Соціальні групи 27.05.2020
Дитина у природному довкіллі.
Тема: « Рослинки-здоровинки».
Мета:
Уточнити і розширити уявлення дітей про лікарські рослини.
Закріпити поняття про взаємозв’язок рослинного світу і людини,
розкрити практичну цінність природи для людини.
Розвивати зв’язне мовлення дітей.
Старший вік:
Познайомити дітей з правилами збору та сушіння лікарських рослин.
Розвивати інтерес до природи рідного краю.
Словник: «зелена аптека», лікарські рослини(подорожник, ромашка, кропива, м’ята, липа).
Матеріал:
Картинки і фотографії лікарських рослин
Хід заняття.
Діти, ви вже багато знаєте про рослини нашого краю. Без рослин не було б життя на планеті Земля. Рослини не тільки допомагають всім живим істотам дихати, але також допомагають їм лікуватися від хвороб.
Природа пропонує людині величезне розмаїття дарів, серед них – ліки від багатьох хвороб. Треба лише знати та вміти ними користуватися. Ще давним-давно люди помітили, що всі звірі лікуються травами. Різні рослини допомагають від різних хвороб.
За багато років народні лікарі накопичили безліч знань про корисні властивості рослин. В сучасних аптеках можна побачити різноманітні трави, настоянки, таблетки і мікстури з трав.
Часто люди самі збирають трави. Може бути хтось із знайомих вам дорослих теж збирав лікарські рослини? Хто з вас бачив в аптеці лікарські рослини? Які?
Кого з вас лікували за допомогою трав? Від яких хвороб? Якими травами?
Щоб дізнатися про таємницю лікарських рослин ми звами трішки помандруємо. В лісі, полі, луках живе «зелена аптека». А що таке «зелена аптека»? Як ви розумієте ці слова?
Гра «Таємниці лікарських рослин»
(нас оточує безліч рослин, треба тільки знати яка в них таємниця»
Загадка про лікарські рослини.
На землі лежать листки –
Маленькі лопуцьки.
Нам він – як добрий друг
Лікує рани ніг та рук.
(Подорожник)
Знайдіть цю рослину серед інших. Спробуйте здогадатися, чому ця рослина так називається. Хто з вас користувався подорожником? Подорожник це своєрідна швидка допомога. Де б не поранилися, зірви листок подорожника, обмий його або обітри, трохи розімни та приклади до рани. Подорожник люди використовують з давніх пір для загоєння ран.
Інша рослина володіє приємним запахом, а називається вона- м’ята.З неї використовують листя. Вживають від головного болю, нею полощуть рота та зуби.
Ну, а наступна рослина вам добре відома.
Стоїть при дорозі на одній нозі,
Хто її зворушить – плакати мусить.
Навесні з молодої кропиви варять борщ, роблять салати. Вона лікує радикуліт, ревматизм, зупиняє кровотечу.
В луках сестри молодії,
Очі золотії, ще й біляві вії.
Може бути комусь з вас доводилося лікуватися за допомогою ромашки? Ромашка допоможе хворому животику, нею полощуть горло, промивають рани, купають немовлят.
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло
-Подивіться на ці квіти – ваші улюблені кульбабки. Виявляється вони теж лікують людей. Для зміцнення організму вживають у салатах молоде листя кульбаби та заготовляють варення з її квітів.
Ще дуже багато лікарських рослин можна знайти на луках, у лісі, в горах. Всюди тварини, птахи, люди можуть знайти допомогу у природи. Тільки вивчай, люби, знай! На кожну хворобу є своя лікарська рослина. Ми живемо у світі ліків. Найкраща аптека – це Природа. То ж чому всі лікарські рослини називають рослинки-здоровинки?
Старший вік:
Необхідно знати, що лікарські рослини можуть заготовляти і робити з них ліки тільки дорослі. Діти можуть тільки допомагати.
Правила збору лікарських рослин
- Добре знати лікарську рослину.
2. Збирати рослини краще в суху погоду, вранці, після того як висохне роса.
3. Не можна збирати рослини в місті і поблизу дороги. Чому, як ви думаєте?
4. Зірвані рослини складати в широкий кошик, щоб не пошкодити їх, а то виділиться сік.
5. Сушити рослини потрібно в тіні, а не на сонці.
6. Не можна при зборі топтати сусідні рослини, не можна рвати рослини з коренем і рвати все до останнього. Чому?
7. Не рвати рослини, які занесені в Червону Книгу. Чому?
Всі свої скарби природа щедро віддає людині і за все просить тільки одного: бережімо її!
Любіть травинку, і тваринку
І сонце завтрішнього дня.
Вечірню в попелі жаринку,
Шляхетну інохідь коня.
Л. Костенко
Малювання.
Тема: весняні квіти
Мета: навчайте дітей малювати весняний пейзаж, використовуючи потрібну кольорову гаму та застосовувати в якості матеріалів долоню, зім’ятий папір. Розвивайте творчий потенціал, впевненість у своїх здібностях .Виховуйте охайність у роботі, любов до природи.
Матеріал: молодший вік -аркуш паперу, гуашеві фарби, пензлик, серветки;
старший вік – аркуш паперу, акварельні або гуашеві фарби, тонкий папір ,пензлик, серветки
Хід заняття: запропонуйте дітям послухати вірш «Буду я природі другом»
Йтиму садом, полем,а чи лугом,
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть і трави.
Я скажу їй:- Зеленій, живи!
Пригадайте свої улюблені квіти, назвіть їх. Де ростуть, якого вони кольору, чому подобаються, чи мають аромат? Запропонуйте дітям намалювати квіти, використовуючи нетрадиційні методики малювання.
Старший вік: техніка малювання м’ятим папером
– починаємо з підготовки фарби, вибираємо необхідні кольори
– наливаємо в кожне окреме блюдечко води
– пензлем додаємо трохи акварелі, рівень кольору регулюємо за допомогою густоти
– розриваємо папір на клаптики і скачуємо їх у грудочки
– вмочуємо грудочки в блюдечко з розведеною фарбою
– наносимо штампи на аркуш паперу, формуючи задуманий малюнок
– за допомогою ковзних рухів робимо штрихи і смуги.
Молодший вік: малювання долонями.
– Нанести пензликом гуашеві фарби на долоню
– притиснути на аркуш паперу
– домалювати пензликом стебло та листочки квітки.
Ой у нашому садку
Квіти гарні в квітнику!
На стеблах гойдаються,
Мені посміхаються!
Чекаю на ваші фото звіти квітів!