Соціальна А група 28.05.2020
Мовлення дитини
Тема: дерева і кущі
Мета: розширювати уявлення дітей про дерева та кущі, впізнавати та називати їх; учити визначати основні частини рослин, утворювати іменники у родовому відмінку множини.
Старший вік: учити правильно будувати речення зі сполучником «а», узгоджувати слова у відмінку, роді. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал: ілюстрації дерев і кущів.
Хід заняття: Чи знаєте ви де любить гратися вітерець? Сьогодні він кличе нас із собою до весняного лісу. Там багато дерев, кущів.
Гра «Назви дерева» Вправа «Назви» (один-багато)
Береза – беріз, ялинка – ялинок ,тополя – тополь, липа -лип, клен – кленів, каштан – каштанів.
Пригадайте, чим схожі між собою дерева? (стовбур, гілки, листя, корінь)
Чим відрізняються кущі від дерев? (немає стовбура, багато гілок- вони ростуть із землі)
-дерево високе, а кущ (низький)
-дерево велике, а кущ (маленький)
– у дерева є стовбур, а в куща (нема)
– у дерева гілки товсті, а в куща (тоненькі)
Дерева та кущики товаришують, оберігають і допомагають одне одному. Кущик не дає змоги бешкетному вітерцю ламати гілочки дерев. А дерева прикривають кущики своїми густими гілочками від пекучого сонечка. Так і живуть вони дружно.
Вивчення чистомовок
Джу-джу-джу – я дубочка посаджу.
Джу-джу-джу – я на лавочці сиджу
Джу –джу-джу – до садочка я ходжу.
Дидактична гра « Поговоримо про ліс»
(дитина закінчує речення, правильно узгоджуючи слово «ліс» із заданим прийменником)
Ми ходили на прогулянку до —(лісу)
Крислатий дубок росте серед —
Чимало квітів можна знайти у —
Легко дихається біля —
Чорні ворони літали над —
За годину можна дійти до —
Говорять, що ліс – зелений друг людини. Як ви вважаєте, чому так говорять? Як він допомагає людині? Чи можемо ми бути друзями лісу?
Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в лісі.
Все те окрасою буде нашого рідного краю.
Фізкультура.
Тема: продовжувати вчити дітей прокочувати м’яч між предметами у ворота, розвивати окомір та орієнтування у просторі. Удосконалювати стрибки на двох та одній нозі, просуваючись вперед. Розвивати уважність у грі «Де подзвонили?». Виховувати організованість.
Інвентар: м’ячі, дзвоник або брязкальце.
Хід заняття : ходьба звичайна, на зовнішній стороні стопи, «змійкою» між предметами, з рухами рук. Повільний біг. Ходьба. Комплекс вправ ранкової гімнастики.
Основні рухи: 1. прокочування м’яча між предметами у ворота
молодший вік (ширина 60-50 см з відстані 1,5-2 м)
старший вік (ширина 50-40 см з відстані 2-2,5 м)
- стрибки
молодший вік: стрибки на двох ногах, просуваючись вперед
(на відстань 2,5-3 м)
старший вік: стрибки на одній нозі (правій, лівій), просуваючись
уперед.
- Рухлива гра «Де подзвонили?»
(дитині зав’язують очі, дорослий звонить дзвіночком, змінюючи своє місце, а дитина визначає, де знаходиться дорослий).
Спокійна ходьба, вправа на віднов