ЯК ПРИЩЕПИТИ ДИТИНІ ЛЮБОВ ДО СЛУХАННЯ МУЗИКИ
Музика в житті дитини спочатку лише фон, на який не звертають уваги.
Адже дорослі вже і не пам’ятають особливості дитячого сприйняття музики,
яке полягає в тому, що маленькі дітки музику ніби не чують – вони не
реагують на неї, можуть спокійно займатися своїми справами: малювати,
гратися. Звичайно, навіть таке пасивне слухання музики залишається у
підсвідомості дитини. Але дитині можна допомогти почути музику, щоб її
сприйняття було змістовним і обміркованим.
Найпростіший спосіб – це потанцювати або помарширувати під ритмічну
музику, разом з сестричкою, або з улюбленою іграшкою! Другий спосіб – це
зацікавити дитину. Для прикладу можна провести гру «На що схожа
музика?» Тоді дитина спробує вгадати, що вона почула в мелодії: шум дощу,
шелест листя, спів пташок. Для цієї гри підійдуть такі програмові твори:
«Пори року» П. Чайковського та Вівальді. П’єси, які не мають певного
сюжету, по – своєму корисні тим, що з часом дитина зможе вигадати до неї
свою історію, і навіть намалювати до неї малюнок. Улюблена музика може
стати чудовим обрамленням дня, супроводжувати сон дитини, слугувати
фоном для занять. Але дуже важливо не «перевантажити» дитину музикою,
не втомити дитину. Музика повинна приносити задоволення, а не
перетворюватися на докучливій гамір.
Поступово дитина звикає до життя під музику, що звучить ніжно, мелодійно,
якісно. Дитина починає розрізняти відтінки та окрасу мелодії, її світ
збагачується, а почуття – стають виразніші. З часом, коли дитина навчиться з
задоволенням слухати музику, більш ніж 30 хв., можна влаштовувати
домашній концерт: відкласти всі справи, гарно вдягтися, створити атмосферу
справжнього свята. Самі «активні слухачі», років в 5 – 6 вперше потрапляють
на справжні концерти. Але багатьом діткам до вподоби музикування в
домашніх умовах. В решті – решт, де, як не вдома ми можемо сміливо
пострибати на дивані чи потанцювати під улюблену пісню!