Молодша А група 13.05.2020
Дитина в природі +Малювання
Тема: «Світ комах»
Мета: розширення і уточнення знань дітей про комах, їх різноманітності і характерні ознаки; формування вміння чітко вимовляти слова і короткі фрази, залучати дитину в розмову під час розглядання ілюстрацій; прилучати до правил безпечної поведінки в світі природи.
Матеріал: ілюстрації із зображенням комах.
Малювання «Барвистий метелик »
Мета: розвивати навики образно відтворювати побачене в малюнку, вправляти в зображенні метелика у нетрадиційний спосіб, малювання крилець долонькою, а тулуб і вуса – пензликом; розвивати творчі здібності,фантазію, зосередженість,акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця.
Матеріал: аркуш паперу формату А4, фарби гуаш, пензлик, склянки з водою, серветки.
Хід
Дорослий пояснює,що з приходом весни вся природа пробудилася, забуяла і зажила своїм клопітливим життям – пташки висиджують…(пташенят), дерева цвіли та збираються подарувати нам урожай плодів… (яблука, груші, сливи, абрикоси). Тварини також зайняті своїми справами: відшукують поживу, облаштовують житло. Та в світі живої природи є такі істоти, спостереження за якими можна робити будь-де, бо живуть вони повсюди – у травичці, серед квітів та гілочок дерева, їх можна побачити літаючими в повітрі та мандруючими по землі. Хто ж це такі? (Комахи) Давай спробуємо уважно послухати загадки і відгадати комах.
Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи! (Бджола)
Дорослий демонструє зображення,пояснює. Це бджола, вона літає збирати солодкий сік з квітів. Щоб потім у нас був смачний, дуже корисний мед. Бджола яскраво забарвлена. Як ти думаєш, чому? Бджола як би говорить: «Не підходь! Вжалю!»
У червоного малятки
На спині краплинки – цятки:
Чорні вуса, голова,
Любить лагідні слова. ( Сонечко)
https://vsebesplatno.ucoz.ru/blog/zagadki_pro_komakh/2012-01-11-13
Дорослий запитує:
– А чому комаха сонечко така яскрава? Адже її добре видно на зеленому листі, її будь-який птах помітить. Виявляється, вона вміє добре захищатися. У хвилину небезпеки вона виділяє рідину білого кольору, схожу на молоко, яка погано пахне. Вона-то і відлякує ворогів.
Ворушилися у квітки
Всі чотири пелюстки.
Я зловити його хотів –
Він пурхнув і полетів. (Метелик)
Дорослий розповідає, що метелик має довгий тонкий вигнутий хоботок, який опускає всередину квітки і п’є солодкий сік. Любить метелик відкриті квітки, щоб сісти на них і бачити, що відбувається навколо.
Летить-пищить,
Ніжки довгі тягне,
Випадок не упустить:
Дорослий: Його укуси болючі і довго сверблять. Взагалі комарі не небезпечні, але спричиняють незручності людям і домашнім тваринам.
Хто вони? Звідки! Чиї?
Ллються чорні струмки:
Дружно маленькі точки
Будують дім собі на купині. (Мурахи)
Дорослий: На самому початку весни мурашник більше схожий на купу сміття і старої хвої, ніж на мурашник: жодного мурашки поруч не видно. Але як тільки зійде сніг, мурахи вилізуть погрітися на сонечку. Після довгого зимового сну вони зовсім знесиліли і лежать – не ворушаться. У них навіть немає сил відстрілюватися від непрошених гостей їдкою мурашиною кислотою. Але пройде ще кілька днів і мурахи візьмуться за роботу.
Фізхвилинка „Не лови комах”
Дорослий читає вірші, а дитина виконує рухи.
В.Лучук „Чорний жук”
Чорний жук очима блима
Чує кроки за плечима.
Дуже хороше йому
По землі ходити.
Він не хоче, чуєш, хлопче,
У коробці жити.
Н.Забіла „Метелик”
Я біжу, біжу по гаю.
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів –
Геть від мене полетів.
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду,
І метелика знайду.
Бесіда . Чи можна садити в коробочку жука? Ловити барвистого метелика , турбувати інших комах? Чому не можна цього робити ? Як ти гадаєш , що відчувають комахи , які бачать , що людина хоче зловити й позбавити їх життя або свободи ? (Висновки – міркування дітей )
Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.
У пташнику є птаха
В мурашнику -…( мураха)
Ми знаємо : мурахи-
Це корисні …( комахи )
Коли зима настала ,
Мурашки міцно …(спали )
Весною ж – пробудились
І день від дня трудились.
Мурах завжди оберігай,
І шкоди їм не …(завдавай).
Дорослий підводить до підсумку: Як багато ми сьогодні побачили! І комаху сонечко, і комара, і бджілку, і метелика, і мурашку. Вони всі такі різні! Пропонує порівняти сонечко і метелика.
-Чим вони схожі?
– Що у них однаково?
– Що однаково у мурашки і бджоли?
У них у всіх по три ноги з кожної сторони. І всі вони називаються комахами.
Дорослий пропонує дитині намалювати метелика за допомогою своєї долоньки. В процесі образотворчої діяльності нагадує правила виконання роботи, стежить за акуратністю виконання.