Старші групи 29.04.2020
ДИТИНА В ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ + АПЛІКАЦІЯ
Тема: «Птахи нам на крилах весну принесли»
Мета: навчити вихованців виготовляти об’ємні іграшки, використовуючи раніше набуті вміння гофрувати папір розвивати естетичне сприймання дійсності, формувати уявлення про світ птахів; виховувати кращі людські якості, інтерес до пізнання прекрасного в світі.
Матеріали: папір, клей, ножиці, шаблони, картинки з зображенням птахів.
ХІД
Усміхнімось всім навколо: сонцю, квітці, друзям.
І тоді обов’язково день щасливим буде!
Відгадайте загадку:
Курликанням журавля я пробуджую поля,
Небеса і ручаї та заквітчую гаї.
І усякий мене зна, відгадали? Я -… (весна)
Бесіда:
Що з весною настає? ( відповіді дітей)
Чого не вистачає на картині з перелічених ознак весни? (птахів)
А що ж то за весна без птахів? Адже вони – перші вісники весни. Давайте доповнимо картину і поселимо птахів. Щоб вона стала веселіше. Ось тепер природа на картині ожила, заспівали пташки, повеселішало. Птахи – вірні наші помічники, захисники лісів, полів, садів. Їх можна побачити і почути скрізь, бо вони частина природи, без них краса була б неповторною. Тому їх треба берегти й охороняти, про них треба піклуватись, допомагати в скрутні часи.
Та ось пригріло сонечко. До нас вже починають прилітати птахи із вирію.
Мовна розминка (повтори разом з дорослим)
Скоромовки про птахів
Жайворонки
Жатка в полі жито жне,
Жатку жайвір дожене.
Шпаки. Сів шпак на шпаківню,
Заспівавшпак півню:
Ти не вмієш так, як я,
Так, як ти, не вмію я.
Лелеки. Лелеки, лелеки, куди ви літали
За море, далеко,- лелеки сказали.
Ластівки. Літом ластівка літає,
Ластів’ят своїх навчає:
Не лінуйтесь, ластів’ята,
Вчіться літечком літати.
Цікаво про птахів:
Найбільш морозостійкі серед птахів – качки і гуси.
Найбільший птах у нашій країні – лебідь.
Деякі птахи стали у людей символами:
Лебідь – символ вірності і любові;
Ворона і сова – символ мудрості;
Голуб – символ миру.
Творчо-емоційні вправи:
Заплющіть очі і уявіть себе пташками. Про що ви би попросили людей, щоб зберегти природу?
-Не вирубуйте ліси – без лісу ми загинемо.
-Не розоряйте гнізда – нехай виростає наше потомство.
-Не ловіть метеликів, не знищуйте красу навколо себе.
-Бережіть природу! Охороняйте і захищайте тварин!
Показ послідовності роботи
– за шаблоном вирізати 2 деталі тулуба птаха, дзьоб
– з кольорового паперу розміром 8х10 та 4х5 зробити хвоста та крила способом гофрування (утворити гармошечку)
– на одну деталь тулуба приклеїти дзьоб та хвіст
– наклеїти другу деталь тулуба
– за допомогою дорослого зробити отвір ножицями
– просунути в отвір крила
Підсумок заняття.
Закличка.
Ой весно-весняночко! Іди до нас, наша паняночко!
Принеси нам квіточки запашні, і тепло, і сонечко, і пісні,
І пташок з пташатами у садки, будемо їх слухати залюбки.
Ой ти, пташко-пташечко, озовись, любій нашій веснонці уклонись!
Заспівай їй пісеньку чарівну, звесели дібровоньку у гайку.
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Летіть, ластівоньки. Пасти корівоньки.
Жайворонки. Прилітайте, студену зиму проганяйте!
Шпаки. Мерщій прилетіть, з собою весну принесіть!