КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

     В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

       Існує ряд показників, за яки ми ми можемо визначити чи готова дитина до школи.

Отже, було б добре якби дитина змогла б:

1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках)

2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «В який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …

3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.

4. Бути в змозі скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»

5. Прямий і зворотний відлік в межах 10.

6. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.

7. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.

8. Знаходити схожість і відмінності між предметами.

9. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.

10. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.

11. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.

12. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш

13. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …

14. Знати 10-12 основних кольорів.

15. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.

16. Вміти слухати казку і переказати ключові події.

17. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.

18. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.

19. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.

20. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.

Фізіологічні показники:

1. Зміна 4 – 5 молочних зубів на корінні.

2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).

3. Вміє кидати і ловити м’яч.

4. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.

5. При рукостисканні – її великий палець вгорі.

6. Скачок в зрості.

7. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, зробити пальцями «козу» і т. д.).

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *