Старші групи 07.05.2020

МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ (грамота)

Тема заняття: «Цікава подорож»

Завдання: закріпіть знання дітей про одиниці мовлення (звук, слово, речення), закріпіть навички виконання звукового аналізу слів, поділу їх на склади, складати речення за заданою кількістю слів та певною схемою, уточнити поняттям «наголос», «наголошений склад». Виховувати доброзичливість, чуйність, бажання вчитися.

Матеріали: фішки-позначки звуків, схеми звукового аналізу слів, схеми для складання речень.

Хід

Гра «Мозковий штурм»

  • З чого складається наша мова?
  • Які бувають звуки?
  • Скільки голосних звуків?
  • Які бувають приголосні?

Гра «Який звук заблукав»

Гра «Говіркий годинник

Гра «Купи іграшку»( купи іграшку яка має 1, 2 або 3 склади)

  «У слові стільки складів, скільки у ньому голосних звуків»

Гра «Скільки складів у слові?».

Гра «Мозковий штурм»

  • З чого складається речення?
  • Чим відрізняється слово від речення?
  • Як ми з вами можемо записати речення?
  • З якої літери пишеться перше слово в реченні?
  • Що ставиться на кінці речення?

Склади схеми речень

Завдання: 1. Постав наголос у словах:  

  • Мама, тато, замок, корова, сила, літо, весна, зима, лото.
  • Виконайте звуковий аналіз слів за допомогою фішок:
  • Сир, мило, літо, сіно, коса, ріка, молоко.

Чекаю фото звітів про виконану роботу!

 ДИТИНА  У  ПРИРОДНОМУ  ДОВКІЛЛІ (літературна скринька)

Тема заняття: «Пробуджені  весною»

Завдання: Закріпіть з дітьми назви тварин,  птахів.  Формуйте знання про зміни у їх житті навесні. Викликайте інтерес до читання художніх творів. Виховуйте любов до живої природи.

Матеріал: Картинки з зображенням тварин, птахів, комах.

 Хід

І. Цікаве про птахів

Перелітні птахи

1.Лелека – великий перелітний птах. Восени він летить у теплі краї, а весною повертається на рідну землю. Поселяються на луках, поблизу боліт. Харчується жабами. В’ють свої гнізда на високих стовпах, стріхах, на коминах людських осель.

  1. Ластівка – перелітний птах, невеликого розміру. Прилітають купками, селяться парами під стріхами наших будинків. Мають білу грудку. Крила довгі та тонкі. Хвіст довгий з розрізом. Живляться комахами.
  2. Грак – перелітний птах. Живуть на високих деревах. Живляться комахами, личинками, трава, насіння, а також миші. Граки знищують комах шкідників.
  3. Шпак – перелітний птах, селяться в дуплах і шпаківнях, співають розкривши дзьоб і розпустивши крила. Харчуються комахами, хробаками, гусеницями, павуками, насінням і фруктами.
  4. Соловей – перелітний птах, невеличка пташка коричневого кольору, моторний і спритний, співає. Живуть в лісах, садах, парках. Харчуються черв’яками, комахами, плодами, ягодами.

Зимуючі птахи

  1. Синичка – зимуюча пташка. Влітку живе в лісах. Зимою прилітають до людського житла, шукаючи їжу, люди влаштовують їх годівниці. Живуть в дуплах. Їдять комах і насіння.
  2. Ворона – зимуюча пташка, чорного кольору. Гніздяться на деревах. Живляться гусеницями, жуками, равликах, зерном, картоплею, горіхами, ягодами.
  1. Снігур – зимуюча пташка, має червону грудинку, селяться в хвойних лісах, в садах, живляться ягодами, бруньками, насінням рослин.
  2. Дятел – зимуючий птах, чорний з білою грудинкою, на голові червоний чуб. Птах поїдає шкідників. Дятел санітар лісу. Його занесено до Червоної книги.

 Гра «Хто зайвий»

Гра «Мозковий штурм»

– А яку, діти, користь приносять птахи (Знищують комах, шкідливих черв’яків, гусениць)

– Що роблять птахи навесні? (Будують гнізда, виводять пташенят)

– А з чого будують гнізда птахи? ( З гілок, засохлої трави)

–  А як люди допомагають птахам навесні? ( Роблять шпаківні)

Цікаве про тварин

Свійські і домашні тварини

  1. Півень – свійська тварина, вкритий пір’ям, невеликий дзьоб. Зверху червоний гребінь. Харчується зерном, травою, комахами. Люди отримують м’ясо, яйця.
  2. Корова – свійська тварина, голова менша за тулуб, має роги, шия товста, великий тулуб, хвіст, щоб відганяти мух, на ногах є копита, має вим’я, вкрита шерстю. Люди отримують м’ясо, молоко.

3.Собака – домашня тварина, оберігає дім.

  1. Свиня – свійська тварина, велика голова, гострі вуха, товста шия, великий тулуб, хвіст, короткі лапи. Люди отримують м’ясо. Кінь – свійська тварина, живуть у конюшні, тонка шкіра, довгий хвіст, маленькі вуха, довгі ноги, має копита. Їдять зерно, траву. Люди використовують в роботі.

Дикі тварини

  1. Білка – дика тварина, живе в дуплі. Руда, пухнаста шуба, навесні змінює шубу на сіру, на вухах стирчать кісточки. Пухнастий хвіст допомагає стрибати. Живиться горіхами, жолудями, ягодами, грибами.
  2. Лисиця – дика тварина, рудого кольору, малі вуха, довгий хвіст, хижа, живе в норі.
  1. Вовк – дика тварина, хижа, дуже розумний і спритний. Живляться м’ясом. Полюють на птахів, диких та свійських тварин. Його домівка лігво.
  2. Ведмідь – дика тварина, великий звір, голова набагато меша за тулуб, маленькі вушка і хвіст. Великі сильні лапи з кігтями. Ведмідь на вигляд незграбний, хоча насправді може швидко бігати, вилазити на дерева іплавати. Їдять жаби, миші, рибу, плоди. Взимку сплять в барлозі.
  3. Їжак – нічна хижа тварина, невеликих розмірів, у нього короткий хвіст, на спині колючки, мордочка покрита шерстю. Живе в лісі, в садках, парках. Їдять ягоди, змії, черв’яки, миші. Коли захищається, то скручується в клубочок. Взимку спить. Навесні мама-їжачиха народжує 5-7 малих їжаченят.

 Гра «У кого хто?» ( називайте дорослих тварин, а діти їх дитинчат).

У корови… – теля

У кішки… – кошеня

У собаки… – щеня

У коня… – лоша

У кози… – козеня

У вівці… – ягня

У ведмедиці… – ведмежа

У їжачихи… – їжаченя

У білки.. – білченя

У вовчиці… – вовченя

У зайчихи… – зайченя.

У лисиці… – лисеня.

Гра «Хто де живе?»

Прочитайте дітям оповідання «Хто мій домашній улюбленець»

А чи є у вас домашній улюбленець? У мене їх аж два. Це веселий пес Арнольд та ледачий кіт Мартин.

Арнольд — німецька вівчарка. Він спритний, розумний, кмітливий, слухняний і дуже гарний пес. З ним завжди весело, але від нього я швидко стомлююсь, набігавшись від душі.

Мартин — також розумний і гарний кіт, проте з ним не розважишся, бо він майже весь час спить. От якби в мене був папуга…

Перше, що я зробила б — нав­чила б його говорити. Батьків просила купити мені папугу мало не щодня, але все марно… Мама й слухати не хотіла ні про яких птахів у квартирі. А мені ж так хотілося мати веселу пташку, як у Простоквашино.

Та одного разу мені приснився сон, після якого я жодного разу не обмовилася про папугу. Того дня я була вдома зі своїм пернатим другом Кешею і мало не півдня вчила його розмовляти, але Кеша був твердим горішком і навідріз відмовлявся що-небудь повторювати за мною. Другу половину дня я просиділа за комп’ютером і забула погодувати Кешу. Щоб якось виправдати свою довіру перед птахом, я випустила його із клітки — він дуже любив хазяйнувати на кухні. Поки я розмовляла по телефону, Кеша встиг розбити улюблену мамину вазу і ще декілька тарілок. Я поспішливо заходилася прибирати. Приховати від мами шкоду не вдалося, вона одразу ж помітила відсутність вази. Я не встигла нічого пояснити неньці, як Кеша раптом заговорив. Він сказав мамі, начебто я привела додому друзів, які знущалися з нього, а потім ще й вазу розбили. Я була шокована й нічого не могла сказати, страшенно розізлилася на Кешу і… прокинулась.

Після такого сну я перехотіла мати папугу і стала більше приділяти увагу своїм перевіреним друзям — грайливому Арнольдові та ледачому Мартину.

  • Чи траплялися з вами подібні пригоди?
  • Розкажіть про своїх улюблених тварин та пригоди з ними.

Чекаю фото звітів про виконану роботу!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *