Соціальна Б група 22.05.2020
Дитина в соціумі + мовлення
Тема: «Будьмо Здорові»
Мета: поглибити знання дітей про значення дотримання правил особистої гігієни для збереження і зміцнення здоров’я; переконати в тому, що дотримання чистоти – це попередження багатьох захворювань; з’ясувати призначення мила, зубної щітки, гребінця, рушника; формувати культурно – гігієнічні навички.
Матеріал. зображення мікроба, часника та цибулі, чарівний мішечок в якому: гребінець, рушник, зубна щітка, зубна паста, дзеркальце, іграшка –зайчик, поросятко Нюша і кицюня Мура.
Хід заняття:
(З’являється іграшковий зайчик).
Зайчик: Добрий день, малята!
Я вухатий ваш дружок,
В мене теплий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуха.
Я нікого не боюся!
- Який ти, Зайчику, гарненький, чепурненький, чистенький!
Зайчик: Як у гості я збирався, дуже старанно вмивався. Вимив носик, вимив ротик, витріпав і вимив хвостик. Вимив я обидва вуха і рушничком їх витер сухо.
- Ой, який ти молодець!
Зайчик: Але я прийшов до вас не сам. Я привів до вас своїх друзів – поросятко Нюшу і кицюню Муру. Вони захворіли і їм потрібна допомога.
- Поросятко Нюша, іди сюди! (З’являється іграшкова Нюша).
Нюша: Добрий день, дитинко (сумно). Ой, ой! (стогне).
- Що з тобою сталося?
Нюша: У мене живіт болить.
- Цікаво, чому у тебе болить живіт? Доню(синок) від чого може боліти живіт? (дитина розмірковує, мама (тато) звертає увагу на зовнішній вигляд поросятка: брудні лапки, лице).
Поросятко рук не мило,
Ось тому і захворіло!
Їло яблука брудні,
Що валялись на землі.
І болить живіт у нього –
Маму зве на допомогу.
Стогне, гратися не хоче,
Плаче навіть серед ночі.
- Що ми порадимо Нюші? Що потрібно робити, щоб не хворіти?
- Чому погано, коли брудні руки?
- Чому не можна їсти брудні фрукти? (дитина відповідає).
- А хочете побачити мікроба?
- Насправді він дуже маленький, такий крихітний, що його навіть не видно, але робить велику шкоду. (Дорослий показує зображення мікроба).
Мікроб: Я винахідник всіх хвороб
Я шкідливий, злий мікроб.
Я маленький злодіяка,
Хуліган і розбишака.
Я живу усюди де є повно бруду:
У болоті і грязюці,
У смітті і у пилюці,
Під брудними нігтями,
Пазурями й кігтями…
Той, хто руки не помиє –
Мене ковтне і захворіє!
- Ану, тихо! Бач як розходився! Ми тебе не боїмося
- Доню (синок), чого боїться мікроб? (дитина відповідає).
(Дорослий показує цибулю і часник).
Цибуля: Я цибулька для салату,
Вітамінами багата.
Не біда, що ніс щипаю –
Всіх від грипу захищаю!
Часник: А я друзі, часничок.
Припікаю язичок.
Я мікроби всі вбиваю –
Захищаю від хвороби!
Мікроб: Ой, боюся, ой піду! Бо я зараз пропаду! (зникає).
- Втік мікроб! Злякався!
- От бачиш, Поросятко, пам’ятай гарненько:
Щоб ніколи не хворіти,
Треба руки з милом мити.
Мити вушка, носик, шию.
Не в калюжах, не в помиях,
А в чистесенькій водиці
Треба чисто мити личко.
Мити овочі і фрукти,
Їсти свіжі всі продукти.
І тоді, моє свинятко,
У тебе буде все в порядку!
- Залишайся з нами. Ми тебе помиємо і полікуємо. А де ж, Зайчику, твоя киця – подружка? А ось і вона. (з’являється киця з перев’язаною мордочкою).
- А що з тобою трапилось?
Киця: А у мене зубки болять…
- Доню (синок) , а від чого можуть боліти зуби? (дитина міркує).
Киценька –ласунка мишок не ловила,
Солодощі різні та цукерки їла.
Ласувала вафлями, шоколадом, печивом,
Хрумкотіла голосно зранку і до вечора.
І тому в цієї кицьки – ласунки
Заболіли зразу усі зубки.
— Доню (синок), а що потрібно робити, щоб у тебе не боліли зубки? Як необхідно доглядати за зубками? (дитина відповідаює).
Не лінуйсь ніколи, киценька – ласунко,
Зранку і щовечора гарно чистить зубки.
Хто не любить пасти і зубної щітки,
То у нього зубки зіпсуються швидко.
Хто ласує вволю, полюбляє цукор,
Той собі на лихо буде мати муку!
Їсти треба, люба, сир, кефір, сметану,
Молоко з вершками та ще кашу манну.
- Залишайся і ти з нами, ми і тебе полікуємо.
- Доню(синок), а що потрібно робити для того, щоб рости здоровими, сильними і спритними? (підводить до висновку, що необхідно кожного ранку робити зарядку).
- Хочете, Зайчик зробить з вами зарядку?
Фізкультхвилинка.
Щоб здоров’я було у всіх завжди в порядку
Люблять діти в садку ранкову фіззарядку!
Весело стрибати – так!
Руки вгору піднімати – так!
Присідати і вставати,
Знову весело стрибати – так!
Добре нам, малюкам, гуртом робити вправи,
Раз –два –три! Раз –два –три!
Вправо –вліво –вправо.
Не хворіти, щоб нам в ліжку не лежати,
Дужими щоб рости, треба вправи знати.
Зайчик: Я приніс для вас подарунки у чарівній торбинці. Думаю, вони знадобляться тим, хто хоче бути здоровим.
- Давайте подивимось.
Загадки:
- Гладеньке і пахуче.
Миє личко чисто,
Миє ручки вміло.
- Розчешу я кучері, кучері покручені.
Я веселий молодець, я густий… (гребінець).
- Живу у тюбику я-
Корисна і запашна. (зубна паста).
- Кожен, хто вмивається,
Із ним привітається. (рушничок).
- Чи не скажеш, донечко, що то за віконечко?
Глянеш у віконечко, а там друга донечка. (дзеркало).
- Я чищу зуби чисто до білизни і блиску.
Звертаюсь я до вас, впізнайте мене враз! (зубна щітка).
- Розкажи, доню (синок), як ти ними користуєшся. Навчи Нюшу з Муркою.
- Молодець! А тепер я буду розповідати вірші, а ти мені будеш допомагати.
У бабусинім саду різних фруктів я нарву,
А щоб друзів пригостити – не забуду їх…(помити).
Кличе на обід матуся:
Хоч захоплений я грою,
В дім біжу, включаю воду –
Руки мить…(перед їдою).
Щось розплакалась сестричка
Дам я їй цукерку – забавлянку.
І скажу –не забувай
Зуби чистити…(щоранку).
У Ганнусі є забава –
Кошенятко гарне й миле.
З ним Ганнуся гру скінчила
Й руки старанно…(помила).
У кота, ведмедя й лиски
Гострі кігті мають лапки
Щоб не бути на них схожим,
Треба нігтики…(зрізати).
Водичка, сонце, квіти в лузі –
( найкращі наші друзі).
Зайчик: Малятко, мені вже час іти до інших діток. А друзів своїх я залишаю у вас, бо їх потрібно полікувати.
А на останок:
Дорогі мої малята,
Дуже, дуже прошу вас:
Мийтесь чисто, дуже часто.
Бо бруднуль я не люблю!
До побачення!