Молодша Б група 12.05.2020
Цікава математика
Тема: Величина предметів. Геометричні фігури.
Мета: учити дітей кількісної лічби в межах 3; закріплювати поняття («вищий», «нижчий»), уміння порівнювати предмети заввишки, співвідносити кількість предметів із цифрою; продовжувати вправляти у складанні цілого з геометричних фігур;розвивати увагу, мислення; виховувати організованість.
Матеріал: малюнок весни; картки з цифрами 1, 2, 3; зображення трьох ялинок (високої, середньої, низької); два великі трикутники червоного й зеленого кольорів, маленький трикутник зеленого кольору, великий квадрат коричневого кольору; картки із зображенням різної кількості предметів.
Хід
На малюнку зображені три ялинки(висока, середня, низька).
– Що намальовано?
– Покажіть низьку ялинку.
– Покажіть високу ялинку.
– Покажіть середню ялинку.
Дидактична вправа «Склади малюнок»
Дайте дитині площинні геометричні фігури
– Розгляньте й назвіть геометричні фігури. Виберіть ті фігури, з яких ви складете ялинку.
– Який трикутник має бути внизу? (Великий зелений.)
– А вгорі? (Маленький зелений.)
– З яких геометричних фігур ми побудуємо будинок? (Із квадрата і трикутника.)
– Побудуйте його ліворуч від ялинки. Якого кольору дах у будиночка? (Червоного.)
Дидактична вправа «Весна настала»
Розгляньте з дитиною ілюстрацію весни.
– Подивіться на малюнок. Яка пора року зображена?
– Що можна розповісти про весну? (Стало тепло, з’явилися листочки на деревах, прилетіли шпаки.)
– Скільки прилетіло шпаків? (Три.)
– Для кожного шпака потрібна шпаківня. (Викладіть дві шпаківні.)
– Що ви помітили? (Однієї шпаківні бракує.)
– Чого більше: шпаківень чи шпаків? (Шпаків.)
– На скільки шпаків більше? (На один.)
– Що потрібно зробити, щоб шпаківень стало стільки ж, скільки й шпаків? (Додати одну шпаківню.)
– Скільки шпаківень зараз? (Стільки ж, скільки й шпаків – порівну.)
Дидактична вправа «Скільки?»
У дитини картки з зображенням різної кількості предметів (від одного до трьох).
Піднімайте цифру і пропонуйте дитині показати картку з відповідною кількістю предметів.
Підсумок
– Що навесні відбувається в природі?
– Які пташки до нас прилітали?
– Скільки їх було?
– Чи всім шпакам вистачило шпаківень?