Середні групи 12.05.2020

Сенсорно пізнавальний розвиток

Тема: порівняння множин предметів. Просторові відношення: вперед, назад, вгору, вниз.

Мета: учити порівнювати дві групи предметів за величиною і кількістю. Продовжувати вчити указувати місце розташування предметів використовуючи слова вперед, назад, внизу, вгорі.

Дидактична гра «Нагодуй півника»

Матеріал: зображення 2-х тарілок, два півники, зернятка.

Хід: покласти зернятка півникам, полічити, де більше, менше, зробити порівну. Скільки зерняток праворуч, ліворуч.Дидактична гра «Прогулянка в лісі»

Матеріал: картки дерев, картинки частини доби.

Хід: згадати коли треба ходити в ліс на прогулянку. Перед вами ліс, які дерева бачите перед собою. Визначте високі, низькі. Визначити де буває сонечко, вранці, вдень, ввечері. Яка дія відбувається спочатку, яка потім.

Мовлення дитини

Тема. Усе живе весні радіє

Мета: збагачувати знання дітей про пташок рідного краю, дати поняття про користь, яку приносять птахи природі.

Назвіть перелітних птахів.

Розгляд ілюстрацій про птахів.

Загадки про птахів.

Довгі ноги – довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

***
Жовтогруді пташенята
Просять хліба в двір їм дати.
На морозі мерзнуть щічки,
Прилетіли це…(синички).

***
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.
(Ластівка)

***
Всіх я вчасно буджу,
Хоч годинник не заводжу.
(Півень)

***
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.
(Горобець)

***
Стрекотуха білобока
Звуть усі її…(Сорока)

***
Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?
(Дятел)

***
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)

***
Дзоб міцний і гарні крила,
Чорний хвіст, жилетка сіра,
Чи присяде, чи летить, –
«Кар, кар, кар!» – усе кричить.
(Ворона)

Мовна гра «Назви птахів лагідно»

Мета: вправляти дитину в утворюванні зменшувально-пестливих слів назв птахів.

Н: ластівка-ластівочка, шпак-шпачок, зозуля-зозулька.

Дидактична гра «Закінчи речення»

Мета: продовжувати вчити дитину закінчувати речення за зразком дорослого.

Н: у затишній шпаківні поселився чорний, жвавий…(шпачок)

Зранку в гаї лунає кування… (зозулі)

На дубі витьохкує співучий …(Соловей)

Повернувся на рідне болото сірий…(Журавель)

Скоромовки про птахів

Славко слухає здаля спів солодкий солов’я.

Чапля в чорних черевичках почалапала до річки.

Строката зозуля у доброму дусі в садку та у лісі визбирує гусінь.

Дидактична гра «Впізнай за голосом»

Хід: діти роздивляються картки з птахами, називають їх і чітко виконують звуконаслідування характерні для того птаха.

Сова, ворона, сорока, лебідь.

Дитина у природному довкіллі

Тема. Пташині клопоти на весні

Розкажіть дитині

Чим же займаються птахи навесні? Що вони роблять, чим заклопотані? Пташки навесні мають чимало клопоту: будують та лагодять старі гнізда, несуть яєчка готуються до висиджування пташенят, висиджують пташенят, потім  годують їх різними комашками. І все таки за всіма цими турботами птахи не забувають звеселяти нас. Чим? Своїм співом.

Дидактична гра «Де моє гніздечко»

Матеріал: Будиночки птахів.

Хід: дорослий пропонує розглянути будиночки та розповісти де чий.

Запитання:

  • Які будиночки птахи самі облаштовують, які ні?

Дорослий розставляє картки будиночків в кімнаті, дитина уявляє себе пташкою, яку назве дорослий, пташка літає по кімнаті. На слова дорослого: де твоє гніздечко? Пташка летить до свого гніздечка.

Дидактична гра «Склади розповідь про пташку»

Дорослий показує картки, дитина обирає пташку та розповідає про неї.

Н: це ластівка, ластівка-дикий птах. Ластівка – перелітна пташка. Вона ловить багато комашок. Вона має таку будову тіла…

Ліплення «Журавлик»

Мета: Вчити ліпити журавля, передаючи його характерні риси. Закріплювати навички ліплення різними способами: розкочування, відтягування, згладжування, розплющення.

Матеріали до заняття: дерево, картинка з зображенням журавля, пластилін стеки, дощечки, аудіозапис.

Хід

Сьогодні я хочу запропонувати зліпити журавля.

Послідовність роботи. (Шия і ноги журавля – це сірники обліплені червоним пластиліном, голова і тулуб – кульки)

вибери собі матеріал, потрібний для роботи.

  1. Розігріємо пластилін: помнём його в руках, щоб він став м’яким
  2. Розділимо шматок пластиліну на 2 рівні частини
  3. З однієї частини пластиліну скачаємо овал – це буде тулуб (катаємо пластилін між долонь прямими рухами рук вперед – назад, злегка натискаючи – так, щоб вийшла «товста ковбаска»,згладжуємо пальцями краю – вийшов овал).
  4. З одного краю овалу витягнемо хвіст (прищипують пальцями край овалу тягнемо його і розплющуємо)
  5. Беремо інший шматок пластиліну і ділимо його на 2 рівні частини
  6. З одного шматка пластиліну катаємо кулю – це буде голова (катаємо пластилін між долонь круговими рухами злегка натискаючи – вийшла куля)
  7. Червоним пластиліном обліплювали половинки 2 сірників, і одну білим

.9. Витягуємо на голові дзьоб (прищипують двома пальцями і злегка витягуємо вперед)

  1. Беремо інший шматок пластиліну і ділимо його ще на 2 частини – це будуть крила

11З’єднуєм  всі частини, місця стику, пригладжуємо стеком.

  1. Дрібні деталі дітина доповнює самостійно.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *