Старший вік з 30.03.2020 по 03.04.2020

ЦІКАВА МАТЕМАТИКА

 1. Закріпіть знання дітей про число і цифру 9

2. Вміти лічити предмети порядковою і кількісною лічбою.

 

3. Вчити склад числа 9. Дні тижня, місяці, пори року.

Гра «Числові будиночки»

З’єднайте числа з картинками

Закріпіть назви днів тижня

Вранці ми із добрим ділом Привітали … (Понеділок)

Ніченька минула скоро, -Трудовий іде … (Вівторок)

Спритна, вміла, молода Вже настала … (Середа)

Йде четвертий день тепер, Називається … (Четвер)

Діло добре ладиться, Як настала … (П’ятниця)

Дома скрізь кипить робота, Як почався день … (Субота)

А субота з хлібом — сіллю Привела сестру … (Неділю)

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився – … (молодець)

Закріпіть назви пір року, місяці

ГРАМОТА

Закріпити: Літеру Вв, вміння визначати її у словах.

Завдання:

1.Закріпіть знання про літеру Вв: вміння придумувати слова з цією літерою на початку, в середині і в кінці слова.

  1. Вивчіть віршик

Буква “В” така цікава:

Стовпчик вверх,

Дві дужки справа.

Так в алфавіті живе

Всім потрібна буква “В”.

Вчити:  Визначати словесний наголос і його місце в слові. Вправляти в читанні слів і речень.

Завдання:

  1. Визначити наголос в словах: та-то, ма-ма, ко-за, ри-ба, сі-но, ми-ло, ки-ця

(вміти визначати місце наголосу у слові: перший або другий склад)

  1. Прочитайте:

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

Завдання: Ознайомте дітей з планетами Сонячної системи. Вчіть розуміти зміни пір року.

Цікаво знати: Здавна люди помітили, що коли Сонце піднімається високо на небосхилі, – на Землі тепло, а коли опускається низько, – холодно.

Теплі пори року (весна, літо) змінюються холодними (осінь, зима), тому що Земля обертається не тільки навколо уявної осі, а ще й навколо Сонця.

Вісь Землі постійно нахилена, тому Земля отримує від Сонця у різні пори року неоднакову кількість тепла і світла. Коли сонячні промені падають прямо, Сонце спекотніше. Якщо ж промені Сонця падають на земну поверхню під кутом, то вони гріють земну поверхню слабше. Ось чому змінюються пори року на Землі.

Земля обертається навколо Сонця приблизно за 365 днів, або 12 місяців. Цей час називають роком.

Запитання:

  1. Які рухи здійснює наша Земля?
  2. Скільки днів триває рік?
  3. Поясни, чому бувають пори року. Назви їх.
  4. Прочитайте казку Є. Романенко «Земля і Місяць»

Місяць до нестями був закоханий у Землю. Тому завжди знаходився неподалік від неї. Він літав навколо вдень і вночі. Удень Місяць виглядав, як таємничий круглий острів у блакитному просторі небесного океану. Здавалося, що він трохи соромиться своєї самотності. Бо іноді тільки на половину з’являвся у небі. Вночі Місяць був вже не один. Його розважали зірки, котрі виконували свій танець нескінченної пригоди коло нього. Але ні лагідна пухнаста ковдра білих хмар вдень, ні компанійські хороводи зірок вночі не привертали такої уваги у Місяця, як файна кругляста Земля.

«Чому ця Блакитна планета ніяк не звертає на мене уваги?», – завжди питав себе закоханий Місяць. «Мабуть вона постійно повертається до мене спиною, коли я роблю наступне коло навкруги неї, і не бачить мене. Зірки казали, що Земля теж крутиться, але тільки навколо себе. Вона красуня. Напевно бажає показати усі свої круглясті боки». «Земле, Земле, моя кохана плането!», – гукав їй Місяць – «Чому не розмовляєш зі мною? Ти можеш говорити до мене, не повертаючись обличчям, – я не ображусь. Ти тільки скажи, що теж мене кохаєш, щоб мені було не так сумно кружляти навколо тебе».

Але якби Земля могла відповісти Місяцю, своєму коханому супутникові життя! Якби можна було щось казати, вона залюбки розповіла би своєму другові Місяцю, як їй добре, коли він поряд. З яким нетерпінням вона чекає, коли прийде новий день чи ніч, щоб мати змогу знову зазирнути у закохане обличчя свого супутника. Земля навіть відчувала тепло, яке надходило від Місяця. А всі знають, що на Місяці холодно і в нього немає обличчя! Але ж кохання допомагає нам мріяти та вигадувати і відчувати тепло у душі й кохане обличчя у нашому серці. Так мріяла і Земля – Блакитна планета! Якби тільки вона могла відповісти Місяцю!…

«Місяцю, мій коханий! Доле моя! Мій улюблений супутнику! Як би я хотіла сказати тобі ці слова у голос!…», – ось, про що зараз думала Земля. Тільки не могла вона нічого вимовити. Бо ж від кожного її слова на поверхні землі можуть виникати землетруси. Кожен її відгук до Місяця буде лихом для людей на всій планеті. А всі люди є дітьми Землі, яких вона теж дуже любить. І вона ніколи не приведе лихо на своїх маленьких улюбленців. Тільки іноді, коли Земля не витримує і кличе свого вірного друга Місяця, на її поверхні відбуваються маленькі землетруси, від яких страждають люди. Отже Землі тільки і залишається, що тяжко позіхати, та продовжувати нестримно кохати свого супутника у повній тиші.

Все це відчувають і добре розуміють ще деякі мешканці землі. Вони живуть у лісі, це – вовки. Їх дуже непокоять завжди сумуючі Земля та Місяць. Вовки жаліють свою матусю Землю та її улюбленого супутника. І тому, вночі, коли Місяць прогулюється й сумує в нічному небі, вовки співають йому пісні, в яких вони розповідають, про любов Землі до нього. Про те, як Земля у своїй природній тиші мовчки теж дуже кохає Місяця.

Отже, ввечері, коли Ви лягаєте спати і на небі цілий Місяць, не забудьте пошепки, чи голос трохи заспокоїти гарного й сумного, закоханого і романтичного одинака Місяця. Та попросити його не зникати зовсім. Бо Земля його дуже кохає і ми з Вами теж.

Запитання до тексту:

  1. Чому Земля і Місяць ніколи не зустрічаються?
  2. Чому Земля не могла нічого вимовити до Місяця?
  3. Чому вчить нас ця казка?

ДИТИНА У ПРИРОДІ 

Завдання. 1. Закріпіть знання про Всесвіт (планети Сонячної системи) 

–  Що я знаю про Сонце ?

– Де знаходься Сонце ?

– Якої воно форми ?

– Коли ми бачимо сонячне світло ?

– Кому дарує Сонце свої промені ?

– Що таке Сонце ? 

  1. Розкажіть дітям «А хто в Космосі першим побував?»

Юрій Гагарін став першою людиною, яка побувала в космосі. Він облетів Землю на космічному кораблі «Восток». Це було в минулому столітті. Трохи згодом космос відвідали американські астронавти, вони висадилися на Місяць. Перед тим як люди зважилися полетіти в космос , експеримент із польотом у ракеті провели на собаці. Так Лайка стала найпершою живою істотою, що побувала в космічному просторі.

Людина винайшла місяцехід, який самостійно обстежував Місяць.

Космічні станції, космічні телескопи стають нашими помічниками. Люди працюють на космічних станціях. Польоти в космос перестають бути рідкістю. І ми все більше цікавого довідуємося про Всесвіт.

3.Розгадайте загадки

Котилося котильце,

Котильце-барильце,

То вище й вище,

То нижче й нижче.

Закидало у віконце

Золоте волоконце.  (Сонце)

 

Високий соняшник у небі Цвіте взимку й улітку,

Нам посилає проміння, А досі немає насіння.    (Сонце)

 

Один пастух багато овець пасе.    (Місяць)

 

У синім небі світлячки,

Не дістать до них рукою,

А найбільший світлячок

Зігнувся, як черв»ячок.  (Зорі і місяць)

 

КОНСТРУЮВАННЯ  З ПАПЕРУ «РАКЕТА» 

Завдання: Розвивайте самостійну творчу діяльність дітей, вміння слідувати усним інструкціям, закріпіть навички користування ножицями.

Матеріали та обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей

Згадайте техніку безпеки при роботі з ножицями.

– Не тримайте ножиці лезом вгору.

– Не залишайте ножиці з відкритими лезами.

– Під час роботи утримуйте матеріал лівою рукою так, щоб пальці були осторонь  від леза.

– При роботі уважно стежте за напрвленням різання.

Хід виконання роботи

  1. Прямокутник кольорового паперу звертаємо в циліндр і закріплюємо край клеєм, він буде корпусом для нашого корабля.
  2. З одного боку робимо надрізи.
  3. Вирізаємо кружок.
  4. Кружок складаємо навпіл і відрізаємо половину.
  5. Звертаємо конус, приклеюємо до корпусу, це буде ніс корабля.
  6. Половинку кружка, що залишилося розрізаємо навпіл і звертаємо в конуси, які будуть реактивними двигунами.
  7. Пропорційно приклеюємо їх в нижній частиніракети.
  8. Вирізаємо маленькі кружки і приклеюємо до корпусу – це ілюмінатори.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *