Молодша Б група 14.05.2020
Ознайомлення з соціумом
Тема: «Комахи – наші найменші друзі»
Мета: дати дітям уявлення про найменших мешканців живої природи – комах, їх зовнішній вигляд, характерні риси, спосіб пересування, закріпити з дітьми поняття «один», «багато», вправляти в умінні розрізняти й називати геометричні фігури – круг, квадрат, трикутник. Формувати вміння слухати й розуміти запитання дорослого. Розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять та увагу. Виховувати дбайливе ставлення до об’єктів живої природи.
Обладнання: доріжка з геометричних фігур, галявина з квітами, картинки комах.
Хід заняття
Дорослий: Навесні все пробуджується і оживає. Сьогодні я пропоную тобі згадати самих маленьких істот на Землі. Як ви думаєте, хто це?
Дитина: Комахи.
– Ну так, що підемо у гості до найменших друзів? А допоможе нам потрапити на галявину ось доріжка.
– Пройти по доріжці ми зможемо, коли назвемо усі геометричні фігури, які є на доріжці.
- Які геометричні фігури зображені на доріжці? (квадрат,трикутник,круг).
- Трикутник. Чому ця геометрична фігура має назву трикутник? (у цієї фігури 3 кути і сторони)
- У квадрата є кути і сторони?
- Скільки сторін у квадрата? А скільки кутів?
- А у якої геометричної фігури не має кутів та сторін? (у круга). Молодець!
- Ось ми і на галявині!
- Подивись, яка гарна галявина! Що росте на галявині? (квіти).
- Скільки квітів росте на галявині? (Багато).
- Але я чомусь ні кого не бачу! А ти бачиш? (ні).
- Мабуть наші найменші друзі заховались, давай їх пошукаємо.
- Ой хто це тут заховався?
Дорослий: А до нас прилетіло комаха. Хочеш подивитися? Відгадай загадку.
Спав квітка і раптом прокинувся,
більше спати не захотів.
Ворухнувся, стрепенувся,
злетів вгору і полетів.
Здогадалися? (показує метелика)
Дитина: метелик.
Дорослий: Правильно, це метелик і він прилетів до нас зі своїми друзями (викладає кілька метеликів на столі).
– Подивись, які вони гарні! У них є головка, вусики, тулуб, крила, 6 ніг (супроводжує розповідь показом, дитина повторює і показує частини тіла комахи).
Дорослий: А тепер пригадай, яких комах ти ще знаєш? (показ картинок)
Дитина: Комар, мураха, муха, бджола, жук сонечко, коник.
Дорослий: У всіх комах є свій будиночок. Подумайте і скажіть, хто де живе?
Дидактична гра «Де живуть комахи»
(Діти дивлятся на малюнок та визначають місце, де живе та чи інша комаха.)
Цікаво, хто ж ще це тут сховався?
Жучок цей – яскравий, моторний
Спинка червона у краплинку чорну.
Сам симпатичний хоч і маленький
Гарний на вроду та веселенький.
Жук сонечко, маленький, кругленький жучок.
- Що є у сонечка? Він має шість гарних лапок, та крила.
- А чому сонечко таке яскраве? Адже його добре видно на зеленому листі і будь – який птах помітить жучка. Виявляється сонечко вміє добре захищатися.
- У хвилину небезпеки сонечко виділяє рідину білого кольору, схожу на молоко, яка погано пахне. Вона – то і відлякує ворогів.
- Сонечко полюбляє перелітати з місця на місце. Сонечко вміє літати та повзати по траві.
- Якщо взяти легенько в руки буде повзати по долоні.
Прилетіло сонечко
На мою долонечку
По всіх пальчиках ходило
А з мізинчика злетіло.
- А давай пограємося з сонечком.
Фізхкультвилинка
Раз!Два! Час вставати
Будемо відпочивати.
Три, чотири! Ви погляньте, як завзято
Викроковують малята.
П’ять!Шість! Руки вгору піднімай,
Комашку – сонечко вітають.
Сім! Вісім! Став рук всі у боки
І підстрибуй скоки – скоки.
Дев’ять! Десять! Ти глибоко вдихай
І на стілець свой сідай.
Подивись, на галявині ще одна гарна квітка. Цікаво, хто ж тут заховався? Ось хто! Хто це? Бджілка!
– А ти знаєш, що бджоли – справжня окраса нашої природи.
– Подивись, яка гарна у бджілки смугаста, пухнаста шубка. Своїм яскравим вбранням вона відлякує птахів.
– Пам’ятаєш де живе бджілка? (у вулику). Вулик це її будиночок.
– Бджілка літає з квітки на квітку і збирає нектар. Потім бджілка несе нектар до вулика, щоб зробити з нього мед.
– Хто бджілка?(комаха).
– А скажи чи можна брати у руки, ловити бджілку?(ні). Чому? (вона може вжалити).
А хочу щоб ти ніколи не ображав комах то запам’ятай правила поводження з комахами:
- 1. Комах не можна ловити.
- Комах не можна брати до рук.
- 3. Комах не можна класти в кишеню чи коробочку.
Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.
У пташнику є птаха
В мурашнику -…( мураха)
Ми знаємо : мурахи-
Це корисні …( комахи )
Коли зима настала ,
Мурашки міцно …(спали )
Весною ж – пробудились
І день від дня трудились.
Мурах завжди оберігай,
І шкоди їм не …(завдавай).
– Ось наша подорож підійшла до кінця.
– Скажи мені будь – ласка куди ми ходили? (на галявину).
– Кого ми зустріли на галявині? (Жука сонечка, метелика, бджілку).
– Тобі сподобалось?
Мені сподобалось, що ти був слухняним та уважним.
Я сподіваюсь, що ти станеш справжнім другом комах. Тож люби їх та оберігай.