КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ
В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.
Існує ряд показників, за яки ми ми можемо визначити чи готова дитина до школи.
Отже, було б добре якби дитина змогла б:
1. Назвати себе (П. І. Б.), маму, тата, бабусю, дідуся (орієнтація у внутрішньосімейних зв’язках)
2. Знати пори року, кількість і назви місяців у році, днів у тижні. Знати які зараз рік, тиждень, день. Вміти відповісти на питання типу «Коли птахи відлітають на південь», «В який день люди не ходять на роботу», «В яку пору року листя жовтіє» …
3. Розказати назви всіх оточуючих її предметів: меблі, посуд, одяг, побутові та електроприлади, рослин, тварин, явищ природи, назви улюблених мультфільмів, казок, книжок, імена улюблених героїв.
4. Бути в змозі скопіювати просту фразу, наприклад, «він їв суп»
5. Прямий і зворотний відлік в межах 10.
6. Вміти складати і віднімати числа в межах 10.
7. Володіти навичками узагальнення (в картинках вибрати що об’єднує …), виключення з ряду.
8. Знаходити схожість і відмінності між предметами.
9. Вміти скласти розповідь за картинкою або за серією картинок.
10. Знати основні геометричні фігури – коло, овал, прямокутник, трикутник, квадрат, вміти їх намалювати.
11. Запам’ятати 5-7 слів з 10 чітко названих.
12. Вміти розповісти напам’ять невеликий вірш
13. Вміти відповісти на питання: що буває раніше – обід чи вечеря, хто більший – корова або коза, у корови дитинча теля, а у коня …
14. Знати 10-12 основних кольорів.
15. Вміти намалювати фігуру людини з усіма основними частинами тіла.
16. Вміти слухати казку і переказати ключові події.
17. Утримувати увагу на заданому виді діяльності 10 хв.
18. Розуміти що таке школа, чим там займаються і навіщо туди ходять.
19. Вміти визначати напрямок: вперед, назад, направо, наліво, вгору, вниз.
20. Може самостійно виконувати необхідне завдання за зразком, який сприймається зором.
Фізіологічні показники:
1. Зміна 4 – 5 молочних зубів на корінні.
2. Дістає рукою через верхівку до верхньої частини протилежного вуха (Філліпінський тест).
3. Вміє кидати і ловити м’яч.
4. Вміє зав’язувати шнурки, застібати ґудзики, блискавки – це ознака розвитку дрібної моторики.
5. При рукостисканні – її великий палець вгорі.
6. Скачок в зрості.
7. Може повторити прості пальчикові ігри (наприклад, зробити пальцями «козу» і т. д.).