Старший вік з 06.04.2020 по 10.04.2020

ЦІКАВА  МАТЕМАТИКА

Тема: «Граємось – математики навчаємось»

Мета: Закріпити вміння дітей порівнювати множини, визначати сусідів числа, знання про цифри, орієнтуватись у просторі. Вправляти в прямій та зворотній лічбі, розв’язуванні логічних задач.

  1. Дид.гра «Чого скільки?» (прямий, зворотний рахунок та зіставлення множин). Порахуйте скільки у корзині овочів? Чого більше? На скільки?

    2. Гра «Порахуй звуки та виконай завдання» Рахують кількість ударів в бубон і виконують завдання: присідають, стрибають, піднімають руки вгору і т.д.

    3. Гра «Пропущена цифра»Ці квіти викладають у ряд.Кожна квітка має свій номер. Квіти розташовані у порядку зростання номерів. Деякі цифри заховалися треба визначити які саме.

  1. Гра «Визнач суміжні числа»

 

5. Гра «Класики».

-Дорослий називає число , а дитина стає на відповідну цифру.

– Завдання на орієнтування у просторі: крок вперед, назад, вліво, вправо і т.д.

Дитина стрибає вперед, назад по порядку від цифри до цифри і називає їх (пряма і зворотна лічба).

6.Гра «Геометричні фігури»

-Назви геометричні фігури їх властивості (н – д: круг – круглий,не має кутів, котиться і т.д.)

– Порівняй фігури.

– Додай фігуру,якої не вистачає.

  1. Розв’яжи задачки:

Білка шишечки збирала

Розкладала, рахувала

Під собою три знайшла

Ще одну на гілці

Скільки всього припасла

Білочка гостинців?

Горіло сім свічок.

Дві свічки погасили.

Скільки свічок залишилося?

Скачуть жабки : «Ква-ква-ква

Ой яка мяка трава!»

Тут – п’ять жабок, а там- дві,

скільки жабок у траві?

РОЗВИТОК  МОВЛЕННЯ

Тема :« Добре слово солодке, як мед».

          Мета: Вчіть  дітей усвідомлювати ( за допомогою творів В.О. Сухомлинського), що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо. Вчіть  уважно слухати оповідання, запам’ятовувати його зміст. Удосконалюйте  навички культури спілкування ( вітатися, прощатися, просити, відмовляти)                                                            Психогімнастика

Дорослий пропонує подарувати посмішку та лагідно доторкнутися одне до одного.

̶  Коли ми такі добрі, ніжні, лагідні, то всім добре, а в нас виникає відчуття, що нас усі люблять. Такі добрі відчуття називаються « добрики».

̶  А хто вас любить?

̶  Як ви думаєте, за що вас люблять?

Дорослий пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок.

̶  прокинулося сонечко. Зазирнуло у вашу кімнату, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?

̶  Що ви їй відповісте?

̶  У дитячому садку, коли ви заходите до групи, що кажете?

̶  Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?

̶  Діти, ви віталися не простими словами, а чарівним. Хочете дізнатися, чому ці слова називають чарівними?

Слухання оповідання В.О. Сухомлинського  « Скажи людині «здраствуйте!»

Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.

Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.

– Тату, куди бабуся йде? – питає син.

– Зустрічати або проводжати, – каже атькой  усміхається. – Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: «Доброго дня, бабусю!»

– Навіщо ж казати ці слова? – дивується син. – Ми ж її не знаємо.

-А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.

Ось і бабуся.

– Доброго дня, бабусю! – каже син.

– Доброго дня, – каже батько.

– Доброго вам здоров’я, – відповідає бабуся І усміхається.

І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки – раніше їх і не чути було.

На душі в хлопчика стало легко.

– Чому це воно так? – питається син.

– Бо ми побажали людині доброго дня.

Існує багато чарівних слів, які ми кажемо одне одному, і навіть не помічаємо, які добрі справи вони роблять.

Вправа «Закінчи речення»

Якщо мій товариш захворів, я…

Мені подарували фломастери, і я…

Коли мені потрібна допомога, я …

Мама дала мені дві цукерки, і я…

Гра – емпатія «Сонечко та хмаринка»

̶  Я буду хмаринкою, а ви – веселими промінцями сонечка. Коли хмаринка надходить, промінці засмучені, ховаються. А коли хмаринка ховається – промінці посміхаються та радіють.

Вправа « Скринька з чарівними словами»

У скриньці багато маленьких сердечок. Дорослий пропонує наповнити скриньку чарівними словами в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.

Усміхнемось всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям, ̶

І тоді обов’язково

День для вас привітним буде!

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини,

А людське добро – з дитини!

ДИТИНА  У  ПРИРОДІ

Тема: «Незвичайний космос»

Мета: Узагальнити знання дітей про Космос, Сонце, Землю та інші планети. Дати дітям  елементарні знання про нашу планету Земля, її постійний рух навколо Сонця. Закріпити уявлення про будову Сонячної системи, повторити назви планет. Закріпити знання про космонавтів, про космічну техніку!

Загадка 1

Воно потрібне для рослин,

Воно потрібне для тварин,

Воно потрібне для людини

Без нього не прожити й днини       (Сонце)

Загадка 2

Уночі очей багато,

Щоби зелень оглядати.

Коли ж день ясний настане,

Одне око все огляне    (Зорі, Сонце)Дуже давно вчені розпочали досліджувати космос і розглядати його в телескоп. А ще запускали в космос ракети, космічні кораблі, створювали космічні станції, штучні супутники. Давайте подумаємо, і ви скажете, що таке Космос?  Що ж таке космос? У космосі є багато різних планет. Всі ці планети – це велика космічна родина. Кожна планета має свою доріжку по якій рухається навколо сонця. Давайте пригадаємо, які планети є в нашій сонячній системі?

  • А  що таке Сонячна система?
  • А на якій планеті ми живемо?
  • А  хто з вас пригадає, де знаходиться планета Земля? Вивчіть віршик:

Це наша домівка планета Земля

Ти гарна і зблизька, красива здаля

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитна, красива».

              Розповідь дорослого:

  • Серед планет є одна зірка, яка знаходиться найближче до планети Земля – це Сонце. (Малюнок). А  що можна сказати про сонце? (Сонце таке гаряче, що освітлює та зігріває всі планети. Сонце таке велике, що може вмістити в собі дуже багато таких за розміром планет, я наша Земля. Сонце знаходиться дуже далеко від Землі, якби можна було долетіти до нього на швидкісному літаку то ми летіли б 22 роки.)
  • А що сталося б, якби зникло сонечко? Давайте пригадаємо. ( сонце дає світло і тепло рослинам, тваринам і людям; без сонця неможливе життя на Землі.)
  • Всім людям було цікаво знати, що ж робиться там, в космосі. І знайшлася смілива людина, яку назвали космонавтом. І ось вона полетіла в космос! До зірок! Може хтось пригадає, як звати першого космонавта, який полетів у космос! (Це космонавт Юрій Олексійович Гагарін). Діти, а хто перший космонавт України? (Леонід Каденюк)
  • Діти, а щоб полетіти в космос, як ви гадаєте, на чому можна здійснити політ? (На ракеті, луно ході, на космічному кораблі) (Малюнок)
  • А для того, щоб дослідити краще космічний простір є спеціальна техніка. І я хочу, щоб сьогодні кожен із вас став винахідником і зміг винайти таку техніку, якої ще не було, щоб краще дослідити космос.

Гра «Змайструй космічну техніку» з конструктора лего.

                    ГРАМОТА

Тема:Літера Мм, вміння визначати її у словах.

Завдання: .Закріпіть знання про літеру Мм:вміння придумувати слова з цією літерою на початку, в середині і в кінці слова.

Вивчіть віршик

Слово “МАМА” – кожен знає,

Маля першим вимовляє!

Тому букву „М” вивчати

Треба змалку починати.

Молоко, Мороз, Морквина,

Масло, М’ясо, Мед, Малина,

Майстер, Місто, Мода, Муза,

Мушля, Море, Морж, Медуза.

Отже, щоб книжки читати,

Букву „М” потрібно знати!

Вчити : Визначати словесний наголос і його місце в слові. Вправляти в читанні слів і речень.

Завдання:

  1. Визначати наголос в словах:

Вміти визначати місце наголосу у слові: перший або другий склад.

2.Прочитайте  разом:

 ЗОБРАЖУВАЛЬНА  ДІЯЛЬНІСТЬ

    Виготовлення кольорових зірочок разом з батьками для цікавого дозвілля, розвитку мислення, фантазії

Необхідні матеріали:

  • синельний дротик (пухнасті палички для рукоділля)
  • цукор
  • тонка атласна стрічка
  • дерев’яна шпажка
  • широка стрічка
  • форма для печива «зірка»

Покрокова інструкція:

1.Форму для печива оберніть синельним дротом. Кінці палички загорніть, вийміть форму і відкладіть отриману фігурку в сторону. Те ж зробіть з іншими паличками. Чим яскравіше відтінки пухнастою дроту, тим ефектніше буде виглядати готовий ні дна, ні стінок.виріб.

2.До кожної готової зірочки прив’яжіть тонку атласну стрічку. Зафіксуйте петельку, підвісьте зірки до дерев’яної шпажки.

3.Підготуйте будь-яку скляну банку (або декілька, якщо зірочок багато). Встановіть шпажку на горлечко. Переконайтеся в тому, що фігурки вільно висять і не торкаються

4.Стакан цукру змішайте зі склянкою води і прогрійте до повного розчинення. Висипати в посудину з сиропом ще склянку цукру і повторіть процес.

5.У банки з підвішеними зірками розлийте прозору солодку рідину.

6.Залиште ємність в теплому світлому приміщенні на кілька діб. З кожним днем на зірках будуть формуватися дедалі відчутнішою.

Через 3-5 днів вийміть зірки з води і викладіть на пергаментний папір. Дайте кристалам обсохнути. Можна для міцності покрити  космічні зірки прозорим лаком.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *