Спеціалізовані групи 29.04.2020
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Мета: закріпити навички дітей у прямій та зворотній лічбі; уміння знаходити суміжні числа; закріпити вміння розв’язувати та складати задачі на додавання та віднімання за допомогою сюжетних картинок; закріпити та узагальнити знання про плоскі геометричні фігури шляхом виділення їх у малюнку; виявити рівень знань дітей про час: дні тижня, пори року.
Гімнастика для очей
Діти, сьогодні завдання вам приготували звірята з лісової школи. А щоб краще ми з вами виконали завдання звірів, відповідали на їх запитання, давайте зробимо розминку. Швидко порахуємо від 1 до 10 та від 10 до 1.
(Лічба у прямому та зворотному напрямках.)
Діти, дивіться, це цифри не звичайні – чарівні. Ви повинні поплескати стільки разів, скільки позначає дана цифра.
Молодший вік: 1,3
Середній вік: 4,5,3
Старший вік: 7,9,5,6
А тепер завдання від Зайчика.
Дидактична гра «Знайди сусідів»
А цю хвилинку – хитринку нам пропонує хитра тваринка. Хто вона, відгадайте?
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте.
В лісі живе,
А в селі курей краде.
Хто це? (Лисичка)
Ось і хитрі запитання від Лисички:
- Скільки сонечок на небі? (Одне)
- Скільки вух у зайчика? (Два)
- Скільки лапок у ведмедя? (Чотири)
- Скільки пальців на одній руці? (П’ять)
- Скільки дітей у групі? (Багато)
- Зараз у нас літо? (Ні, весна)
- Сьогодні п’ятниця?
- У трикутника чотири кути? (Ні)
- Тиждень має сім днів? (Так)
Хоч і хитра Лисичка, але ви справилися із завданням, бо ви розумнички.
Ведмедик до школи не хоче рушати:
Він грався – й задачі забув розв’язати.
Швиденько Ведмедику ми допоможемо,
Розв’яжемо дружно – знання всі примножимо.
Розв’язування задач
- По дорозі Зайчик біг
Ніс п’ять яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5-1=4)
- П’ять веселих ведмежат
Поспішають до малят.
А один із них втомився
В лісі спати залишився. (5-1=4)
- Йде стежинкою Лисичка
З нею три її сестрички.
Дятел стукає, рахує:
Скільки лісом їх крокує? (1 +3 = 4)
- Посадив їжак в лісочку
П’ять берізок і дубочок.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Рахувать вона не може,
Може, з вас хто допоможе? (5+1=6)
Подивіться, а що наш їжачок приніс нам на своїх голочках?
(Геометричні фігури)
У лісі звірят ми різних зустрічали.
Кого з них малюнки вам ці нагадали?
Дидактична гра «З яких геометричних фігур складаються малюнки звірів»
Іще одна гостя до нас завітала. Це дуже сором’язлива тваринка. Відгадайте, хто це?
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає,
Хоч сама мала на зріст,
Та великий в неї хвіст.
Як намисто оченята,
Хто це? Спробуй відгадати? (Білочка)
Білочка приготувала нам загадку:
Нас 7 братів:
Роками всі рівні, а на ім’я різні. (Дні тижня)
Давайте разом назвемо їх:
Вранці ми із добрим ділом Привітали … (понеділок)
Ніченька минула скоро,
Трудовий іде …. (вівторок)
Спритна, вміла, молода,
Вже настала …. (середа)
Йде четвертий день тепер,
Називається …. (четвер)
Діло ладиться,
Як настала … (п ’ятниця)
Дома скрізь кипить робота,
Як почався день …. (субота)
А субота з хлібом – сіллю,
Привела сестру…. (неділю)
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився, – …. (молодець)
- Скільки днів має тиждень?
- Який день сьогодні, вчора, завтра?
- Скільки пір року?
- Скільки кожна пора року має місяців?
Дидактична гра « Хто в якому будиночку живе»
А тепер знайдіть будиночки звірят.
Молодший вік:
Гра №1
Троє ведмедиків – великий, маленький та середній – пішли погуляти у ліс. Допоможи їм повернутися додому – кожному у свій будиночок. У якому будиночку живе великий ведмедик? Маленький? Середній?
Гра №2
Троє песиків – великий, маленький та середній – дуже люблять гратися м’ячиками. Дай кожному песику такий м’яч, який йому підходить за величиною. Яким м’ячем буде гратися великий песик? Маленький? Середній?