Старші групи 27.04.2020

ДИТИНА  В  ПРИРОДНОМУ  ДОВКІЛЛІ

Тема: Охорона навколишнього довкілля

Мета: розширити знання про природу рідного краю; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; виховувати любов до природи ; екологічну свідомість вихованців; уміння піклуватися про навколишній світ природи .

Читання вірш Д.Павличка «Де найкраще місце на землі»

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

Всі народи бачиш з висоти,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

Правда , все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща , де вродився ти !

Ти  рости дитино , й пам’ятай :

Батьківщина – то наш рідний край !

Діти , погляньте , світ навколо нас прекрасний . (Діти розглядають ілюстрації краєвидів України )

Сьогодні ми поведемо розмову про природу . Що ж таке природа ?

Так діти , природою ми називаємо весь світ , що нас оточує . А що ж відноситься до природи ? (Відповіді дітей)

Якого кольору може бути природа взимку ? (восени , влітку , навесні)

Природа шкідлива чи корисна ?

Хто і що найголовніше в природі ?

У природі немає головного і другорядного . Все взаємопов’язане . Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах –  не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів людям , їжі тваринам – всі будуть хворіти..

Послухайте , оповідання В. О. Сухомлинського «Смітник»

Зранку сім’я зібралась за столом . Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку , але побачила , що запізнюється до школи . Схопивши відерце зі сміттям , вона потихеньку викинула його у квітник , який був розбитий позаду будинку . Дівчинка часто викидала туди сміття , коли запізнювалась до школи .

Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику . Марійка пішла за будинок і побачила , що замість квіток там лежить купа сміття .

  • Звідки ж узявся цей смітник ? – запитав здивовано дідусь .
  • Я не знаю , – сказала Марійка , і почервоніла . Їй було соромно за зіпсовані квіти .

Бесіда за змістом оповідання.

– Як звали дівчинку ?

– Чи допомагала вона вдома ?

– Чи правильно вчиняла дівчинка ?

– Куди викинула сміття дівчинка ?

– Чому так робити не можна ?

– Куди слід викидати сміття ?

Діти , як ви міркуєте , яке буває сміття? (природного походження і зроблене людиною. Природне – гілочки , листя , трава , воно корисне. Де можна використати це сміття? ) Але ми зібрали багато іншого сміття . Як ви думаєте , воно корисне чи шкідливе ? Чому ? Що будемо робити з ним ?Чи можна спалювати сміття ? Чому потрібно берегти природу, не смітити?

Так , вода ,земля і повітря повинні бути чистими , щоб росли гарні квіти , співали птахи , щоб не хворіли люди . Природа – це на дім , наша мати .

Немає кращої краси ,

Ніж рідні ріки і ліси .

Пташки співучі , дикі звірі ,

Ласкавий вітер , зорі сині .

Це все багатство нашого народу ,

Що називається – природа .

Дидактична гра « Рослини ,тварини ,птахи і комахи»

Мета : закріпити знання дітей про рослини , тварини , птахів та комах ; учити групувати предмети за певними ознаками , розвивати мислення дітей ,виховувати любов до природи .

Матеріал: предметні картинки .

Щоб нам добре жилося , необхідно дбати про навколишнє середовище , про рідну природу. Адже довкілля – це не лише квітник , ліс , а й територія дитячого садка , і вулиці , і сквери , і парк , де ми відпочиваємо ; а ще море ,океан , річка , озерце ,заболочений струмок. А тепер послухайте скарги від природи і спробуйте розв’язати проблемні ситуації.

 Дискусія «Ми допомагаємо»

  • Море. Мені сумно бачити , що роблять з моїми берегами люди , які відпочивають. Вони залишають купи сміття: банки , пакети ,пляшки .
  • Океан. У людей є така масляниста рідина . Здається вони називають її нафтою. Але мене вона душить . У ній застрягають птахи , риби , дельфіни .
  • Дельфін. Я люблю хлюпатися ,стрибати ,гратися ,мені подобаються люди ,особливо , коли вони граються зі мною. Але ми заплутуємося й гинемо у рибацьких сітках і в нафті . Допоможіть нам !
  • Грибочок. Не виривайте мене з коренем , а зрізуйте , причому акуратно.
  • Ліс. У лісі стало незатишно ,сумно . Тут багато хворих ,голих дерев , зламаних кущів . Чому це сталося ?

Якби люди докладали певних зусиль та дотримувались правил поведінки у довкіллі , тоді б нашій природі нічого не загрожувало. А поки ви ще дошкільнята , то я хочу нагадати вам  правила поведінки у природі .

Правила поведінки у природі .

  • Не ламайте гілки дерев та кущів . Рана на рослині – це рана на живому .

Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть , а багато й загинуть .

  • Не топчіть , не зривайте рослини . Кожний зелений листочок , кожна травинка виділяють у повітря кисень . Ним ми дихаємо . Без нього немає життя .
  • Не ловіть барвистих метеликів . Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть .
  • Не руйнуйте мурашників . У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи , корисні для природи . Мурашки розпушують землю , щоб крізь неї краще проходили повітря і вода , знищують шкідників городу , саду .
  • Не залишайте багаття в лісі . Вогонь може миттєво знищити все живе .

Будь – яка рослина чи тварина створена природою,

є невід’ємною і необхідною складовою її .

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи , звірі , гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки !

Нехай людина добро приносить ,

Бо світ навколо любові просить .

Демонстраційний матеріал “Забруднення довкілля”

Закладка для книги ( в техніці орігамі)

 Мета: навчити дітей робити закладки для книг своїми руками ,  послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, самостійність,  дрібну моторику рук, окомір, естетичний смак.  Виховувати інтерес , акуратність, посидючість.

Матеріал: заготовки різного кольору та форми, клей, серветки, клейонки, фломастер чорного кольору

Сьогодні на занятті ми з вами спробуємо зробити дещо. А що саме  дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 Вона в підручнику живе,

Сторінку потрібну нам знайде.

Сторінки номер щоб не став загадкою,

Ти, користуйся чим?…(закладкою)

Що ж таке закаладка? (відповіді дітей) Навіщо вона потрібна?

Так, закладка – дуже корисна річ при читанні книги. Ви вже скоро підете до школи і там будете користуватися підручниками. Закладка допоможе вам орієнтуватися в сторінках. І хоча в наш час закладок для книг в магазинах дуже багато всяких різних, але зробленими своїми руками ви будете охочіше користуватися. А  також можна подарувати своїм братикам і сетричкам вашу закаладку.

Для роботи нам буде потрібно:

Квадратний аркуш зеленог, а також чорна, жовта, червона бумага, клей,    фломастер чорного кольору.

Я вам  зараз все покажу як робити, а ви потім повторите.

Для цього беремо папір зеленого кольору у формі квадрата і складаємо його  по діагоналі. Потім, ложемо заготовку згином до себе і загинаємо куточки наверх. Розгортаємо кути і загинаємо один верхній куточок вниз. Піднімаємо правий куточок вгору. Заправляємо його в    кишеньку , яка у нас утворилась . Лівий куточок заправляємо  таким самим чином.  Перевертаємо. Заготівля у нас готова. Можна декорувати.  Переходимо  до створення образу ( язик,  , щоки, очі, ніс ) Вирізані деталі приклеюємо на нашу заготовку ніздрі малюємо чорним фломастером. Наша закладка готова.

Сподобалось вам наше заняття? Чим? Ви можете забрати свої закладки і поставити її в улюблену вашу книжку, або подарувати  її братику чи сестричці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *