Молодша Б 07.05.2020

ОЗНАЙОМЛЕННЯ  З  СОЦІУМОМ

Тема: «До рідного краю лелеки летять»

Мета: поглибити знання дитини про весняні зміни в природі, про птахів, що живуть на території України, закріпити знання про зимуючих та перелітних птахів, ознайомити з особливостями поведінки лелек. Розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес,увагу, звязне мовлення, пам’ять. Виховувати любов до природи, турботливе ставлення до птахів.

Матеріал: ілюстрації, де зображені лелеки в гнізді (по можливості спостерігати за гніздом в природних умовах), вірші та загадки про лелек.

Хід заняття:

-Яка пора року настала. Так, весна.

-Що змінилося навкруг із приходом весни?( Стало тепліше, з’явилися квіточки, а ще до рідного дому із теплого краю прилетіли птахи.) Вони дуже гарно співають. Цей спів ви зможете почути на вулиці.

-Тобі подобається, як щебечуть пташки?

-Яких пташок ти знаєш? (Горобчиків, синичок, ластівок).

-А які пташки повертаються з вирію до нас? (Ластівки, солов’ї, журавлі, лелеки).

Дидактична гра «Перелітні та зимуючі птахи»

Мета: закріпити знання дитини про зимуючих та перелітних птахів; вчити правильно говорити їх назви; систематизувати знання про спосіб життя птахів. Розвивати пізнавальний інтерес, пам’ять, увагу. Виховувати любов до природи.

Хід гри:

Дитина отримує картки із зображенням птахів.

Вказати назву птаха, перелітній чи зимуючий. Пояснити свій вибір.

-Сьогодні ми поговоримо про дуже гарного птаха. Ти його легко впізнаєш.  Подивись на цю картинку. Дорослий читає вірш,а дитина відгадує, як називається цей птах. (Дитина розглядає картинку із зображенням лелек).

Довгоногий, чорно-білий

У гніздо на хаті сів.

Довгим дзьобом, знай, туркоче,

Ніби щось сказати хоче.

Де ж це ти був?

Далеко-далеко!

А як звуть тебе?      (Дитина відповідає: лелека.)

-Ось ти і впізнав цього птаха. Це – лелека.

-Ти бачив коли небудь лелек?

– Де будують гніздо лелеки?

Подивись на картину, і скажи: де розміщене гніздо? Так, на дереві.

Лелеки будують свої гнізда на хаті, на дереві, на стовпі. Пам’ятай, що лелеки селяться тільки біля хороших і добрих людей.

-А чи можна руйнувати гнізда птахів? Ні, ніколи не можна цього робити. Згадай, що ми робили взимку на прогулянці (Годували пташок).

-А чи знаєш ти, що їдять лелеки? Так, лелеки їдять жаб, мишей і комах. У цього птаха є й інші імена, інші назви. Чи чув ти такі назви, як чорногуз, бусел, бузьок, бузько? Це різні назви одного птаха. Є така народна закличка до цих птахів:

Чорногузе, дядьку,

Зроби мені хатку,

І ставок, і млинок,

І цибулі грядку.

-Лелече гніздо прикрашає оселю. Люди дуже люблять цих птахів.

-Якщо хтось зруйнує лелече гніздо, то накличе лихо, біду. А чи чув ти, що лелеки приность до хати немовлят, маленьких діточок? Вони і самі люблять маленьких діточок, своїх лелеченят. Як називаються діти лелек? Так, лелеченята.

-Лелеки – дуже дбайливі батьки. Вони догляда-ють за своїми дітками, привчають малих до праці. Малі лелеченята, як тільки трошки підростуть, летять з дорослими лелеками шукати собі їжу.

-Запам’ятай: лелеки живуть сім’ями і дуже люблять свою домівку, той край, де народилися. Вони приносять людям щастя, спокій, а тому люди їх люблять і оберігають. Це дуже хороші, працьовиті птахи. (Привернути увагу дитини до картини, де зображені лелеки). Щоб  краще запам’ятати цих птахів, скажи, якого кольору пір’я в них? (Білого і чорного).

-Який у них дзьоб? (Довгий).

-Які ноги? (Теж довгі).

-Як називаються їхні дітки? (Лелеченята). Молодець, я думаю, що ти завжди будеш оберігати цих птахів, про яких складено так багато пісень, казок і легенд. -Чи сподобалась тобі зустріч із лелеками?-

-Давай ми з тобою вивчимо віршик про лелеку.

Летять великі птахи

Ліси, поля минають.

Ту хату, де осядуть –

Щасливою вважають.

Лелека-чорногузк –

Це символ України,

Як оберіг у хаті великої родини.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *