Молодша Б група 04.05.2020
ДИТИНА В ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ
Тема: « Екологічна стежина»
Мета: закріплювати та розширювати знання дітей про різні види рослин (дерева, кущі, квіти, трав’янисті рослини); закріплювати будову дерев і трав’янистих рослин; формувати пізнавальний інтерес до світу рослин;збагачувати словниковий запас словами – назвами рослин та їхніх частин; продовжувати вчити дітей орієнтуватися в правилах спілкування в природі; формувати дбайливе ставлення до рослин.
Матеріал: загадки про рослини; вірші (М.Підгірянки «Ромашка», В.Підпалого «Мандрівка», П.Воронька «Липка»); картинки рослин.
Хід
Прочитайте дитині вірш В.Підпалого
Мандрівка
Сонце в мандрівку нас закликає
І про дорогу сповіщає.
Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,
Травам та квітам низенько вклоніться.
Несіть свою ласку у кожній долонці
Разом з промінцем весняного сонця.
Бесіда
– Які рослини найвищі?(Дерева.)
– Що є у дерева? (Стовбур.)
– Що має ще дерево?(Гілки, листя.)
Вірш П.Воронька Липка
Я маленька липка,
Виросту велика,
Не ламай мене!
Я медовим цвітом
Зацвіту над світом,
Бережи мене!
Будемо з тобою
Ми рости обоє,
Ти люби мене!
Запропонуйте дитині знайти липу серед інших дерев.
Розкажіть дитині про липу.
- Липа виділяє багато кисню і затримує пил,тому повітря, де вона росте, стає чистим і ним вільно дихати. Липа – це лікарська рослина, її квіти застосовують при застуді.
Загадайте дитині загадку про ялину (чи сосну)
В сукні зеленій стою цілий рік:
Сонечко світить,чи падає сніг.
Голок багато завжди я тримаю,
Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка.)
- Яке дерево теж узимку зелене? (Сосна)
- У ялини і сосни замість листя що?(Голки.)
- Що буває коли ми до них торкаємося?(Вони колючі.)
- Ці голки називаються хвоїнки. А все дерево вкрите хвоєю.
- Ялина і сосна витривалі дерева, не бояться навіть найдужчих морозів. Ці дерева – вірні помічники людям. Вони дарують нам чисте повітря, а також ліки, що допомагають переборювати багато хвороб. Ми маємо можливість відпочивати в тіні цих дерев, подихати ароматом хвої.
- Чи є у куща стовбур?
- Що є у куща замість стовбура?
- Що росте на гілочках дерев і кущів?
- Які кущі ти знаєш?
Дидактична гра «Покажи дерево, що я назву»
Розгляньте з дитиною квіти, та запропонуйте їх назвати.
Прочитайте вірш К.Перелісної Ромашки
Золотенька серединка
І біленькі пелюстки.
– Ми ромашки. Всі нас знають
І плетуть із нас вінки.
Дидактична гра «Багато»
Назвіть дитині назву квітки, дерева, а вона повинна сказати назву у множині.
*Конвалія – багато конвалій.
*Ромашка – багато ромашок.
*Бузок – багато бузку.
*Береза – багато беріз.