Молодша А група 13.05.2020

Дитина в природі +Малювання

Тема:  «Світ комах»

Мета: розширення і уточнення знань дітей про комах, їх різноманітності і характерні ознаки; формування вміння чітко вимовляти слова і короткі фрази, залучати дитину в розмову під час розглядання ілюстрацій; прилучати  до правил безпечної поведінки в світі природи.

Матеріал: ілюстрації із зображенням комах.

Малювання «Барвистий  метелик »

Мета: розвивати навики образно відтворювати побачене в малюнку, вправляти в зображенні метелика у нетрадиційний спосіб, малювання крилець долонькою, а тулуб і вуса – пензликом; розвивати творчі здібності,фантазію, зосередженість,акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: аркуш паперу формату А4, фарби гуаш, пензлик, склянки з водою, серветки.

Хід

Дорослий пояснює,що  з приходом весни  вся природа пробудилася, забуяла і зажила своїм клопітливим життям – пташки висиджують…(пташенят), дерева цвіли та збираються подарувати нам урожай плодів… (яблука, груші, сливи, абрикоси). Тварини також зайняті своїми справами: відшукують поживу, облаштовують житло. Та в світі живої природи є такі істоти, спостереження за якими можна робити будь-де, бо живуть вони повсюди – у травичці, серед квітів та гілочок дерева, їх можна побачити літаючими в повітрі та мандруючими по землі. Хто ж це такі? (Комахи) Давай спробуємо уважно послухати загадки і відгадати комах.

Ця маленька трудівниця
Мед збирає як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цурається роботи! (Бджола)

Дорослий демонструє зображення,пояснює. Це бджола, вона літає збирати солодкий сік з квітів. Щоб потім у нас був смачний, дуже корисний мед. Бджола яскраво забарвлена. Як ти думаєш, чому? Бджола як би говорить: «Не підходь! Вжалю!»

У червоного малятки

На спині краплинки – цятки:

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова. ( Сонечко)

https://vsebesplatno.ucoz.ru/blog/zagadki_pro_komakh/2012-01-11-13

Дорослий запитує:

– А чому комаха сонечко така яскрава? Адже її добре видно на зеленому листі, її будь-який птах помітить. Виявляється, вона вміє добре захищатися. У хвилину небезпеки вона виділяє рідину білого кольору, схожу на молоко, яка погано пахне. Вона-то і відлякує ворогів.

Ворушилися у квітки

Всі чотири пелюстки.

Я зловити його хотів –

Він пурхнув і полетів. (Метелик)

Дорослий розповідає, що метелик має довгий тонкий вигнутий хоботок, який опускає всередину квітки і п’є солодкий сік. Любить метелик відкриті квітки, щоб сісти на них і бачити, що відбувається навколо.

Летить-пищить,

Ніжки довгі тягне,

Випадок не упустить:

Сяде і вкусить. (Комар)

Дорослий:  Його укуси болючі і довго сверблять. Взагалі комарі не небезпечні, але спричиняють незручності людям і домашнім тваринам.

Хто вони? Звідки! Чиї?

Ллються чорні струмки:

Дружно маленькі точки

Будують дім собі на купині. (Мурахи)

Дорослий: На самому початку весни мурашник більше схожий на купу сміття і старої хвої, ніж на мурашник: жодного мурашки поруч не видно. Але як тільки зійде сніг, мурахи вилізуть погрітися на сонечку. Після довгого зимового сну вони зовсім знесиліли і лежать – не ворушаться. У них навіть немає сил відстрілюватися від непрошених гостей їдкою мурашиною кислотою. Але пройде ще кілька днів і мурахи візьмуться за роботу.

Фізхвилинка „Не лови комах”

Дорослий читає вірші, а дитина виконує рухи.

В.Лучук „Чорний жук”

Чорний жук очима блима

Чує кроки за плечима.

Дуже хороше йому

По землі ходити.

Він не хоче, чуєш, хлопче,

У коробці жити.

Н.Забіла „Метелик”

Я біжу, біжу по гаю.

Я метелика впіймаю.

А метелик не схотів –

Геть від мене полетів.

Полетів він на лужок,

Заховався між квіток.

Я іду, іду, іду,

І метелика знайду.

Бесіда . Чи можна садити в коробочку жука? Ловити барвистого метелика , турбувати інших комах? Чому не можна цього робити ? Як ти гадаєш , що відчувають комахи , які бачать , що людина хоче зловити й позбавити їх життя або свободи ? (Висновки – міркування дітей )

Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.

У пташнику є птаха

В мурашнику -…( мураха)

Ми знаємо : мурахи-

Це корисні …( комахи )

Коли зима настала ,

Мурашки міцно …(спали )

Весною ж – пробудились

І день від дня трудились.

Мурах завжди оберігай,

І шкоди їм не …(завдавай).

Дорослий підводить до підсумку: Як багато ми сьогодні побачили! І комаху сонечко, і комара, і бджілку, і метелика, і мурашку. Вони всі такі різні! Пропонує порівняти сонечко і метелика.
-Чим вони схожі?
– Що у них однаково?
– Що однаково у мурашки і бджоли?
У них у всіх по три ноги з кожної сторони. І всі вони називаються комахами.

 Дорослий пропонує дитині намалювати метелика за допомогою своєї долоньки. В процесі образотворчої діяльності  нагадує правила виконання роботи, стежить за акуратністю виконання.

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *