І молодша група 20.05.2020
Сенсорно-пізнавальний розвиток.
Тема: «Хто в будиночку живе?».
Мета: продовжувати вчити дітей розуміти і відповідати на запитання «скільки?»,«більше», «менше», поняття «один», «багато». Формувати поняття про рівність і нерівність груп предметів, розвивати вміння розрізняти предмети за величиною та формою, шляхом прикладання, обстежувати геометричну фігуру. Закріплювати знання про частини доби (ранок, день, вечір, ніч), вміння орієнтуватися у часі..
Матеріал. Демонстраційний: зображення будиночка з вікнами різної форми, зображення сонця
Подивіться, діти, який гарний будиночок. Як ви думаєте, хто в ньому живе? Послухайте загадку:
Хто це пісеньку таку все співа: «Ку-ку-рі-ку!»
Це наш Петрик-півничок,
Це він будить так діток,
Щоб вставали, не проспали,
Поспішали у садок.
У цьому гарному будиночку живе півник із котиком. Котик пішов у ліс, а півник залишився вдома. У нього є своя улюблена кімната з гарним віконечком. Ви помітили, що в цьому будиночку віконечка не прості, вони всі різні (різного кольору та форми). Півник має віконечко без кутів.
Якої форми віконечко у нашого півника? А знаєте, чому півник вибрав собі таке віконечко? Бо воно схоже на сонечко. Півник вранці прокидається і голосно співає свою пісеньку.
Яку пісеньку він співає? І у небі з’являється сонечко. Коли це буває? Яка частина доби? А що ми робимо вранці?
Скільки сонечок на небі?
Чи буває їх багато?
Скільки промінців у сонечка?
Ось послухайте загадку:
В нього гарний піджачок,
Зшитий з голочок.
І збирає він на голки
Груші, яблука й листки.
Хто це?
Це їжачок. Скільки в нього голочок? Їжачку дуже сподобався будиночок і він вибрав собі кімнату із ось таким квадратним віконечком А тим часом, сонечко піднялося високо в небі, настав… Що? (День). Що ми з вами робимо вдень?
Зайчику ніде переночувати, а сонечко сідає і скоро буде … Що? (Вечір). Зайчик дуже боїться. Малята-звірята запросили зайчика до будиночка і він собі обрав кімнату з трикутним віконечком.
Втомилося сонечко та й пішло спати, стало темно, а на небі з’явилися місяць і зірочки. Скільки місяців на небі? Скільки зірочок? Як називається ця частина доби? Що ми робимо вночі?
Ліплення.
Тема: «До сонечка в гості»
Мета: формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі,закріпити колір,форму,вчити відщипувати пластилін невеликими шматочками, розвивати дрібну моторику рук, продовжувати закріплювати прийоми ліплення (продавлювання, розкочування),
Обладнання: малюнок сонечко,зразок роботи, пластилін жовтого кольору, дощечка, серветки.
Хід заняття:
Давайте послухаємо яка історія трапиласяз собачкою: «Жила собачка Жучка з півником Золотим Гребінчиком. Кожного ранку вони виходили на двір і зустрічали Сонечко. Але одного разу Сонечко не з’явилося на небі. Друзі засумували, а півник навіть захворів, тому Жучка вирішила знайти Сонечко і вилікувати свого друга. І просить, вас дітки, щоб ви допомогли їй знайти
А ось і наше Сонечко, тільки воно сумне, треба його розвеселити в ігри з ним погратися:
Сонечко прокинулось, до лобика приторкнулось
Промінчиками провело і погладило.
Сонечко прокинулось, до щічок приторкнулось
Промінчиками провело і погладило
Сонечко личко зігріло,потепліло,потепліло,
Наші рученята потягнулись, наші губки посміхнулись.
(Діти виконують рухи відповідно до тексту вірша).
Давайте зробимо з пластиліну маленьке сонечко, щоб радіти і не сумувати.
Послідовність ліплення «Сонечко»:
1.Скочуємо між долоньками рук кульку;
2.Розплющуємо її на дощечці, щоб вийшов «млинець».
3. З шматочка пластиліну потрібно зробити красиві промінчики, частину розкачати в одну тонку ковбаску і поділимо її на вісім рівний частин. І потім приліплюємо до сонечка.
Яке у вас гарне вийшло сонечко і зараз ви для нього заспіваєте пісеньку:
Заглянь, заглянь сонечко,до нас у віконечко,