Молодші групи 27.05.2020

Розвиток мовлення

Тема: Вітаміни наші друзі

Мета: розкрити дітям значення вітамінів; поглиблювати знання малюків про їхні корисні властивості для здоров’я людини; формувати пізнавальний інтерес до «природної аптеки»; уточнювати і розширювати знання дітей про овочі й фрукти; удосконалювати уміння розрізняти на смак та запах; виховувати естетичний смак; збагачувати активний словниковий запас дітей прикметниками, дієсловами; учити відповідати на запитання повними реченнями; розвивати пам’ять, мислення, увагу; дбайливе ставлення до природи, бажання й уміння піклуватися про своє здоров’я.

Матеріал: ілюстрація «Лялька захворіла.»; картинки із зображенням овочів, фруктів, цитрусових, морозива, цукерок, печива, торта тощо; свіжі овочі та фрукти.

Хід

Розгляньте з дитиною ілюстрацію «Лялька захворіла.»

 Бесіда

– Як ти гадаєш, чому лялька захворіла?

– Як потрібно одягатися щоб не захворіти?

– Чи можна пити холодну воду?

– Чому слід гуляти на вулиці?

– Що необхідно вживати, щоб не захворіти?

– Які вітаміни ви знаєте?

– Вітаміни – корисні речовини, необхідні нашому організму. Коли людина їх не отримує в необхідній кількості, то можна захворіти. Вітаміни нам потрібні щодня.

– А якою стає людина, яка завжди вживає овочі та фрукти? (Здоровою, веселою, у неї завжди будуть міцні зубки, рум’яні щічки і гарний настрій.)

Дидактична гра «Де живуть вітаміни»

Мета: учити дітей відбирати тільки ті картинки, на яких намальовано корисну для здоров’я їжу; розвивати уважність, пам’ять, мислення.

Матеріал: предметні картинки з зображенням овочів, фруктів, цитрусових, морозива, цукерок, печива, торта тощо.

Хід гри

Запропонуйте дитині обрати тільки ті картинки із зображенням продуктів, у яких «живуть» вітаміни. Дитина вибирає картинку, називає предмет, та розповідає чи є там вітаміни.

 Дидактична гра «Відгадай на смак»

Мета: учити дітей розрізняти на смак яблуко, апельсин, моркву, капусту, огірок, помідор; визначати – овоч це або фрукт; розвивати мовлення; виховувати увагу.

Матеріал: на тарілочці лежать розрізані на шматочки та накриті серветкою овочі та фрукти.

Хід гри

Запропонуйте дитині заплющити очі та скуштувати овоч або фрукт. Дитина коштує, відгадує, що це, а потім називає: це овоч або фрукт.

Підсумок

– Що слід вживати, щоб не захворіти?

– Які потрібно вживати вітаміни?

Ліплення

Тема: Яблуко

Мета: продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою ліплення – пластилінографією, вчити дітей наносити пластилін тонкім слоєм на готову форму; розвивати навички самостійної творчої діяльності; закріпити знання про користь фруктів для здоров’я людини.

Матеріал: картон з контурним зображенням яблука, пластилін червоного, зеленого та коричньового кольору, підкладні дощечки.

Хід

Загадайте загадку

Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке. (Яблуко.)

Розгляньте з дитиною яблуко, яка у нього форма, колір. Запропонуйте дитині  виготовити яблучко з пластиліну,але незвичайним технікою ліплення – пластилінографією. Покладіть перед дитиною картон з контурним зображенням яблука.

Покажіть дитині, як треба «розмалювати» пластиліном яблуко, зображене на картоні: відщипуємо маленькі шматочки пластиліну, кладемо його на яблучко та розмазуємо пальчиком в різні сторони. Корінець від яблука скачуємо із коричневого пластиліну у формі тоненької «ковбаски», та прикріплюємо в верхній частині яблучка. Далі робимо зелений листочок; розкачуємо маленьку «ковбаску» і придавлюємо її пальчиком. Вийшов маленький листочок. Ми його кріпимо вгорі біля корінця.

Прочитайте вірш В.Кочевського  «Яблуні.»

Усміхнулись яблуні

Дощиком закраплені,

Стрепенули вітами,

В сонці обігрітими.

І я чув, як тріскались

Яблуневі брості,

Цвітом зазиваючи

Ранніх бджіл у гості.

Запитайте у дитини, які ще фрукти знає вона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *