Старші групи 29.05.2020

Художня література+природа

Тема заняття «Наші зелені друзі»

Мета: розвивати мовлення дітей, вміння будувати поширені речення та аналізувати свої знання на задану тему; закріпити знання дітей про особливості зовнішнього вигляду кімнатних рослин (аспарагуса, алоє, бегонії, пеларгонії, хлорофітуму, бальзаміну, фіалки, кактуса), а також користь, що вони приносять людям; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Хід

— Сьогодні, діти,  знову запрошую вас до чарівного світу природа. Що таке природа? (Дерева, кущі, рослини, пісок…)

— Що ще належить до природи? Відгадайте загадку.

Виростаєм на віконці,

Любим воду, любим сонце,

Любим вікна прикрашати

І повітря очищати,

Ще умієм лікувати,

Та за нами треба доглядати,

Відгадайте, діти, що це?.. (Квіти).

— Так, кімнатні рослини, вони є також частиною природи. Чому ми їх називаємо кімнатними? (Їм потрібно багато тепла. Люди вирощують їх у кімнатах.)

— Кімнатні квіти прикрашають наш інтер’єр, створюють затишок і святковість. Яскраві барви квітів і зелень кімнатних рослин завжди милують наші очі.

Дидактична гра  «Упізнай рослину»

Мета: закріпити знання про кімнатні рослини, їхні назви, уміння впізнавати та описувати їх.

В нас у кімнаті, наче ялина,

Росте цікава рослина.

Довгі пагінці вона пускає,

Листочки дрібненькі її вкривають,

Здалеку здається, що це голочки,

Зелені, дрібненькі вони є.

Але ця рослина,

Звісно, не ялина.

То яка ж це рослина? (Аспарагус.)

У нас красень на вікні

Росте і сміється,

Наче задається.

Лікувальну силу має!

Ангіну лікує,

Прийде, він врятує.

Ось така це диво-квітка,

Санітар у домі.

Як же її звати?

Звичайно ж,.. (алоє).

Красива кімнатна рослина,

У неї лілейна родина.

Листочки довгі, тоненькі,

Посередині смужки біленькі.

А іноді ця рослина

Пагінці довгі пускає,

А на них цвіт біленький,

Усіх красою вражає.

Це не важко відгадати:

Як же її звати? (Хлорофітум.)

— Навіщо люди вирощують кімнатні рослини?)

— Чим ще вони корисні?

Читання оповідання

Вдячні помічники

Оксанка дуже любила кімнатні рослини. Її кімната була схожою на маленьку виставку квітів. Кожна квітка відчувала любов і тепло дівчинки.Оксанка залюбки доглядала за ними: поливала, витирала листочки, розпушувала ґрунт, повертала їх до сонечка, щоб росли стрункими і красивими.  І квіти віддячували дівчинці гарним цвітом, запашним листячком, яскравими кольорами.

Одного разу в дівчинки сталось горе — захворів її братик. Дівчинка прийшла до кімнати дуже сумна, на її очах бриніли кришталеві сльозинки, що стікали по її обличчю тоненькими струмочками.

Квіти це почули і почали розмірковувати: як же допомогти своїй господині?

Каланхое запропонувало свій цілющий сік, що допоможе вилікувати нежить, а горлечко вилікує алое. Хлорофітум додав, що він очистить повітря в кімнаті, бо ця справа вдається йому найкраще.

Лілія запропонувала неповторний аромат своїх красивих квітів, що не лише зробить повітря приємним, але й обов’язково поліпшить стан здоров’я братика Оксанки. «Дзень-дзелень!» — задзеленчав дзвіночок фуксії. Почувся тихенький мелодійний голосочок: «Я теж хочу допомогти братикові нашої господиньки, але не знаю як». І всі рослини дружно вирішили, що фуксія даруватиме хлопчикові свою красу і привабливість.

Хлопчик швидко видужав і був приємно здивований такими ліками. Відтоді він допомагав сестричці Оксанці доглядати за її зеленими улюбленцями.

С. Пасіула

Дидактична гра «Хто пам’ятає, той далі промовляє»

Мета: закріпити знання дітей про лікувальні властивості кімнатних рослин.

— Каланхое запропонувало…

— Хлорофітум додав…

— Лілія сказала…

— Фуксія даруватиме…

— Після одужання братик став…

Кімнатні квіти дарують нам красу та здоров’я. Будемо піклуватися про них.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *