Молодша Б група 14.05.2020

Ознайомлення з соціумом

Тема: «Комахи – наші найменші друзі»

Мета: дати  дітям уявлення про найменших мешканців  живої природи – комах, їх зовнішній вигляд, характерні риси, спосіб пересування, закріпити з дітьми поняття «один», «багато», вправляти в умінні розрізняти й називати геометричні фігури – круг, квадрат, трикутник. Формувати вміння слухати й розуміти запитання дорослого. Розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять та увагу. Виховувати дбайливе ставлення до об’єктів живої природи.

Обладнання: доріжка з геометричних фігур, галявина з квітами, картинки комах.

  Хід  заняття

Дорослий: Навесні все пробуджується і оживає. Сьогодні я пропоную тобі згадати самих маленьких істот на Землі. Як ви думаєте, хто це?

Дитина: Комахи.

–  Ну  так, що підемо у гості до найменших друзів?  А допоможе нам потрапити на галявину ось  доріжка.

– Пройти по доріжці ми зможемо, коли назвемо усі геометричні фігури, які є на доріжці.

  • Які геометричні фігури зображені на доріжці? (квадрат,трикутник,круг).
  • Трикутник. Чому ця геометрична фігура має назву трикутник? (у цієї фігури 3 кути і сторони)
  • У квадрата є кути і сторони?
  • Скільки сторін у квадрата? А скільки кутів?
  • А у якої геометричної фігури не має кутів та сторін? (у круга). Молодець!
  • Ось ми і на галявині!
  • Подивись, яка гарна галявина! Що росте на галявині? (квіти).
  • Скільки квітів росте на галявині? (Багато).
  • Але я чомусь ні кого не бачу! А ти бачиш? (ні).
  • Мабуть наші найменші друзі заховались, давай їх пошукаємо.
  • Ой хто це тут заховався?

Дорослий: А до нас  прилетіло комаха. Хочеш подивитися? Відгадай загадку.

Спав квітка і раптом прокинувся,

більше спати не захотів.

Ворухнувся, стрепенувся,

злетів вгору і полетів.

Здогадалися? (показує метелика)

Дитина: метелик.

Дорослий: Правильно, це метелик і він прилетів до нас зі своїми друзями (викладає кілька  метеликів на столі).

– Подивись, які вони гарні! У них є головка, вусики, тулуб, крила, 6 ніг  (супроводжує розповідь показом, дитина повторює і показує частини тіла комахи).

Дорослий: А тепер пригадай, яких комах ти ще знаєш? (показ картинок)

Дитина: Комар, мураха, муха, бджола,  жук сонечко, коник.

Дорослий: У всіх комах є свій будиночок. Подумайте і скажіть, хто де живе?

Дидактична гра «Де живуть комахи»

(Діти дивлятся на малюнок та визначають місце, де живе та чи інша комаха.)

Цікаво, хто ж ще це тут сховався?

Жучок  цей – яскравий, моторний

Спинка червона у краплинку чорну.

Сам симпатичний хоч і маленький

Гарний на вроду та веселенький.

Жук сонечко, маленький, кругленький жучок.

  • Що є у сонечка? Він має шість гарних лапок, та крила.
  • А чому сонечко таке яскраве? Адже його добре видно на зеленому листі і будь – який птах помітить жучка. Виявляється сонечко вміє добре захищатися.
  • У хвилину небезпеки сонечко виділяє рідину білого кольору, схожу на молоко, яка погано пахне. Вона – то і відлякує ворогів.
  • Сонечко полюбляє перелітати з місця на місце. Сонечко вміє літати та повзати по траві.
  • Якщо взяти легенько в руки буде повзати по долоні.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку

По всіх пальчиках ходило

А з мізинчика злетіло.

  • А давай пограємося з сонечком.

Фізхкультвилинка

Раз!Два! Час вставати

Будемо відпочивати.

Три, чотири! Ви погляньте, як завзято

Викроковують малята.

П’ять!Шість! Руки вгору піднімай,

Комашку – сонечко вітають.

Сім! Вісім! Став рук всі у боки

І підстрибуй скоки – скоки.

Дев’ять! Десять! Ти  глибоко вдихай

І на стілець свой сідай.

Подивись, на галявині ще одна гарна квітка. Цікаво, хто ж тут заховався? Ось хто! Хто це? Бджілка!

– А ти знаєш, що бджоли – справжня окраса нашої природи.

– Подивись, яка гарна у бджілки смугаста, пухнаста шубка. Своїм яскравим вбранням вона відлякує птахів.

– Пам’ятаєш де живе бджілка? (у вулику). Вулик це її будиночок.

– Бджілка літає з квітки на квітку і збирає нектар. Потім бджілка несе нектар до вулика, щоб зробити з нього мед.

– Хто бджілка?(комаха).

– А скажи чи можна брати у руки, ловити бджілку?(ні). Чому? (вона може вжалити).

А хочу щоб ти ніколи не ображав комах то запам’ятай правила поводження з комахами:

  1. 1. Комах не можна ловити.
  2. Комах не можна брати до рук.
  3. 3. Комах не можна класти в кишеню чи коробочку.

Мовленнєва гра „ Словечко добираю – і віршика складаю”.

У пташнику є птаха

В мурашнику -…( мураха)

Ми знаємо : мурахи-

Це корисні …( комахи )

Коли зима настала ,

Мурашки міцно …(спали )

Весною ж – пробудились

І день від дня трудились.

Мурах завжди оберігай,

І шкоди їм не …(завдавай).

– Ось наша подорож підійшла до кінця.

– Скажи мені будь – ласка куди ми ходили? (на галявину).

– Кого ми зустріли на галявині? (Жука сонечка, метелика, бджілку).

– Тобі сподобалось?

Мені сподобалось, що ти був слухняним та уважним.

Я сподіваюсь, що ти станеш справжнім другом комах. Тож люби їх та оберігай.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *