Старші групи 29.05.2020
Художня література+природа
Тема заняття «Наші зелені друзі»
Мета: розвивати мовлення дітей, вміння будувати поширені речення та аналізувати свої знання на задану тему; закріпити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду кімнатних рослин (аспарагуса, алоє, бегонії, пеларгонії, хлорофітуму, бальзаміну, фіалки, кактуса), а також користь, що вони приносять людям; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Хід
— Сьогодні, діти, знову запрошую вас до чарівного світу природа. Що таке природа? (Дерева, кущі, рослини, пісок…)
— Що ще належить до природи? Відгадайте загадку.
Виростаєм на віконці,
Любим воду, любим сонце,
Любим вікна прикрашати
І повітря очищати,
Ще умієм лікувати,
Та за нами треба доглядати,
Відгадайте, діти, що це?.. (Квіти).
— Так, кімнатні рослини, вони є також частиною природи. Чому ми їх називаємо кімнатними? (Їм потрібно багато тепла. Люди вирощують їх у кімнатах.)
— Кімнатні квіти прикрашають наш інтер’єр, створюють затишок і святковість. Яскраві барви квітів і зелень кімнатних рослин завжди милують наші очі.
Дидактична гра «Упізнай рослину»
Мета: закріпити знання про кімнатні рослини, їхні назви, уміння впізнавати та описувати їх.
В нас у кімнаті, наче ялина,
Росте цікава рослина.
Довгі пагінці вона пускає,
Листочки дрібненькі її вкривають,
Здалеку здається, що це голочки,
Зелені, дрібненькі вони є.
Але ця рослина,
Звісно, не ялина.
То яка ж це рослина? (Аспарагус.)
У нас красень на вікні
Росте і сміється,
Наче задається.
Лікувальну силу має!
Ангіну лікує,
Прийде, він врятує.
Ось така це диво-квітка,
Санітар у домі.
Як же її звати?
Красива кімнатна рослина,
У неї лілейна родина.
Листочки довгі, тоненькі,
Посередині смужки біленькі.
А іноді ця рослина
Пагінці довгі пускає,
А на них цвіт біленький,
Усіх красою вражає.
Це не важко відгадати:
— Навіщо люди вирощують кімнатні рослини?)
— Чим ще вони корисні?
Читання оповідання
Вдячні помічники
Оксанка дуже любила кімнатні рослини. Її кімната була схожою на маленьку виставку квітів. Кожна квітка відчувала любов і тепло дівчинки.Оксанка залюбки доглядала за ними: поливала, витирала листочки, розпушувала ґрунт, повертала їх до сонечка, щоб росли стрункими і красивими. І квіти віддячували дівчинці гарним цвітом, запашним листячком, яскравими кольорами.
Одного разу в дівчинки сталось горе — захворів її братик. Дівчинка прийшла до кімнати дуже сумна, на її очах бриніли кришталеві сльозинки, що стікали по її обличчю тоненькими струмочками.
Квіти це почули і почали розмірковувати: як же допомогти своїй господині?
Каланхое запропонувало свій цілющий сік, що допоможе вилікувати нежить, а горлечко вилікує алое. Хлорофітум додав, що він очистить повітря в кімнаті, бо ця справа вдається йому найкраще.
Лілія запропонувала неповторний аромат своїх красивих квітів, що не лише зробить повітря приємним, але й обов’язково поліпшить стан здоров’я братика Оксанки. «Дзень-дзелень!» — задзеленчав дзвіночок фуксії. Почувся тихенький мелодійний голосочок: «Я теж хочу допомогти братикові нашої господиньки, але не знаю як». І всі рослини дружно вирішили, що фуксія даруватиме хлопчикові свою красу і привабливість.
Хлопчик швидко видужав і був приємно здивований такими ліками. Відтоді він допомагав сестричці Оксанці доглядати за її зеленими улюбленцями.
С. Пасіула
Дидактична гра «Хто пам’ятає, той далі промовляє»
Мета: закріпити знання дітей про лікувальні властивості кімнатних рослин.
— Каланхое запропонувало…
— Хлорофітум додав…
— Лілія сказала…
— Фуксія даруватиме…
— Після одужання братик став…
Кімнатні квіти дарують нам красу та здоров’я. Будемо піклуватися про них.