Спеціалізовані групи 04.05.2020

ДИТИНА  В  СОЦІУМІ

Тема«Праця людей навесні»

Мета: розширити знання дітей про роботу дорослих навесні, розвивати пізнавальний інтерес до праці людей у селі; інструментів, що потрібні для роботи; викликати бажання допомагати; повагу до праці дорослих.

Розвивати  пам’ять, зв’язне мовлення, логічне мислення; дрібну моторику рук, бажання доводити розпочату справу до кінця.

Хід заняття:

  1. Організаційний момент

Батьки читають віршик, пропонують дитині познайомитися з новою темою заняття і позайматися  з улюбленою  іграшку, щоб не було сумно.

СОНЦЕ СТУКАЄ В ВІКОНЦЕ

Сонце стукає в віконце.
Ти не спи, як сходить сонце,
Прокидайся — й на зарядку,
А з зарядки та й на кладку,
Через кладку на лужок,
А з лужечка та в садок.
Там лежать граблі, лопата,
То ямки берись копати:
Треба вчасно навесні
Посадити яблуні,
Груші, персики, горіхи
Добрим людям для утіхи
І для цвіту, і для плоду —
На здоров’ячко народу.

Михайло Стельмах  Притча про скатертину-самобранку

До однієї бідної людини просився переночувати мандрівник. Хазяїн поділився з ним останнім шматком хліба, кухлем води, останнє поліно поклав у піч. Із вдячністю за це гість подарував йому скатертину. Але не просту, а чарівну. Потрібно було її кожної весни закопувати в землю, а землю ту перекопувати, боронити, сімома потами поливати, мозолі на руках натирати. Інакше вся чарівна сила із скатертини в землю піде. Сказав так мандрівник і зник. А добрий чоловік подумав, що не можна одному такою скатертиною користуватися, і роздав усім людям по шматочку.
Хто б не поклав шматочок скатертини в землю, він відразу танув, втрачав чарівну силу. І люди бралися до нелегкої роботи: копали й орали, сіяли, поливали та мозолі на руках натирали. Зате по осені чарівна сила поверталася — були люди із зерном і хлібом, овочами і фруктами.
З тієї пори люди зрозуміли, що земля матінка найщедріша годувальниця на світі. Потрібно тільки потрудитися і земля на скатертину-самобранку перетвориться.

— А що буде, якщо люди не будуть добрі до землі, не будуть поливати, удобрювати, копати, берегти, піклуватися про неї? Чи буде земля добра до людей? (Земля хліб родити перестане, відмовить в овочах, фруктах.)

  1. Розгляд ілюстрацій, обговорення.

Які справи у людей навесні? (обкопування і побілка дерев, висаджування квітів у садках, праця людей на городах).

Які інструменти використовують для роботи?

Д/г «Що потрібно для роботи?»

Дитині із зображеного на картинці обладнання необхідно вибрати і назвати те, що необхідне для роботи у садках і на городі.

  1. М/в «Закінчи речення»

(Дитині пропонують послухати незавершені речення і дібрати слова, щоб утворилась рима).

Щоб город перекопати, беремо до рук… (лопати).

Потім у велику грядку висіваємо… (зернятка).

Буде сонце і тепло, щоб зернятко… (проросло).

А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють… (воду).

Робота над загадками

  • Листя виберуть з землі,
    Не лопата, а … (граблі).
  • Хоча і гостра, не зубата!
    Копає землю нам … (лопата).
  • Пострибає, наче жабка,
    По рядочках в полі (сапка)
  • Зуби мають, а зубного болю не знають. (Граблі
  1. Практична робота

Дитині пропонується  посіяти в грунт або стаканчик з грунтом насіння квітів чи  овочів та поспостерігати за тим як будуть з’являтися паростки.

Перш за все, треба провести борозенки. Вони повинні бути на однаковій відстані один від одного.  Насіння сіємо рідко в борозенку і засипаємо землею. Коли все насіння посієте, поллєте землю водою з лійок.

– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.

  1. Підсумок заняття

З’ясувати, що нового сьогодні дізналася дитина?

Яка праця буває у людей навесні?

Який інструмент вони використовують?

Яка вправа  сподобалася найбільше?

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *