Старші групи 15.05.2020

Тема: Переказ казки В.Сухомлинського «Сонце та сонечко»

Мета : вчити переказувати казку за планом по частинах, закріпити вміння давати розгорнуті відповіді на запитаннярозвивати  вміння висловлювати своє ставлення до твору, вміння давати оцінку вчинкам персонажів.

Хід

Вступна бесіда:

  • Усім нам потрібне тепле сонечко.
  • А яке сонечко?
  • Гра «Сонце яке?» (називаємо  слово, даруємо промінчик).
  • Кому ще крім людей воно потрібне?
  • А чи задумувались ви над тим, що станеться на землі, коли сонечко погасне?
  • Вірно, якби раптом погасло сонце, то не стало б на землі всього живого
  • Ви знаєте , що існують слова, які мають декілька значень. Сьогодні ми почули ще одне таке слово – «сонечко» так можна назвати Сонце на небі і комашку.

  Читання казки В. Сухомлинського «Сонце і сонечко».

Восени заховалось Сонечко під корою дерева. Спить собі комашка, не страшні їй ні морози люті, ні вітри студені. Спить Сонечко, і сниться йому теплий сонячний день, легенька хмарка на блакитному небі, яскрава веселка.

Серед зими трапилась тепла сонячна днина. Тихо в лісі, вітру немає. Нагріло сонце міцну кору. Жарко стало Сонечкові. Прокинулась комашка, солодко позіхнула, визирнула з-під кори. Хотіла вже було розправити крильця й полетіти, та сонце застерегло:

–  Не вилазь, Сонечку! Сховайся у свою теплу постіль. Рано тобі ще літати –  загинеш. Мої промені теплі, та мороз підступний –  уб’є тебе. Ще будуть і завірюхи, й вітри холодні, й морози тріскучі.

Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.

Бесіда:

  • Що трапилось би, як би комашка не прислухалась до порад Сонця?
  • Слухняність це яка риса –гарна, чи ні? Чому ви так гадаєте?
  • Хто вам, діти, дає поради?
  • Ось і в народі так кажуть «При сонечку – тепло, а при матері – добро».
  1. Дихальна вправа «Комашка дихає свіжим повітрям» Закінчується казка такими словами «Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.Давайте ми з вами теж подихаємо як Сонечко.

Навкруг себе обкрутись,

На комашку обернись.

  • Гра «Доповни речення»
    • Серед зими тепла сонячна днина … трапилась
    • Тихо в лісі, вітру …немає
    • Сонце міцну кору … нагріло
    • І тому Сонечкові жарко … стало
    • Що зробила комашка … прокинулась, солодко позіхнула, визирнула з-під кори
    • Хотіла що зробити … розправити крильця, полетіти
  • Що здивувало вас?
  • Що хотілось би повторити?
  • Які нові слова запам’ятали?

Тема:         Об’ємні іграшки з паперу. Виготовлення іграшки «Сонечко»

Мета:         розвивати творчі здібності, фантазію;

вчити виготовляти об’ємну іграшку сонечко;

вдосконалювати уміння користування ножицями, правильно і акуратно працювати з клеєм.

Матеріали та інструменти: викрійки деталей, кольоровий папір, клей, пензлики, серветки.

Хід

Жук “сонечко”

Сів на віконечко

Жук “ червоне сонечко “,

Чеберяє лапками,

Спина в чорних крапинках,

Так спішили “ сонечка “

З мамою гуляти,

Що й забули свої чорні

Крапки повдягати.

Глянула на них матуся:

Ой, лихо! Ой лихо!

Вас без крапинок на спині

Не впізнають птахи нині.

Буду я діток прохати

Крапочки намалювати,

Бо інакше пташенята

Можуть вас усіх склювати. 

  1. Виконання роботи

Виготовляємо сонечко. Вирізуємо деталі. З одного боку тулуба робимо надріз. Складаємо деталь тулуба, надаючи їй форми конуса, склеюємо. Приклеюємо деталь голови, вусики, крильця, надкрила, лапки. А ще треба приклеїти плями до надкрил. Сонечко готове.

  1. Перегляд робіт, обговорення

Ось які чудові у нас вийшли сонечка. Ми тепер взимку сумувати не будемо, а весело гратимемося цими сонечками-іграшками.

Варіант ІІ

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *