Молодші групи 27.05.2020
Розвиток мовлення
Тема: Вітаміни наші друзі
Мета: розкрити дітям значення вітамінів; поглиблювати знання малюків про їхні корисні властивості для здоров’я людини; формувати пізнавальний інтерес до «природної аптеки»; уточнювати і розширювати знання дітей про овочі й фрукти; удосконалювати уміння розрізняти на смак та запах; виховувати естетичний смак; збагачувати активний словниковий запас дітей прикметниками, дієсловами; учити відповідати на запитання повними реченнями; розвивати пам’ять, мислення, увагу; дбайливе ставлення до природи, бажання й уміння піклуватися про своє здоров’я.
Матеріал: ілюстрація «Лялька захворіла.»; картинки із зображенням овочів, фруктів, цитрусових, морозива, цукерок, печива, торта тощо; свіжі овочі та фрукти.
Хід
Розгляньте з дитиною ілюстрацію «Лялька захворіла.»
Бесіда
– Як ти гадаєш, чому лялька захворіла?
– Як потрібно одягатися щоб не захворіти?
– Чи можна пити холодну воду?
– Чому слід гуляти на вулиці?
– Що необхідно вживати, щоб не захворіти?
– Які вітаміни ви знаєте?
– Вітаміни – корисні речовини, необхідні нашому організму. Коли людина їх не отримує в необхідній кількості, то можна захворіти. Вітаміни нам потрібні щодня.
– А якою стає людина, яка завжди вживає овочі та фрукти? (Здоровою, веселою, у неї завжди будуть міцні зубки, рум’яні щічки і гарний настрій.)
Дидактична гра «Де живуть вітаміни»
Мета: учити дітей відбирати тільки ті картинки, на яких намальовано корисну для здоров’я їжу; розвивати уважність, пам’ять, мислення.
Матеріал: предметні картинки з зображенням овочів, фруктів, цитрусових, морозива, цукерок, печива, торта тощо.
Хід гри
Запропонуйте дитині обрати тільки ті картинки із зображенням продуктів, у яких «живуть» вітаміни. Дитина вибирає картинку, називає предмет, та розповідає чи є там вітаміни.
Дидактична гра «Відгадай на смак»
Мета: учити дітей розрізняти на смак яблуко, апельсин, моркву, капусту, огірок, помідор; визначати – овоч це або фрукт; розвивати мовлення; виховувати увагу.
Матеріал: на тарілочці лежать розрізані на шматочки та накриті серветкою овочі та фрукти.
Хід гри
Запропонуйте дитині заплющити очі та скуштувати овоч або фрукт. Дитина коштує, відгадує, що це, а потім називає: це овоч або фрукт.
Підсумок
– Що слід вживати, щоб не захворіти?
– Які потрібно вживати вітаміни?
Ліплення
Тема: Яблуко
Мета: продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою ліплення – пластилінографією, вчити дітей наносити пластилін тонкім слоєм на готову форму; розвивати навички самостійної творчої діяльності; закріпити знання про користь фруктів для здоров’я людини.
Матеріал: картон з контурним зображенням яблука, пластилін червоного, зеленого та коричньового кольору, підкладні дощечки.
Хід
Загадайте загадку
Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке. (Яблуко.)
Розгляньте з дитиною яблуко, яка у нього форма, колір. Запропонуйте дитині виготовити яблучко з пластиліну,але незвичайним технікою ліплення – пластилінографією. Покладіть перед дитиною картон з контурним зображенням яблука.
Покажіть дитині, як треба «розмалювати» пластиліном яблуко, зображене на картоні: відщипуємо маленькі шматочки пластиліну, кладемо його на яблучко та розмазуємо пальчиком в різні сторони. Корінець від яблука скачуємо із коричневого пластиліну у формі тоненької «ковбаски», та прикріплюємо в верхній частині яблучка. Далі робимо зелений листочок; розкачуємо маленьку «ковбаску» і придавлюємо її пальчиком. Вийшов маленький листочок. Ми його кріпимо вгорі біля корінця.
Прочитайте вірш В.Кочевського «Яблуні.»
Усміхнулись яблуні
Дощиком закраплені,
Стрепенули вітами,
В сонці обігрітими.
І я чув, як тріскались
Яблуневі брості,
Цвітом зазиваючи
Запитайте у дитини, які ще фрукти знає вона.