Старші групи 27.04.2020
ДИТИНА В ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ
Тема: Охорона навколишнього довкілля
Мета: розширити знання про природу рідного краю; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; виховувати любов до природи ; екологічну свідомість вихованців; уміння піклуватися про навколишній світ природи .
Читання вірш Д.Павличка «Де найкраще місце на землі»
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
Всі народи бачиш з висоти,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
Правда , все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща , де вродився ти !
Ти рости дитино , й пам’ятай :
Батьківщина – то наш рідний край !
Діти , погляньте , світ навколо нас прекрасний . (Діти розглядають ілюстрації краєвидів України )
Сьогодні ми поведемо розмову про природу . Що ж таке природа ?
Так діти , природою ми називаємо весь світ , що нас оточує . А що ж відноситься до природи ? (Відповіді дітей)
Якого кольору може бути природа взимку ? (восени , влітку , навесні)
Природа шкідлива чи корисна ?
Хто і що найголовніше в природі ?
У природі немає головного і другорядного . Все взаємопов’язане . Не буде іти дощ – не будуть рости рослини – не буде комах – не буде пташок – не буде плодів дерев – не буде вітамінів людям , їжі тваринам – всі будуть хворіти..
Послухайте , оповідання В. О. Сухомлинського «Смітник»
Зранку сім’я зібралась за столом . Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку , але побачила , що запізнюється до школи . Схопивши відерце зі сміттям , вона потихеньку викинула його у квітник , який був розбитий позаду будинку . Дівчинка часто викидала туди сміття , коли запізнювалась до школи .
Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику . Марійка пішла за будинок і побачила , що замість квіток там лежить купа сміття .
- Звідки ж узявся цей смітник ? – запитав здивовано дідусь .
- Я не знаю , – сказала Марійка , і почервоніла . Їй було соромно за зіпсовані квіти .
Бесіда за змістом оповідання.
– Як звали дівчинку ?
– Чи допомагала вона вдома ?
– Чи правильно вчиняла дівчинка ?
– Куди викинула сміття дівчинка ?
– Чому так робити не можна ?
– Куди слід викидати сміття ?
Діти , як ви міркуєте , яке буває сміття? (природного походження і зроблене людиною. Природне – гілочки , листя , трава , воно корисне. Де можна використати це сміття? ) Але ми зібрали багато іншого сміття . Як ви думаєте , воно корисне чи шкідливе ? Чому ? Що будемо робити з ним ?Чи можна спалювати сміття ? Чому потрібно берегти природу, не смітити?
Так , вода ,земля і повітря повинні бути чистими , щоб росли гарні квіти , співали птахи , щоб не хворіли люди . Природа – це на дім , наша мати .
Немає кращої краси ,
Ніж рідні ріки і ліси .
Пташки співучі , дикі звірі ,
Ласкавий вітер , зорі сині .
Це все багатство нашого народу ,
Що називається – природа .
Дидактична гра « Рослини ,тварини ,птахи і комахи»
Мета : закріпити знання дітей про рослини , тварини , птахів та комах ; учити групувати предмети за певними ознаками , розвивати мислення дітей ,виховувати любов до природи .
Матеріал: предметні картинки .
Щоб нам добре жилося , необхідно дбати про навколишнє середовище , про рідну природу. Адже довкілля – це не лише квітник , ліс , а й територія дитячого садка , і вулиці , і сквери , і парк , де ми відпочиваємо ; а ще море ,океан , річка , озерце ,заболочений струмок. А тепер послухайте скарги від природи і спробуйте розв’язати проблемні ситуації.
Дискусія «Ми допомагаємо»
- Море. Мені сумно бачити , що роблять з моїми берегами люди , які відпочивають. Вони залишають купи сміття: банки , пакети ,пляшки .
- Океан. У людей є така масляниста рідина . Здається вони називають її нафтою. Але мене вона душить . У ній застрягають птахи , риби , дельфіни .
- Дельфін. Я люблю хлюпатися ,стрибати ,гратися ,мені подобаються люди ,особливо , коли вони граються зі мною. Але ми заплутуємося й гинемо у рибацьких сітках і в нафті . Допоможіть нам !
- Грибочок. Не виривайте мене з коренем , а зрізуйте , причому акуратно.
- Ліс. У лісі стало незатишно ,сумно . Тут багато хворих ,голих дерев , зламаних кущів . Чому це сталося ?
Якби люди докладали певних зусиль та дотримувались правил поведінки у довкіллі , тоді б нашій природі нічого не загрожувало. А поки ви ще дошкільнята , то я хочу нагадати вам правила поведінки у природі .
Правила поведінки у природі .
- Не ламайте гілки дерев та кущів . Рана на рослині – це рана на живому .
Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть , а багато й загинуть .
- Не топчіть , не зривайте рослини . Кожний зелений листочок , кожна травинка виділяють у повітря кисень . Ним ми дихаємо . Без нього немає життя .
- Не ловіть барвистих метеликів . Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть .
- Не руйнуйте мурашників . У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи , корисні для природи . Мурашки розпушують землю , щоб крізь неї краще проходили повітря і вода , знищують шкідників городу , саду .
- Не залишайте багаття в лісі . Вогонь може миттєво знищити все живе .
Будь – яка рослина чи тварина створена природою,
є невід’ємною і необхідною складовою її .
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи , звірі , гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки !
Нехай людина добро приносить ,
Бо світ навколо любові просить .
Демонстраційний матеріал “Забруднення довкілля”
Закладка для книги ( в техніці орігамі)
Мета: навчити дітей робити закладки для книг своїми руками , послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, самостійність, дрібну моторику рук, окомір, естетичний смак. Виховувати інтерес , акуратність, посидючість.
Матеріал: заготовки різного кольору та форми, клей, серветки, клейонки, фломастер чорного кольору
Сьогодні на занятті ми з вами спробуємо зробити дещо. А що саме дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Вона в підручнику живе,
Сторінку потрібну нам знайде.
Сторінки номер щоб не став загадкою,
Ти, користуйся чим?…(закладкою)
Що ж таке закаладка? (відповіді дітей) Навіщо вона потрібна?
Так, закладка – дуже корисна річ при читанні книги. Ви вже скоро підете до школи і там будете користуватися підручниками. Закладка допоможе вам орієнтуватися в сторінках. І хоча в наш час закладок для книг в магазинах дуже багато всяких різних, але зробленими своїми руками ви будете охочіше користуватися. А також можна подарувати своїм братикам і сетричкам вашу закаладку.
Для роботи нам буде потрібно:
Квадратний аркуш зеленог, а також чорна, жовта, червона бумага, клей, фломастер чорного кольору.
Я вам зараз все покажу як робити, а ви потім повторите.
Для цього беремо папір зеленого кольору у формі квадрата і складаємо його по діагоналі. Потім, ложемо заготовку згином до себе і загинаємо куточки наверх. Розгортаємо кути і загинаємо один верхній куточок вниз. Піднімаємо правий куточок вгору. Заправляємо його в кишеньку , яка у нас утворилась . Лівий куточок заправляємо таким самим чином. Перевертаємо. Заготівля у нас готова. Можна декорувати. Переходимо до створення образу ( язик, , щоки, очі, ніс ) Вирізані деталі приклеюємо на нашу заготовку ніздрі малюємо чорним фломастером. Наша закладка готова.
Сподобалось вам наше заняття? Чим? Ви можете забрати свої закладки і поставити її в улюблену вашу книжку, або подарувати її братику чи сестричці.