ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

  1. Не ставтеся до дитини як до маленької. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Робіть це м’яко: «Ти в нас уже дорослий, ми можемо тобі довірити помити посуд».
  2. Визначте загальні інтереси вашої сім’ї. Це може бути як спільний перегляд мультфільмів, так і розв’язання життєвих ситуацій, обговорення сімейних проблем.
  3. Залучайте дитину до економічних справ родини. Поступово привчайте її порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті. Наприклад, дайте гроші на хліб і морозиво, коментуючи ціну на той і на той товар.
  4. Не сваріть, не ображайте дитину в присутності сторонніх осіб. Якщо на дитину скаржаться в її присутності, скажіть: «Дякую, ми обов’язково поговоримо на цю тему».
  5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами, обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками та дорослими. Щиро цікавтеся думкою дитини — лише так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
  6. Намагайтеся якомога частіше говорити з дитиною. Розвиток її мовлення — це запорука успішного навчання.
  7. Відповідайте на кожне запитання дитини, лише так її пізнавальний інтерес ніколи не згасне. Намагайтеся дивитися на світ очима вашої дитини, адже бачити світ очима іншого — основа взаєморозуміння.
  8. Частіше хваліть дитину. На скарги про те, що щось не виходить, скажіть: «Вийде обов’язково, потрібно ще раз спробувати. Якщо тобі буде потрібна моя допомога, я охоче тобі допоможу».
  9. Формуйте високий рівень домагань. І вірте, що ваша дитина зможе все, потрібно лише їй допомогти. Хваліть малюка словом, усмішкою, ласкою.
  10. Не будуйте взаємини з дитиною на заборонах. Завжди пояснюйте причини своїх вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.
  11. Любіть дитину, знаходьте радість у спілкуванні з нею.

Ваша повага до дитини — фундамент шанобливого ставлення дитини до вас у майбутньому.

ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ

У зв’язку з поступовим втіленням у життя програми шкільної реформи перед батьками постає питання, в якому ж віці краще віддавати дітей до школи. Відповісти на це питання можна лише враховуючи індивідуальні та вікові особливості дітей , а також рівень їх психологічної готовності до школи.

           Психологічна готовність — це якісна своєрідність інтелектуального розвитку дитини і деяких особливостей її особистості, без яких неможливо успішно навчатися  в масовій школі. Сформованість цього рівня, на наш погляд, надзвичайно важлива.

Психологи виділять чотири види психологічної готовності дитини до школи:

  1. Особистісно-соціальна готовність.

Вона полягає в тому, що дитина до моменту вступу до школи готова до спілкування і взаємодії   як з дорослими, так і з однолітками.

Насправді, сучасні першокласники далеко не завжди вміють це робити.

Чи легко ваша дитина йде на контакт з іншими дітьми і дорослими? Чи не занадто часто ви берете на себе його функції? Наприклад, коли психолог запитує майбутнього першокласника, як його звуть, мама з готовністю відповідає: «Нас звуть Сашко!».

У малюка до моменту вступу до школи повинен бути достатньо різноманітний досвід спілкування з незнайомими людьми. Дайте йому самому встановити контакти з оточуючими в поліклініці, на дитячому майданчику, в магазині

  1. Емоційно-вольова готовність.

Це  вміння дитини керувати своєю поведінкою, виконувати завдання, які їй доручають, це вміння дотримуватись встановлених правил (наприклад, у грі), вміння долати труднощі і доводити почату справу до кінця.

  1. Інтелектуальна готовність.

«Бути готовим до школи – не означає уміти читати, писати, рахувати. Бути готовим до школи – це бути готовим усього цього навчитися,» – писав дитячий психолог Л.А. Венгер.

Ні, це означає, що ви даремно вчили абетку та невтомно рахували яблука, дерева та птахів. Проте такі навички – не головне у готовності дитини до школи.

Інтелектуальна готовність – це те, наскільки мозок дитини готовий до інтелектуальної праці: розвинуте вміння думати, аналізувати, робити висновки.

Якщо ви не придушували дослідницький інтерес своєї дитини, то до моменту вступу до школи їй багато чого вдалося пізнати на власному досвіді.

  1. Мотиваційна готовність.

Це  готовність бути школярем.

До моменту вступу до школи в дитини має бути сформоване позитивне ставлення до школи, до вчителя, до навчальної діяльності, до самої себе.

Нерідко старші друзі вашої дитини встигають вселити майбутньому школяреві думку про те, що в школі його чекають одні неприємності — двійки, суворі вчителі та ін Постарайтеся розвіяти цей міф і налаштувати малюка на успіх. У той же час він повинен розуміти, що шкільний шлях усіяний не тільки трояндами, і просто так, або навіть за кожну дрібницю його у школі хвалити ніхто не буде.

Значною мірою ставлення дитини до школи залежить і від ставлення самих батьків до навчання у школі, свідком яких батьківських спогадів про школу стає ваш майбутній школяр. Дитина досить ретельно і прямолінійно сприймає всю інформацію, що надходить від батьків, особливо,  якщо батьки не досить гарно висловлювалися на адресу школи.

Отже, психологічна готовність дитини до школи –

це досвід, який набула дитина у дошкільному житті.

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *