ЗВІТ директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 12«Райдужний» Конотопської міської ради Сумської області Покрови Н.І. за підсумками 2023-2024 навчального року

           ЗВІТ

директора (завідувача) Конотопського дошкільного навчального закладу

(ясел-садка) № 12«Райдужний»

Конотопської міської ради Сумської області Покрови Н.І.

           за підсумками 2023-2024 навчального року

 

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №12 «Райдужний» Конотопської міської ради Сумської області комбінованого типу здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

– Закону України «Про освіту»,

–  Закону України «Про дошкільну освіту»,

– «Положення про дошкільний навчальний заклад»,

– “Про охорону дитинства”,

– Базового компоненту дошкільної освіти України

– Освітньої програми Конотопського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №12 «Райдужний»

– Листа МОН від 27.07.2022 № 1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році»,

– Листа МОН від 02.04.2022 №1/3845-22 “Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні”,

а також, відповідно Статуту,   Плану роботи Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №12 «Райдужний»

В умовах продовження дії воєнного стану в Україні особливого значення набуває безпечне проведення освітнього процесу в закладі. Одне із основних завдань – організувати освітній процес з максимальною користю для дітей , забезпечивши безпеку всіх його учасників.

Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку педагогічний колектив спрямовував  свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої та патріотично налаштованої особистості, відповідно до умов сьогодення. Основним завданням визначено своєчасне становлення і повноцінний розвиток  життєвокомпетентної творчої особистості з раннього дитинства.

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 12 «Райдужний» побудовано за типовим проектом і здано в експлуатацію у 1982 році. Заклад розрахований на 235 місць та мав 12 груп. У зв’язку зі зміною мережі та скороченням наразі функціонують 9груп:

-1 група раннього віку

-5 груп дошкільного віку

– 1група для дітей з вадами зору

– 2 соціальні групи  за повним фінансуванням БФ “Відень”

Фактичний списковий склад  –162 дітей.

Через ведення активних бойових дій на території України та у зв’язку з постійною міграцією населення, зокрема сімей з дітьми, адміністрація закладу  здійснювала першочергове зарахування дітей із числа внутрішньо переміщених осіб.

Для занять дітей створено всі умови, обладнані спеціальні приміщення:

  • музично-спортивна зала, де проходять музичні та фізкультурні заняття
  • кабінети: психолога, медичної сестри –ортоптистки
  • методичний кабінет та медичний блок
  • прогулянкові майданчики для кожної вікової групи
  • спортивний майданчик

– проведено облаштування укриття відповідно до вимог.

З метою створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу в ЗДО  вжиті заходи з посилення безпеки. Були видані всі необхідні накази, переглянуто Алгоритм дій на надзвичайні ситуації вихователя групи, який уводиться у дію у разі безпосередньої загрози життю та здоров’ю учасників освітнього процесу.

Навчальний рік у закладі починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у закладі проводиться оздоровлення дітей.

Дошкільний заклад здійснює свою діяльність відповідно до Плану роботи Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №12 «Райдужний» та Плану на літній оздоровчий період. План роботи схвалюється педагогічною радою закладу.

  1. Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес.

Саме Планом роботи регламентувалася організація методичної роботи дошкільного навчального закладу, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ДНЗ функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями.  Педагогам закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахової майстерності: самоосвіта, колективні перегляди,  проходження курсів підвищення кваліфікації. Щороку згідно з графіком педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації та підлягають атестації відповідно до чинного Положення про атестацію педагогічних працівників. Таким чином, простежується поступове підвищення кваліфікації педагогічних працівників  закладу дошкільної освіти. Педагогічний процес в закладі забезпечують: директор (завідувач), вихователь-методист, інструктор з фізичної культури, практичний психолог, вчитель-дефектолог, музичний керівник та вихователі. Загальна кількість педагогів на кінець навчального року складає – 24, з них мають вищу освіту  – 19осіб, середню-спеціальну – 5 осіб, що відповідно складає  – 79% та 21%.

Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу відзначається стабільністю та позитивною результативністю.  Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у закладі залишаються заняття з різних видів діяльності (індивідуальної та групової форми організації): тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Організація життєдіяльності дітей включала в себе трудову діяльність, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності. Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, музично – спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями.

Протягом року педагогічний колектив працював над реалізацією пріоритетних  завдань Плану роботи ДНЗ №12  «Райдужний» на 2023-2024н.р. Продовжувалася  робота по розбудові в закладі  внутрішньої системи забезпечення якості освіти, подальшому впровадженню сучасних  інноваційних освітніх технологій у роботу з дошкільниками  з особливими освітніми потребами. У зв’язку із  воєнним станом педагоги продовжували пошук різних способів розв’язання професійних завдань на відстані з використанням сучасних сервісів  Internet та онлайн-ресурсів.

  1. Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази закладу. Розвиток матеріально- технічної бази дошкільного навчального закладу здійснювався за рахунок фінансування місцевого бюджету:

– шпалери,  клей – 12460

– труба ППР 40 – 830

– бензин та паливно-мастильні мтеріали – 2915

-комплектуючі по встановленню генератора – 38603

 

Дошкільний заклад забезпечений м’яким та твердим інвентарем, посудом та іншими господарчими товарами, сучасними дитячими меблями, іграшками відповідно до віку дітей, спортивним інвентарем, методичними посібниками. Медичний кабінет поповнено медикаментами. Розвивальне середовище організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.

 

  1. Вжиті заходи щодо забезпечення закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.

Заклад укомплектований кадрами на 92%. На даний час є вакантне місце кухаря, практичного психолога, музичного керівника. Розстановка кадрів умотивована: педагоги призначені на посади відповідно до спеціальності за дипломами. При розстановці кадрів ураховуються: досвід працівників, їх психологічна сумісність, рівень емоційного комфорту, індивідуальні особливості працівників.

В навчальному закладі працює 48 членів колективу,

з них:

  • педагогічні працівники – 23
  • медичні працівники – 2
  • обслуговуючий та технічний персонал – 23особи
    Кадровий склад педагогічних працівників: 30 осіб.
  • Вища освіта – 24 особи

Середня-спеціальна – 6

Вихователі : всього 23

Вища освіта – 18: І категорія –5, ІІ категорія – 13, спеціаліст –1

Середня-спеціальна – 5

Муз. керівник – 1  (середня спеціальна освіта, 9 розряд)

Інструктор з фізкультури – 1 (середня спеціальна освіта, 9 розряд)

Вчитель-дефектолог – 2 (вища спеціальна педагогічна освіта)

Завдяки оптимальній розстановці та цілеспрямованому використанню кадрів робота колективу відзначається стабільністю та позитивною результативністю.

 

  1. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників.

а) забезпечення організації харчування та  медичного обслуговування вихованців в педагогічних працівників.

    Організація харчування дітей у дошкільному закладі здійснюється відповідно до  Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом  Міністерства освіти і науки України,  Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 №298/227, постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591, наказу Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах» від 01.06.2005 №242/329, інших нормативно-правових документів, що регулюють питання організації харчування дітей в навчальних закладах.

Загальне керівництво за організацією харчування дошкільників здійснює директор (завідувач). Відповідальними  особами  за організацію харчування дітей призначені сестри медичні старші Гаврик І.В. (групи за повним фінансуванням БФ «Відень») та Колодка С.Є. (загальносадові групи). Сестри медичні старші контролюють доставку продуктів, продовольчої сировини, забезпечують необхідні санітарно-гігієнічні умови харчування дітей, виконання натуральних норм, підраховують вартість харчування, ведуть облік теоретичної калорійності їжі.

Із міського бюджету плата за харчування складає 30%, решту – 70% сплачують батьки (ясельна група – 22.40/день, садові групи – 25.20/день). Батьки соціальних груп за повним фінансуванням БФ «Відень» доплат за харчування не здійснюють, всі кошти на харчування виділяє даний фонд.

Якість харчування в закладі контролюється. Так лабораторні дослідження Конотопського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області показуть, що харчування в закладі доброякісне і калорійне. Щоденно відповідно до меню сестри медичні старші надають замовлення на продукти харчування, які швидко псуються, на продукти з довготривалим терміном зберігання заявки подаються щоквартально.

Продукти поставляються з бази постачальника щоденно спеціальним автотранспортом.  Продукти харчування і продовольча сировина приймаються комірником Глушан Т.І.. в присутності сестри медичної старшої Колодки С.Є., відповідно накладних і лише за наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність, якість і відповідають вимогам державних стандартів: сертифікат якості, ветеринарне та якісне посвідчення, товарний ярлик тощо.  Під час приготування страв працівники харчоблоку суворо дотримуються  санітарно-гігієнічних вимог, технології  приготування їжі,  приділяють належну увагу зберіганню  продуктів харчування, слідкують за термінами  їх реалізації.

Харчоблок дошкільного закладу  оснащений всім необхідним технологічним обладнанням та інвентарем. Усі вікові групи забезпечені столовим посудом на 100 %. Заміна проводиться за необхідністю, відповідно санітарних вимог. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає санітарним вимогам та державним стандартам.

У закладі організовано разове харчування. Наказом по закладу призначені  чергові, які контролюють закладку продуктів у котел і видачу їжі на групи, відповідність ваги згідно меню-розкладки , результати перевірок вони фіксують в відповідних журналах.

Спеціалістами відділу контролю Конотопської міської ради, начальником технологічної лабораторії систематично здійснюються перевірки на харчоблоці: по видачі готової їжі та наявності сертифікатів, якісних посвідчень, ярликів; санітарного стану харчоблоку, комор; умов зберігання продуктів.

Сестри медичні старші тримають на контролі дотримання кухарями технології приготування їжі, правильність обробки продуктів харчування, повноту закладки продуктів у котел, смакові якості їжі, правильність зберігання та дотримання термінів реалізації продуктів.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів сестри медичні старші ведуть  журнал обліку виконання норм харчування. На підставі даних цього журналу кожні десять днів проводиться аналіз якості харчування, а за необхідності поводиться корекція.  Сестри медичні старші проводять щомісяця розрахунок основних інгредієнтів їжі (білків, жирів і вуглеводів) у раціоні дитячого харчування.

Питання організації харчування дітей в дошкільному закладі систематично контролюється органами місцевої влади. Постійно здійснюється контроль з боку Конотопського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в  Сумській області, управління освіти Конотопської міської ради. Згідно актів перевірок протягом 2023-2024н.р.  недоліків по організації харчування не виявлено. Випадків харчових отруєнь серед дітей протягом року зареєстровано не було.

Медичне обслуговування в  закладі проводиться згідно вимог. Один раз на рік всі діти  обстежуються лікарями-спеціалістами дитячої поліклініки Конотопської міської лікарні. Діагнози доводяться до відома вихователів, батьків, інструктора з фізичної культури Лисої О.О.,сестер медичних старших Гаврик І.В. та Колодки С.Є, здійснюються відповідні  записи в медичних картках дітей, журналах медико – педагогічного контролю. Надалі триває постійний медичний (з боку сестер медичних старших) і візуальний (з боку вихователів) контроль за станом здоров’я дітей.

На початку  навчального року перевіряються діагнози   дітей, за станом здоров’я діти розподіляються на три медичні підгрупи: основну, підготовчу, спеціальну. Педагоги, разом з інструктором з фізкультури,  визначають допустиме навантаження для дітей кожної групи. Регулярно сестрами медичними старшими, вихователями здійснюється огляд  дітей на педикульоз, коросту. Результати огляду фіксуються в спеціальних журналах.

У дошкільному закладі здійснюється проведення всіх форм фізичного виховання дітей, які передбачено програмою: щоденні фізкультурні заняття(навчальні та  на свіжому  повітрі); ранкова гімнастика та гімнастика пробудження, рухливі, спортивні ігри та вправи, пішохідні переходи, спортивні розваги, свята, Дні здоров’я.

 

б) Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно – гігієнічних та протипожежних норм.

На виконання Закону України «Про охорону праці», «Положення  про охорону праці»  адміністрація закладу разом з профспілковим комітетом  проводить роботу щодо виконання  правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів, спрямованих  на запобігання нещасним випадкам. Освітньо-виховний процес  у закладі  здійснюється відповідно до  вимог  Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей дошкільного віку. Регулярно і своєчасно проводяться з працівниками інструктажі, навчання по дотриманню ТБ, дане питання систематично розглядається  на педгодинах, виробничих нарадах, під час проведення «Тижня безпеки дитини». На  основі нормативних документів у дитячому садку розроблені інструкції з ОП для працівників різних категорій. Пожежно-технічною комісією, яка призначається наказом по закладу, складаються акти обстеження основної будівлі і споруд, приміщень, прогулянкових майданчиків, спортивного, ігрового обладнання.          У дошкільному закладі є  в наявності база нормативних документів, що регламентують роботу з охорони праці та дотримання санітарно-гігієнічних норм, є план евакуації дітей та працівників на випадок надзвичайної ситуації. Наказами директора (завідувача) призначено відповідальних осіб з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони життя і здоров’я дітей.

Щороку в закладі проводяться заміри опору ізоляції електромережі, випробування технологічного обладнання;  один раз у 3 роки – заміри захисних контурів. Виявлені недоліки вчасно усуваються.

Заклад має в достатній кількості вогнегасники, які щороку перезаряджаються.

Сестри медичні старші Гаврик І.В. та Колодка С.Є.. систематично проводять заняття санмінімуму із педагогами та обслуговуючим персоналом  з питань виконання санітарно-гігієнічних норм, попередження кишково-шлункових захворювань, надання першої долікарняної допомоги при різних захворюваннях та в надзвичайних ситуаціях.

Оптимальний температурний режим в закладі дотримується завдяки індивідуальній твердопаливній котельні,  щоденно здійснюється (згідно графіка) провітрювання та вологе прибирання приміщень . Температура в групових приміщеннях становить +19С – +22С,  в  групі для дітей  раннього віку  +22С  +24С. У спальних кімнатах  +18С – +20С. Меблі відповідають зросту дошкільників, інвентар та обладнання підібрано відповідно до вимог техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та  естетичних вимог. Про дотримання санітарно-гігієнічних правил свідчать результати перевірок  Конотопського міськрайонного управління Головного управління Держпродспоживслужби в  Сумській області, під час яких порушень  не зафіксовано. Випадків дитячого травматизму, фізичного і психічного насильства, образ, недбалого і жорсткого поводження з дітьми в ДНЗ не зареєстровано.  

  

в) Моральне та матеріальне стимулювання дітей, педагогічних працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення

У 2023-2024 навчальному році – працівники закладу отримали нагороди:

Грамоти управління освіти Конотопської міської ради –1шт

Подяки управління освіти Конотопської міської ради – 2шт

Щороку педагогічні працівники отримують кошти на оздоровлення.

Грошова винагорода надається ювілярам  від ППО ДНЗ, також видаються кошти на часткове відшкодування за лікування працівникам. Працівники за особливі умови праці отримують додаткову відпустку згідно умов Колективного договору.

У літній період значна увага приділяється  проведенню  роботи з безпеки життєдіяльності дітей: знання правил дорожнього руху; поведінка на вулицях, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми; безпечної  поведінки під час відпочинку під сонцем, на воді, у лісі; користування електричними і газовими приладами; запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.).

 

г) надання  соціальної  підтримки та допомоги  дітям-сиротам, дітям,    позбавленим    батьківського   піклування,    дітям    з малозабезпечених сімей

 

СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ ДНЗ № 12 «РАЙДУЖНИЙ»

Діти – сироти –

Діти позбавлені батьківського піклування – 2

Діти напівсироти –

Діти-інваліди – 1

Діти з багатодітних сімей – 22дітей, сімей – 20

Діти з малозабезпечених сімей – 3дітей, сімей – 3

Діти одиноких матерів – 8

Діти внутрішньо-переселених осіб – 4

У закладі безкоштовно харчуються  діти-сироти,  діти, які залишилися без піклування батьків, діти, які виховуються в малозабезпечених, прийомних родинах, діти-інваліди, діти,  батьки яких приймають або приймали участь в АТО або ООС. Багатодітні родини сплачують 50% від вартості харчування.

 

6.Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до його управління, співпраця з громадськими організаціями .

Протягом року педагоги закладу  спрямовували самоосвіту батьків з різних питань, стимулювали їх прагнення і вміння поповнювати свої педагогічні знання. У процесі спілкування з батьками вихователі намагалися створити атмосферу довіри,  враховувати особливості кожної родини.

Батьків вихованців протягом року запрошували брати участь у загальних, групових зборах.

 

 

  1. Реагування керівника на зауваження та пропозиції

Зауважень та пропозицій  по роботі ДНЗ та його керівника протягом року не зареєстровано.  Протягом 2023-2024 н.р. були зареєстровані звернення громадян з питань влаштування дітей до закладу. Всі вони вирішені позитивно.

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *