Середній вік з 30.03.2020 по 03.04.2020

СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК

  1. Порівняння предметів за кольором, розміром, формою.
  2. Порівняння множин (більше, менше, порівну).
  3. Об ‘ємні геометричні фігури (куб, куля).

Обведення фігур по крапочках

ГРА «БІЛЬШЕ, МЕНШЕ, ПОРІВНУ»

МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

  1. Вивчення віршів про весну по мнемо таблицях

2. Розгляд і обговорення ілюстрацій про весну

-Яка пора року зображена?

– Як ви це зрозуміли?

– Що вам сподобалось найбільше?

-Якби ви були художником, що ще б намалювали?

3. Розучування вірша П.Король “Навесні”

НАВЕСНІ  (Петро Король )

Навесні в гайок піду,

Першу квіточку знайду,

Біля квіточки помрію,

Разом з нею порадію,

І вона всміхнеться

До мойого серця.

     4. Складання казки “Весна”

Казка «ВЕСНА»

Жив – був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами.  Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок – Зиму, Весну, Літо й Осінь з їх братами – місяцями.

    Найбільше король любив наймолодшу – красуню Весну. Але те, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а вже потім люди, які зустрічали її. Як тільки Весна ступала на холодну після Зими землю, і зігрівала її своїм теплим весняним подихом, а ласкавий батько Сонце посилав на допомогу донці свої сонячні промінці, починалися на землі різні дива; прокидалися від зимового сну тварини, різні комашки, жучки, метелики, дерева теж прокидалися від зимового сну, проростали різні рослини, поверталися до рідної домівки птахи і звеселяли землю співом, оживала природа.

ГРА «ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ ПРО ВЕСНУ»

Здогадайтеся, про що можна так сказати:
– Рання, тепла, сонячна, довгоочікувана- весна.
– Тепле, яскраве, ласкаве, променисте – сонце, сонечко;
– Блакитне, чисте, високе, ясне- небо, небочко;
– Легка біла, пухнаста – хмара, хмарка;
– Весняний, прохолодний, пестливий- вітер, вітерець;
– Брудний, пухкий, чорний – сніг, сніжок;
– Веселий, дзвінкий, швидкий- струмок, струмочок;
– Молода, зелена, м’яка, шовковиста- трава, травичка
– Перша, весняна, маленька, свіжа – квітка, квіточка

ВИВЧЕННЯ ЧИСТОМОВКИ ПРО ВЕСНУ.

Са-са-са – вже прийшла весна.

Су-су – су – я люблю весну.

Сі-сі – сі – ми веселі всі.

Се -се -се – нам весна тепло несе.

Ок-ок-ок – сіла бджілка не пеньок.

Ки-ки-ки – прилетіли шпаки.

Че-че-че – вода в річці тече.

Ей-ей-ей – співає соловей

ГРА «ПРИДУМАЙ РИМУ»

Скажіть, яка іде весна?

Чудова, ніжна … (чарівна).

І раді всі міста і села,

Бо йде до нас весна… (весела).

Летить на сушу і на море,

Повітря чисте і … (прозоре).

У полі теплий вітер віє,

А небо у горі … (синіє).

Хоч де-не-де, ще сніг летить,

Та вже дзвінкий струмок … (біжить).

Веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозоро й … (світло).

На трави розсипа росу,

Дарує щастя і … (красу).

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ

  1. Відгадування загадок про квіти

2.Комахи на весні: сонечко, мурахи, метелики…

Опис комахи. Наприклад: Ця комаха маленька, форма тіла кругла, а спинка червона з чорними цятками, має чотири лапки. Коли беруть на долоньку, розправляє крила і летить. Що це за комаха?

ЗАГАДКИ ПРО КОМАХ

Серед літа біля липки
Виграють сопілки, скрипки.
Це не скрипки, не сопілки,
То медок збирають …
(Бджілки)

Вертоліт такий маленький
Сів на квітку золотеньку.
Усміхнулася кульбабка: —
Завітала в гості…
(Бабка)

Над водою вертольотики
Все літають взад-вперед,
І від легкого їх дотику
Не схитнеться очерет.
Що за дивні вертольотики —
Не гуркочуть, не гудуть
І самі себе без льотчиків
Понад озером ведуть?!
(Бабка)

Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
– Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)

Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний …
(Жук)

По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його …
(Коник)

Прилетіла цокотуха,
Щось торочить понад вухом.
Всім набридла байка ця
Без початку і кінця.
(Муха)

Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла.
(Метелик)

Що то є за гість:
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має,
По квітках собі літає?
Не бджола, не джмелик —
Зоветься…
(Метелик)

Летить – пищить,
Сяде – мовчить.
Хто його вб’є, –
Свою кров проллє.
(Комар)

Прилетів комарик
І приніс ліхтарик,
Щоб стежину відшукати,
Та у лісі не блукати.
(Світлячок)

Ця комашка-розумашка
І працює дуже важко.
В земляну свою хатинку
Тягне довгу соломинку.
(Мурашка)

3. Зміни в природі навесні

4. Зміни в житті диких тварин

ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

  1. Малювання «Весняні гілки»

Матеріал : картинки із зображенням садових і лісових дерев (яблуня, груша, слива, вишня, абрикоса; ялина, береза, дуб, каштан, клен); розведена в баночках гуаш (коричнева, біла, зелена, жовта); блакитні або салатові аркуші паперу; пензлик № 3; волога ганчірочка; склянка-невиливайка з водою; серветка; клейонка.

Взяти яблуко, – подивіться на оце соковите яблуко. Ви знаєте, що перш ніж стати цим наливним плодом, воно було квіткою? А багато хто з вас обриває білі й рожеві квітки, навіть не замислюючись, скільки дітей у майбутньому будуть позбавлені смачних і корисних фруктів. Тому намалюймо яблуневу гілку, повісьмо її на видному місці й нагадуватимемо всім, що кожна квітка — це початок чогось більшого!

Пояснення послідовності виконання виробу

У центрі кольорового аркуша намалюйте коричневою фарбою смужку-гілочку. — Від неї з різних боків намалюйте маленькі гілочки. — Промийте пензлик і вмочіть його в зелену фарбу. — Навколо гілочок намалюйте зелені листочки. Їх зробіть примочуванням пензлика. — Промийте пензлик і вмочіть його в жовту фарбу. — Намалюйте горошинки з різних боків товстої гілки. — Промийте пензлик і вмочіть його в білу фарбу, після чого навколо горошинки примочуванням намалюйте пелюстки (5 штук).

2. Ліплення «Пташка»

Матеріал:  Пластилін, стеки, дощечки, готовий зразок виробу, ілюстрації пташок.

-Послухайте віршика:

Вранці тато з магазину приніс дітям пластиліну.

Здивувалася Поліна: -А нащо мені ця глина?

Пластилін пом′яв Павлусь, до сестрички посміхнувсь…

І в руках у нього виник, мов живий, червоний півник.

-Здогадалися, з чим ми сьогодні будемо працювати?

-А тепер відгадайте кого будемо ліпити:

Прилетіли гості, сіли на помості.

Без сокири, без лопати поробили собі хати.    Пташки 

-Подивіться на цьго птаха, він виготовлений з пластиліну. Хто з вас може описати, який він?

-З яких частин складається його фігурка?

-Давайте повторимо, які ви знаєте способи ліплення?  Витягування з цілого частини; примазування частини до цілого.

Беремо шматок пластиліну синього кольору ділимо його на дві частини. Один шматок – це буде тулуб. А другий ділимо ще на дві однакові частини, з однієї – зробимо голову, а другої – ніжки. Беремо великий шматок пластиліну і починаємо робити тулуб, розкачуємо його в товсту ковбаску, витягаємо з тулуба шию з одного боку, а з іншого боку хвіст. Тепер беремо маленький шматочок пластиліну і розкачуємо голову. А, з голови ми витягуємо дзьоб. Голову прикріплюємо до шиї, способом примазування. З оствнньго шматочка пластиліну робимо ніжки- розкатати овал, приплющити і поставити пташку. Чого ж не вистачає в нашої пташки? Давайте їй намалюємо стеком крильця і оченята.

Вам може бути цікаво...

2 коментарі

  1. Наталія :

    Дякуємо вихователям. Все в ігровій формі, доступно, зрозуміло і цікаво. Граємось та навчаємось) Здоров’я всім та натхнення.

  2. Добрий вечір, матеріали які є на сайті надзвичайно корисні: сину дуже подобається обводити геометричні фігури по крапочках, гра “Більше, менше, порівну” – зацікавила його найбільше, ще сьогодні навчились малювати гілку яблуні, яка цвіте. Завдань вистачить на весь тиждень.Особливо подобається, що є приклади як і що робити, а також таблиці, загадки і картинки. Дякую

Залишити коментар до Наталія Скасувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *