Старший вік з 13.04.2020 по 17.04.2020
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Тема: «У гості до Гномиків»
Мета: поглибити знання дітей про число та цифру 10; порівнювати числа. Полічи прямою та зворотною лічбою числа
Розв’яжи приклади на додавання:
Запиши число 10 двома цифрами:
Склади логічну задачу:
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ+АПЛІКАЦІЯ
Тема: ” ВЕЛИКОДНЄ ДИВО – ПИСАНКА!”
Мета: продовжувати розширювати та поглиблювати знання дітей про Великодні свята, обереги та символи, зокрема – писанку; виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій; відкрити зміст і значення святкування Великодня, символічні значення писанки; продовжувати вчити дітей правильно вирізати,накладати та наклеювати деталі на основу, створюючи орнаменти, вміти правильно користуватися клеєм; прищеплювати охайність та працелюбність, розвивати інтерес до занять з аплікації.
Матеріал: вирізані з декоративного кольорового картону овали ( форми яєчка ) формату А4 1/2 та дрібні деталі (орнамент для писанки), клей, серветки, ножиці.
ХІД
– Доброго дня, малята, я вас вітаю, добра, щастя, здоров’я я вам бажаю!
– Діти, скажіть, яка тепер пора року? (Весна)
– А які місяці нам принесла весна?
( Березень, квітень, травень)
– Ось і прийшов до нас другий весняний місяць. Назвіть його будь ласка. (Квітень)
– Чи раді приходу квітня дорослі, діти, рослини , тварини, як ви вважаєте? Чому?
Розповідь вихователя про весну.
– Яка чудова пора року – весна. Як багато гарного настрою й тепла вона нам принесла, і дорослим, і дітям. З її приходом пробуджується природа, а на землю приходять радісні, веселі свята.
Послухайте будь ласка віршик Р. Заваловича ” Великдень “
Радісний надходить день
Дзвони дзвонять: дзень-дзелень.
Понад міста, понад села,
Лине вісточка весела.
Ясне сонечко селом
Наче писанка зійшло –
Вибігайте з хати діти!
Як сьогодні не радіти?
Вийдем, вийдем на горбок,
Заспіваєм гаївок,
Що весна вже воскресла,
Нам Великдень принесла!
- – Про що розповідається у вірші? Що нам весна принесла?
- ( Яскраве сонечко, тепло )
- – Яке найбільше свято ми святкували? ( Великдень )
- – Так, цього дня воскрес Ісус Христос наш Бог. До цього свята люди готуються зазделегідь.
- – Діти, а давайте пригадаємо, як зветься наша країна? (Україна)
- – А хто ми є? (українці)
- – А ти хто? (українець, українка)
- Давайте поглянем на Великодній кошик.
Гей, Великдень! Гей весна!
Що несе мені вона?
На голівоньку вінок,
А у кошик крашанок.
Послухайте-но, що я вам розповім про свято Великдень:
– Пам’ятаєте , взимку 7 січня ми відзначали свято Різдва Христового. Щоб урятувати людей від смерті за їхні гріхи, Бог послав на землю Свого Сина – Ісуса Хреста. Ісус народився в людській подобі понад 2000 років тому у Віфлеємі. Він ходив по землі й навчав людей жити за Божими законами, любити ближніх, як самих себе, нікого не кривдити, не обманювати; не красти, допомагати ближнім. Але Він не лише навчав, а своїми власними вчинками показував, що таке праведне життя. За це лихі люди розіпнули його на хресті. Але Ісус був всемогутній і зробив те, що не по силі простим людям – він воскрес. Цю радісну звістку приніс на землю небесний Янгол. Мати Ісуса Діва Марія та Його учениця Марія Магдалина першим почули від Янгола радісні слова « Христос Воскрес !» Відтоді цей Великий день святкують християни у всьому світі, цілують ближнього , промовляючи : « Христос воскрес !» і чують у відповідь : «Воістину Воскрес !» Так вони діляться цією великою радістю одне з одним. Великдень завжди святкують і святкували в неділю. Тиждень перед Великоднем називають чистим або ще за нього кажуть страстний тиждень. В ці дні люди білять хати, прикрашають оселю рушниками, прибирають подвір’я.
Кожен день цього тижня має своє призначення. У четвер господині випікають пасочки, а в Великодню суботу розмальовують яєчка – писанки. Все це складають у кошик, щоб на Великдень,у неділю вранці, освятити в церкві.
А ще я вам пропоную подивитись казочку “Загублена писанка”.
- – Про що розповідається в казочці? Як було звати дівчинку? (Катруся) Чи знайшлася писанка? Як?
Загляньте у Великодній кошик.
- – Чим накритий кошик?
- – Що це? (Великодній хліб – пасочка)
- – Великодня субота – це день виготовлення Великодніх яєць. Які яйця готують люди? ( Крашанки, писанки, крапанки, дряпанки, мальованки).
- Дряпанки або шкрябанки – орнамент видряпується гострим предметом.
- Крапанки – віск чи фарба наносяться краплинками.
- Мальованки – візерунок малюється пензликом.
- Писанки – візерунок розписують за допомогою спеціального писачка.
- – Розписані та фарбовані яйця – це символ пробудження землі, символ Великодня. Виготовляти їх дуже давній звичай. Найчастіше на писанках зображували сонце, зірки, квіти. Розписані яйця називають писанками, а фарбовані (без візерунка) – крашанками.
- – Що ще кладуть у Великодній кошик?
- ( Паска,писанка,крашанка,сіль,сало,хрін,ковбасу,шовдру )
- – Для чого готують великодній кошик? (Щоб освятити в церкві)
- – Освячений Великодній кошик несуть додому, де вся родина збирається за столом.
Творча робота
Я сьогодні пропоную вам зробити маленькі кольорові яєчка-писаночки . Але наші писанки ми будемо клеїти з кольорового паперу. Діти вирізають по контуру кольорові смужечки, квіточки, листоки за своїм бажанням і приклеюють на готову овальну форму яєчка.
Художня література
Тема: Читання казки «Великоднє диво»
Мета: вчити дітей уважно слухати казку, запам’ятовувати її зміст. Розвивати увагу, мислення, пам’ять.
«Великоднє диво»
Щороку гноми з Маленькою Феєю розмальовують писанки, Це вже стало гарною традицією, Адже на Великдень усі вітають один одного зі святом і дарують писанки. А ще вірять, що вони охороняють від злих сил.
Так і цього року всі зібралися у Мудруновій хатці, щоб разом розписувати яйця.
Взяли до рук писанки і почали старанно вимальовувати воскові візеруночки. Гномики ще ніколи не працювали з такою охотою. Навіть Буркотун мовчки схилився над яйцем і малював. Річ у тім. що у Чарівному лісі був оголошений конкурс на найкращу писанку. А гномики любили бути найкращими в усьому. Тож і старалися.
– Моя – найкраща! – вигукнув Простачок. замилувавшись своєю зеленою з жовтими зірочками писанкою.
– А моя – на мене буде схожа, – промовив Мудрунчик. домальовуючи свою синю з жовтими цяточками.
Веселун же зробив яскраво-жовту, як курчатко, з червоними хвильками писанку. А Маленька Фея розмалювала свою квіточками. Майстер-на-Всі-Руки уявив себе художником і намалював цілу картину – землю з травичкою, небо з хмарками і сонечком. Задоволені своєю роботою, Маленька Фея і гномики поскладали свої писанки – нехай чекають Великодня.
І все було б добре, якби підступна Зла Чаклунка не схотіла теж позмагатися у конкурсі. Проте чесного способу стара відьма не знала. Тож і цього разу вирішила вдатися до хитрощів. Вона задумала побити писанки гномів.
Якось уночі здійнявся страшний вітер. Дерева гнулися, небо затягнулося темними важкими хмарами, усі віконця й двері повідчинялися навстіж. У Мудрунову хатинку залетів чорний крук. Там стояла скриня, у яку звичайно клали писанки. Крук був чорний, як ніч у негоду, тому й залишився непоміченим.
Він швидко знайшов скриню. На ній виблискував золотий замок, якого було видно і найчорнішої ночі. Ключі висіли тут же на цвяшку на стіні. Крук тихенько. щоб ніхто не почув дзеленькоту, взяв своїм міцним дзьобом в’язку ключів і почав підбирати ключ. Він перепробував усі: І мідний, і срібний, і залізний, але жоден не підійшов. І лише золотий ключик, який виднівся з-під подушки в Мудруна, був останньою надією підступного птаха. Чорний крук змахнув крилами – і тут же опинився біля ліжка гномика. Той так міцно спав і бачив такі солодкі сни, що навіть не почув, як крук витягнув з-під його подушки золотий ключик.Нарешті замок піддався і скриня відімкнулася. Крук підняв кришку і залетів усередину, де, наче в гніздечку, лежали яйця. Раптом дмухнув новий порив вітру і крук опинився в повній темряві. Він потрапив у пастку, з якої вибратися самому було неможливо.
– Карр… Карр… – намагався він покликати когось на допомогу, але ніхто його не чув. Остання надія була на те, що хтось випадково відкриє скриню і випустить його звідти.
Нарешті настав Великдень. Сонечко яскравими промінчиками постукало у віконце і розбудило мешканців Чарівного лісу, першим привітавши їх зі святом. А невдовзі на найбільшій галявині Чарівного лісу мав розпочатися конкурс.
Зла Чаклунка вже уявляла себе переможцем й аж руки потирала в передчутті цього:
– Нехай і не сподіваються перемогти в конкурсі! Тепер моя черга.
Чорного крука вона так і не дочекалася. Але вона вже кілька сотень років знає свого надійного слугу, тож переконана, що він виконав її доручення і поклював усі писанки гномиків.
Коли це на галявині з’явилася Фея з п’ятьма гномиками. За ними позаду чимчикували ще двоє – Веселун і Простачок, вони несли велику скриню. Раптом Чаклунка помітила в руках Феї кошик. Там виднілися диво-писанки. Хитра відьма аж рота роззявила.
– Що… що це т-т-таке? Я ж крукові наказала…
Та сталося не так, як гадалося Злій Чаклунці.
Гномики обережно поставили на землю скриню. Звідти чулися якісь звуки. Мудрун підняв кришку і… що за дивина! Там сидів чорний, як ніч, крук, а з-під крил у нього виглядали пискляві жовтенькі клубочки.
Зла Чаклунка аж позеленіла від злості. Виявляється, завбачливий Мудрун замість писанок поскладав у скриню звичайнісінькі курячі яйця, з них і вилупилися курчата! А писанки Мудрун переклав у найвидніше місце. Гномик знав, що злодії ніколи не помічають того, що перед носом, а шукають схованок.
Тож хитрощі не допомогли Злій Чаклунці перемогти в конкурсі. А її вірний помічник – чорний крук – тепер став мамою-квочкою і мав інші турботи!
ГРАМОТА
Тема:Літера Лл, вміння визначати її у словах.
Завдання:
1.Закріпіть знання про літеру Лл:вміння придумувати слова з цією літерою на початку, в середині і в кінці слова.
2.Вивчіть віршик
Лев, лисиця і орел
Дуже люблять букву «Л»
З букви «Л» для цирку
Змайстрували гірку,
Щоб катались звірі
І жили у мирі.
3.Виклади букву з паличок, ґудзиків, пластиліну, намалюй її:
- Прочитайте разом: