Соціальна Б група 22.05.2020

Дитина в соціумі + мовлення

Тема: «Будьмо Здорові»

Мета: поглибити знання дітей про значення дотримання правил особистої гігієни для збереження і зміцнення здоров’я; переконати в тому, що дотримання чистоти – це попередження багатьох захворювань; з’ясувати призначення мила, зубної щітки, гребінця, рушника; формувати культурно – гігієнічні навички.

Матеріал.  зображення мікроба, часника та  цибулі, чарівний мішечок в якому: гребінець, рушник, зубна щітка, зубна паста, дзеркальце, іграшка –зайчик, поросятко Нюша і кицюня Мура.

Хід заняття:

(З’являється іграшковий зайчик).

 Зайчик: Добрий день, малята!

Я вухатий ваш дружок,

В мене теплий кожушок,

Куций хвостик, довгі вуха.

Я нікого не боюся!

  • Який ти, Зайчику, гарненький, чепурненький, чистенький!

   Зайчик: Як у гості я збирався, дуже старанно вмивався. Вимив носик, вимив ротик, витріпав і вимив хвостик. Вимив я обидва вуха і рушничком їх витер сухо.

  • Ой, який ти молодець!

   Зайчик: Але я прийшов до вас не сам. Я привів до вас своїх друзів – поросятко Нюшу і кицюню Муру. Вони захворіли і їм потрібна допомога.

  • Поросятко Нюша, іди сюди! (З’являється іграшкова Нюша).

   Нюша: Добрий день, дитинко (сумно). Ой, ой! (стогне).

  • Що з тобою сталося?

   Нюша: У мене живіт болить.

  • Цікаво, чому у тебе болить живіт? Доню(синок)  від чого може боліти живіт? (дитина розмірковує, мама (тато) звертає увагу на зовнішній вигляд поросятка: брудні лапки, лице).

Поросятко рук не мило,

Ось тому і захворіло!

Їло яблука брудні,

Що валялись на землі.

І болить живіт у нього –

Маму зве на допомогу.

Стогне, гратися не хоче,

Плаче навіть серед ночі.

  • Що ми порадимо Нюші? Що потрібно робити, щоб не хворіти?
  • Чому погано, коли брудні руки?
  • Чому не можна їсти брудні фрукти? (дитина відповідає).
  • А хочете побачити мікроба?
  • Насправді він дуже маленький, такий крихітний, що його навіть не видно, але робить велику шкоду. (Дорослий показує зображення мікроба).

   МікробЯ винахідник всіх хвороб

Я шкідливий, злий мікроб.

Я маленький злодіяка,

Хуліган і розбишака.

Я живу усюди де є повно бруду:

У болоті і грязюці,

У смітті і у пилюці,

Під брудними нігтями,

Пазурями й кігтями…

Той, хто руки не помиє –

Мене ковтне і захворіє!

  • Ану, тихо! Бач як розходився! Ми тебе не боїмося
  • Доню (синок), чого боїться мікроб? (дитина відповідає).

(Дорослий показує цибулю і часник).

   Цибуля:  Я цибулька для салату,

Вітамінами багата.

Не біда, що ніс щипаю –

Всіх від грипу захищаю!

   ЧасникА я друзі, часничок.

Припікаю язичок.

Я мікроби всі вбиваю –

Захищаю від хвороби!

Мікроб: Ой, боюся, ой піду! Бо я зараз пропаду! (зникає).

  • Втік мікроб! Злякався!
  • От бачиш, Поросятко, пам’ятай гарненько:

Щоб ніколи не хворіти,

Треба руки з милом мити.

Мити вушка, носик, шию.

Не в калюжах, не в помиях,

А в чистесенькій водиці

Треба чисто мити личко.

Мити овочі і фрукти,

Їсти свіжі всі продукти.

І тоді, моє свинятко,

У тебе буде все в порядку!

  • Залишайся з нами. Ми тебе помиємо і полікуємо. А де ж, Зайчику, твоя киця – подружка? А ось і вона. (з’являється киця з перев’язаною мордочкою).
  • А що з тобою трапилось?

   Киця: А у мене зубки болять…

  • Доню (синок) , а від чого можуть боліти зуби? (дитина міркує).

Киценька –ласунка мишок не ловила,

Солодощі різні та цукерки їла.

Ласувала вафлями, шоколадом, печивом,

Хрумкотіла голосно зранку і до вечора.

І тому в цієї кицьки – ласунки

Заболіли зразу усі зубки.

— Доню (синок), а що потрібно робити, щоб у тебе не боліли зубки? Як необхідно доглядати за зубками? (дитина відповідаює).

Не лінуйсь ніколи, киценька – ласунко,

Зранку і щовечора гарно чистить зубки.

Хто не любить пасти і зубної щітки,

То у нього зубки зіпсуються швидко.

Хто ласує вволю, полюбляє цукор,

Той собі на лихо буде мати муку!

Їсти треба, люба, сир, кефір, сметану,

Молоко з вершками та ще кашу манну.

  • Залишайся і ти з нами, ми і тебе полікуємо.
  • Доню(синок), а що потрібно робити для того, щоб рости здоровими, сильними і спритними? (підводить до висновку, що необхідно кожного ранку робити зарядку).
  • Хочете, Зайчик зробить з вами зарядку?

       Фізкультхвилинка.

Щоб здоров’я було у всіх завжди в порядку

Люблять діти в садку ранкову фіззарядку!

Весело стрибати – так!

Руки вгору піднімати – так!

Присідати і вставати,

Знову весело стрибати – так!

Добре нам, малюкам, гуртом робити вправи,

Раз –два –три! Раз –два –три!

Вправо –вліво –вправо.

Не хворіти, щоб нам в ліжку не лежати,

Дужими щоб рости, треба вправи знати.

Зайчик: Я приніс для вас подарунки у чарівній торбинці. Думаю, вони знадобляться тим, хто хоче бути здоровим.

  • Давайте подивимось.

   Загадки:

  • Гладеньке і пахуче.

Миє личко чисто,

Миє ручки вміло.

Що це, діти?      (мило).

  • Розчешу я кучері, кучері покручені.

Я веселий молодець, я густий…    (гребінець).

  • Живу у тюбику я-

Корисна і запашна.    (зубна паста).

  • Кожен, хто вмивається,

Із ним привітається.    (рушничок).

  • Чи не скажеш, донечко, що то за віконечко?

Глянеш у віконечко, а там друга донечка.    (дзеркало).

  • Я чищу зуби чисто до білизни і блиску.

Звертаюсь я до вас, впізнайте мене враз! (зубна щітка).

  • Розкажи, доню (синок), як ти ними користуєшся. Навчи Нюшу з Муркою.
  • Молодець! А тепер я буду розповідати вірші, а ти мені будеш допомагати.

У бабусинім саду різних фруктів я нарву,

А щоб друзів пригостити – не забуду їх…(помити).

Кличе на обід матуся:

Хоч захоплений я грою,

В дім біжу, включаю воду –

Руки мить…(перед їдою).

Щось розплакалась сестричка

Дам я їй цукерку – забавлянку.

І скажу –не забувай

Зуби чистити…(щоранку).

У Ганнусі є забава –

Кошенятко гарне й миле.

З ним Ганнуся гру скінчила

Й руки старанно…(помила).

У кота, ведмедя й лиски

Гострі кігті мають лапки

Щоб не бути на них схожим,

Треба нігтики…(зрізати).

Водичка, сонце, квіти в лузі –

( найкращі наші друзі).

   Зайчик: Малятко, мені вже час іти до інших діток. А друзів своїх я залишаю у вас, бо їх потрібно полікувати.

А на останок:

Дорогі мої малята,

Дуже, дуже прошу вас:

Мийтесь чисто, дуже часто.

Бо бруднуль я не люблю!

До побачення!

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *