Як впоратися із емоційним навантаженням?
Важливо! Тілесні ранкові ігри для дітей (важливі в будь-який час – дітям і дорослим, але вранці саме зараз вони просто необхідні)
Від нашої “тілесності” зараз буде залежати, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням.
☀️ Доброго ранку, носик, доброго ранку щічки, доброго ранку вушка,доброго ранку шийка, доброго ранку плічка і т.д. – торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтися по всьому тілу.
☀️ Ліпка – розминати тіло, як тісто, чи пластилін
☀️ Колобок – спочатку “засипати” муки – пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім,”налити” води – рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок – дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки – колобок “випікся”
☀️ Поцілунки – квадратний, трикутний, овальний – цілувати чоло чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму
☀️ Якого кольору поцілунок (є прекрасна книга “якого кольору поцілунок”) – наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним в т.д
☀️ Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися
☀️ Обійманці – обійми мене, сильніше, ніж я
☀️ Кенгуру – дитина сідає животик к нашому животику і міцно обіймає
☀️ Призначити дитину головною по рахунку обіймів
☀️ Діду – діду, де ти там, не морозь (щічки, носик, попу,животик, ніжки..)…… нам – дорослий каже слова,торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти – називають її і також торкаються. Потрібно пройтись по всьому тілу.
☀️ Коврик – простукати себе, все тіло, мов килим.
☀️ Орангутан – стукати із криком Яяяя себе по грудній клітині, мов мавпа
☀️ Торкатися один одного “різними доторками” – як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком
☀️ Сніговик – “ліпимо” із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м’язи, наче він змерз. А потім “гріємо сонечком” – а зараз вийшло сонечко і сніговик тане. І дитина розслабляється
☀️ Очищення. Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) по тілу зверху донизу – і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає
☀️ Малювати на животику, спині різні букви чи прості форми, а дитина має вгадати, що це
☀️ Будинок .Ти Будинок – це у тебе підлога, (ніжки) стіни (проходимо по всьому тілу доторками), стріха – голівка. Ти в Будинку. (Можна покласти руку на серце)
☀️ Квітка чи дерево. Запитати у дитини, ким вона хоче бути, якої квіткою, чи деревом. Торкнутися стоп – (в тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе.) . Торкнутися боків (У тебе такий стрункий сильний міцний гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не зломається. Він витримає всі вітри та урагани). Торкнутися голівки – (а це твоя крона – красива, ніжна, соковита, сильна). Ти – дерево Життя.
☀️ Робимо масаж
Рейки, рейки, шпали, шпали…
Їхав поїзд із Полтави.
Ось віконце відчинилось —
Горошинки покотились.
Йшли курчата, ціпу-ціпу,
Дзьобали собі на втіху.
А за ними гусенята
Теж пощипують завзято.
Далі йшла сім’я слонів,
Тупали, аж гай шумів.
От директор-молодець
Стіл поставив і стілець
Та друкує на машинці
Лист малесенькій дитинці:
«Люба доню! Рідна пташко!
Висилаю жовту чашку,
В неї сонячні бочки
І на денці — крапочки».
(Переспів Мирослави Кім)
Важливо пам’ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити практики із закритими очима – поки що ми можемо намагатися контролювати всі процеси
Якщо дитина в стресі, торкаємося тільки частин тіла, закритих одягом
Наші доторки – не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів – ця гра для неї найтерапевтична.
Доброго доброго доброго дня ❤️