Соціальні групи 27.05.2020

Дитина у природному довкіллі.

Тема: « Рослинки-здоровинки».

Мета:                 

Уточнити і розширити уявлення дітей про лікарські рослини.

Закріпити поняття про взаємозв’язок рослинного світу і людини,

розкрити практичну цінність природи для людини.

Розвивати зв’язне мовлення дітей.

Старший вік:

Познайомити дітей з правилами збору та сушіння лікарських рослин.

Розвивати інтерес до природи рідного краю.

Словник:  «зелена аптека», лікарські рослини(подорожник, ромашка, кропива, м’ята, липа).

Матеріал:

Картинки і фотографії лікарських рослин

Хід заняття.

Діти, ви вже багато знаєте про рослини нашого краю. Без рослин не було б життя на планеті Земля. Рослини не тільки допомагають всім живим істотам дихати, але також допомагають їм лікуватися від хвороб.

Природа пропонує людині величезне розмаїття дарів, серед них – ліки від багатьох хвороб. Треба лише знати та вміти ними користуватися. Ще давним-давно люди помітили, що всі звірі лікуються травами. Різні рослини допомагають від різних хвороб.

За багато років народні лікарі накопичили безліч знань про корисні властивості рослин. В сучасних аптеках можна побачити різноманітні трави, настоянки, таблетки і мікстури з трав.

Часто люди самі збирають трави. Може бути хтось із знайомих вам дорослих теж збирав лікарські рослини? Хто з вас бачив в аптеці лікарські рослини? Які?
Кого з вас лікували за допомогою трав? Від яких хвороб? Якими травами?

Щоб дізнатися про таємницю лікарських рослин ми звами трішки помандруємо. В лісі, полі, луках живе «зелена аптека». А що таке «зелена аптека»? Як ви розумієте ці слова?

Гра «Таємниці лікарських рослин»

(нас оточує безліч рослин, треба тільки знати яка в них таємниця»

Загадка про лікарські рослини.

На землі лежать листки –
Маленькі лопуцьки.
Нам він – як добрий друг
Лікує рани ніг та рук.
(Подорожник)

Знайдіть цю рослину серед інших. Спробуйте здогадатися, чому ця рослина так називається. Хто з вас користувався подорожником?  Подорожник це своєрідна швидка допомога. Де б не поранилися, зірви  листок подорожника, обмий його або обітри, трохи розімни та приклади до рани. Подорожник люди використовують з давніх пір для загоєння ран.

Інша  рослина  володіє приємним запахом, а називається вона- м’ята.З неї використовують листя. Вживають від головного болю, нею полощуть  рота та зуби.

Ну, а наступна рослина вам добре відома.

Стоїть при дорозі на одній нозі,

Хто її зворушить  – плакати мусить.

(Кропива)

Навесні з молодої кропиви варять борщ, роблять салати. Вона лікує радикуліт, ревматизм, зупиняє кровотечу.

В луках сестри молодії,

Очі золотії, ще й біляві вії.

(Ромашки)

Може бути комусь з вас доводилося лікуватися за допомогою ромашки? Ромашка допоможе хворому животику, нею полощуть горло, промивають рани, купають немовлят.

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло

(Кульбаба)

-Подивіться на ці квіти  – ваші улюблені кульбабки. Виявляється вони теж лікують людей. Для зміцнення організму вживають у салатах молоде листя кульбаби та заготовляють варення з її квітів.

Ще дуже багато лікарських рослин можна знайти  на луках, у лісі, в горах. Всюди тварини, птахи, люди можуть знайти допомогу у природи. Тільки вивчай, люби, знай! На кожну хворобу є своя лікарська рослина. Ми живемо у світі ліків. Найкраща аптека – це Природа. То ж чому  всі лікарські  рослини називають  рослинки-здоровинки?

Старший вік:

Необхідно знати, що лікарські рослини можуть заготовляти і робити з них ліки тільки дорослі. Діти можуть тільки допомагати.

Правила збору лікарських рослин

  1. Добре знати лікарську рослину.
    2. Збирати рослини краще в суху погоду, вранці, після того як висохне роса.
    3. Не можна збирати рослини в місті і поблизу дороги. Чому, як ви думаєте?
    4. Зірвані рослини складати в широкий кошик, щоб не пошкодити їх, а то виділиться сік.
    5. Сушити рослини потрібно в тіні, а не на сонці.
    6. Не можна при зборі топтати сусідні рослини, не можна рвати рослини з коренем і рвати все до останнього. Чому?
    7. Не рвати рослини, які занесені в Червону Книгу. Чому?

Всі свої скарби природа щедро віддає людині і за все просить тільки одного: бережімо її!

Любіть травинку, і тваринку

І сонце завтрішнього дня.

Вечірню в попелі жаринку,

Шляхетну інохідь коня.

Л. Костенко 

  Малювання.

 Тема: весняні  квіти

Мета: навчайте дітей малювати  весняний пейзаж, використовуючи потрібну кольорову  гаму та застосовувати в якості матеріалів долоню, зім’ятий  папір. Розвивайте творчий потенціал, впевненість у своїх здібностях .Виховуйте охайність у роботі, любов до природи.

Матеріал: молодший вік  -аркуш паперу, гуашеві  фарби, пензлик, серветки;

старший вік  – аркуш паперу, акварельні  або гуашеві  фарби, тонкий  папір ,пензлик, серветки

Хід  заняття: запропонуйте дітям  послухати вірш  «Буду я природі другом»

Йтиму садом, полем,а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй:- Зеленій, живи!

Пригадайте  свої улюблені квіти, назвіть їх.  Де ростуть, якого вони кольору, чому подобаються, чи мають аромат?  Запропонуйте дітям намалювати квіти, використовуючи нетрадиційні методики малювання.

Старший вік: техніка малювання  м’ятим  папером

–  починаємо з підготовки фарби, вибираємо необхідні кольори

–  наливаємо в кожне окреме блюдечко води

– пензлем додаємо трохи акварелі, рівень кольору регулюємо за допомогою густоти

– розриваємо папір на клаптики і скачуємо їх у грудочки

– вмочуємо грудочки в блюдечко з розведеною фарбою

– наносимо штампи на аркуш паперу, формуючи задуманий малюнок

– за допомогою ковзних рухів робимо штрихи і смуги.

Молодший вік:     малювання долонями.

–  Нанести пензликом гуашеві  фарби на долоню

–   притиснути на аркуш  паперу

–  домалювати пензликом стебло та листочки квітки.

Ой у нашому садку

Квіти гарні в квітнику!

На стеблах гойдаються,

Мені посміхаються!

 Чекаю на ваші фото звіти квітів!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *