного розміру;
в) 2 трикутника і 1 коло;
г) 1 червоний і 1 зелений трикутник одного розміру, червоний круг. Необхідно знайти зайву фігуру і обґрунтувати свою відповідь. Зайвий предмет виділяється за двома ознаками — колір і форма.
Гра «Наложи трикутники» – наложити трикутники один на один так ,щоб було видно всі кольори . Який колір у самого великого трикутника?- назвати всі кольори .
-Лисиця втекла в ліс. Як і де жити лисиці в лісі? Якщо піде дощ, як їй бути? Настане ніч, треба десь спати.
(Лисиці необхідно мати житло, оскільки їй треба десь спати, ховатися від дощу та холоду.)
У лисиці повинен бути будинок, так як треба десь жити, і немає будинку, оскільки немає матеріалу. Як бути? Що робити? (Лисиці треба подумати, з якого матеріалу зробити будинок.)
-Що росте у лісі? Чого в лісі багато? Що є у дерев?
Чи можна з гілок зробити будиночок? На що схожий цей будинок? (на трикутник).
Яке завдання вирішували? Яка проблема була?
Що схоже на трикутник?