Молодша А група 04.05.2020

ДИТИНА  В  СОЦІУМІ

Тема: “Птахи весною”

Мета:сприяти розвитку  зорового  сприймання, уваги, процесів  мислення, уяви, пам’яті,  сенсорних  функцій;виховувати витримку,  любов  і  бережливе  відношення  до  птахів,  бажання  допомагати;конкретизувати та  збагачувати  уявлення  дітей  про  птахів  –  назва,  характерні ознаки, спосіб  живлення,  місце  проживання,  дитинчат;  продовжувати  вчити  порівнювати,  аналізувати,  узагальнювати,  відгадувати  загадки;  закріплювати узагальнююче поняття  «птахи».

 Матеріал:  картинки  із  зображенням  птахів (горобець, лелека,  шпак,  синичка, ворона),  картинки  із  зображенням  гнізд  птахів,картинка до вправи «Хто зайвий».

Хід

Вступна бесіда. Дорослий звертає увагу на пору року, її ознаки, зміни що відбуваються в природі.

Дидактична  вправа  «Відгадай   і  назви».

Дитина  повинна  відгадати  загадку, пояснити, чому  так  думає,  якщо  правильно  відгадала,  пташка  «з’являється  на  екрані»:

Які  ноги  заввишки,  такий  ніс  завдовжки

Хату  на  хаті  має,  всім  жабам  рахунок  знає.        (лелека)

Ця  пташка  невеличка,  у  неї  білі  щічки

Сірі  лапки,  чорна  шапка,

Фартушок  жовтенький,  голосок  тоненький.    ( синичка)

Голос  має  хриплуватий, колір  пір’я   –   сіруватий,

Я  розумна  каркарона,  люди  звуть  мене…             (ворона)

Я   ловлю  комах,  жучків, їм маленьких черв’ячків,

В  теплий  край  я  не  літаю, весело скрізь  стрибаю.       (горобчик)

Пір’я  в  мене  темно-синє.

Із  краплинками  срібними,

На  дереві  хатку  маю.

Дуже  гарно  я  співаю.        ( шпак)

  • Про  кого  ми  відгадували  загадки?
  • Чому їх  так  називають?  (тіло  покрите  пір’ям,  є  крила,  дзьоб,  вони  літають).
  • Кого з  цих  птахів  ми  бачили  взимку?
  • Хто з  них  повернувся  з  теплих  країв?

Корекційна  вправа  «Хто  з  птахів  полетів?»

Дитина  заплющує  очі, зникає пташка  на  екрані, відкривши  очі, дитина відгадує, кого з птахів  немає . Пташка  «прилетіла».

Дидактична  вправа  «Хто  зайвий?»

Перед дитиною  –  зображення  птахів . Дитина  відмічає,  хто  зайвий  і  пояснює  які перелітні, а які зимуючи  птахи.

  • Ти любиш  птахів?  За  що  ти  їх  любиш?
  • Що роблять  птахи  весною? (будують,  поправляють, ремонтують  гнізда-домівки).

Пташка просить  закрити очі.  В  цей  час  дорослий виставляє  картинки-гніздечка птахів .

Дидактична  вправа  «Знайди  пташці  гніздечко».

 Дитина  підбирає  гніздечка  для  птахів.

Побудували  пташки  гніздечка.

  • Що ж  відбувається  потім? (відкладають  яєчка  і  висиджують  пташенят).
  • Чим годують  птахи  своїх  пташенят?

Дидактична  вправа  «Назви  пташенят». 

Дитина  повинна  назвати пташеня пташки, яку назве дорослий (горобець – горобеня і т.ін.).

Підсумок заняття. Дорослий закріплює з дітьми правила поведінки в природі.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *