Старші групи 15.05.2020
Тема: Переказ казки В.Сухомлинського «Сонце та сонечко»
Мета : вчити переказувати казку за планом по частинах, закріпити вміння давати розгорнуті відповіді на запитання, розвивати вміння висловлювати своє ставлення до твору, вміння давати оцінку вчинкам персонажів.
Хід
Вступна бесіда:
- Усім нам потрібне тепле сонечко.
- А яке сонечко?
- Гра «Сонце яке?» (називаємо слово, даруємо промінчик).
- Кому ще крім людей воно потрібне?
- А чи задумувались ви над тим, що станеться на землі, коли сонечко погасне?
- Вірно, якби раптом погасло сонце, то не стало б на землі всього живого
- Ви знаєте , що існують слова, які мають декілька значень. Сьогодні ми почули ще одне таке слово – «сонечко» так можна назвати Сонце на небі і комашку.
Читання казки В. Сухомлинського «Сонце і сонечко».
Восени заховалось Сонечко під корою дерева. Спить собі комашка, не страшні їй ні морози люті, ні вітри студені. Спить Сонечко, і сниться йому теплий сонячний день, легенька хмарка на блакитному небі, яскрава веселка.
Серед зими трапилась тепла сонячна днина. Тихо в лісі, вітру немає. Нагріло сонце міцну кору. Жарко стало Сонечкові. Прокинулась комашка, солодко позіхнула, визирнула з-під кори. Хотіла вже було розправити крильця й полетіти, та сонце застерегло:
– Не вилазь, Сонечку! Сховайся у свою теплу постіль. Рано тобі ще літати – загинеш. Мої промені теплі, та мороз підступний – уб’є тебе. Ще будуть і завірюхи, й вітри холодні, й морози тріскучі.
Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.
Бесіда:
- Що трапилось би, як би комашка не прислухалась до порад Сонця?
- Слухняність це яка риса –гарна, чи ні? Чому ви так гадаєте?
- Хто вам, діти, дає поради?
- Ось і в народі так кажуть «При сонечку – тепло, а при матері – добро».
- Дихальна вправа «Комашка дихає свіжим повітрям» Закінчується казка такими словами «Сонечко послухалось доброго слова. Подихало свіжим повітрям і залізло знову в свою теплу постіль.Давайте ми з вами теж подихаємо як Сонечко.
Навкруг себе обкрутись,
На комашку обернись.
- Гра «Доповни речення»
- Серед зими тепла сонячна днина … трапилась
- Тихо в лісі, вітру …немає
- Сонце міцну кору … нагріло
- І тому Сонечкові жарко … стало
- Що зробила комашка … прокинулась, солодко позіхнула, визирнула з-під кори
- Хотіла що зробити … розправити крильця, полетіти
- Що здивувало вас?
- Що хотілось би повторити?
- Які нові слова запам’ятали?
Тема: Об’ємні іграшки з паперу. Виготовлення іграшки «Сонечко»
Мета: розвивати творчі здібності, фантазію;
вчити виготовляти об’ємну іграшку сонечко;
вдосконалювати уміння користування ножицями, правильно і акуратно працювати з клеєм.
Матеріали та інструменти: викрійки деталей, кольоровий папір, клей, пензлики, серветки.
Хід
Жук “сонечко”
Сів на віконечко
Жук “ червоне сонечко “,
Чеберяє лапками,
Спина в чорних крапинках,
Так спішили “ сонечка “
З мамою гуляти,
Що й забули свої чорні
Крапки повдягати.
Глянула на них матуся:
Ой, лихо! Ой лихо!
Вас без крапинок на спині
Не впізнають птахи нині.
Буду я діток прохати
Крапочки намалювати,
Бо інакше пташенята
Можуть вас усіх склювати.
- Виконання роботи
Виготовляємо сонечко. Вирізуємо деталі. З одного боку тулуба робимо надріз. Складаємо деталь тулуба, надаючи їй форми конуса, склеюємо. Приклеюємо деталь голови, вусики, крильця, надкрила, лапки. А ще треба приклеїти плями до надкрил. Сонечко готове.
- Перегляд робіт, обговорення
Ось які чудові у нас вийшли сонечка. Ми тепер взимку сумувати не будемо, а весело гратимемося цими сонечками-іграшками.