Спеціалізовані групи 12.05.2020
Мовлення дитини+Аплікація
Тема: «Весняні квіти»
Мета: розвивати мовлення, пам’ять, уяву. Виховувати бережне ставлення до квітів, природи. Вчити дітей вивчати вірш за модельною схемою. Вчити складати оповідання за опорними словами з використанням картинок – схем.
Хід заняття.
Відгадайте загадку:
«Зеленіє лужок
Пригріває сонечко,
День прибуває.
Коли це буває?» (Весною).
– Яка зараз пора року?
– Яка весна рання чи пізня? (Переходе в пізню весну, бо цвітуть дерева, кущі).
Весна – гарна пора, цвітуть дерева, кущі, квіти, зеленіє травичка, сонечко гріє. Так і хочеться вивчити вірш про весну. Ми вивчимо коротенький вірш Н. Забіли «Весна» за схемою.
Послухайте вірш.
«Знаю я: пора настане,
З хмари сонечко прогляне,
Землю – матінку зігріє,
Степ кругом зазеленіє».
Вивчення вірша.
Бесіда за віршем.
– Хто написав вірш? Як називається вірш?
– Про яку пору року розповідається у вірші?
– Що я знаю? (Знаю я: пора настане).
– Що з хмари прогляне? (З хмари сонечко прогляне).
– Що буде зігрівати сонечко? (Землю – матінку зігріє).
– Що зазеленіє кругом? (Степ кругом зазеленіє і з’являться квіти)
Бесіда про квіти.
– Які ви знаєте квіти?
– Де квіти можуть рости? (В саду, на луках, в лісі, в кімнаті).
– Як називаються квіти , які ростуть в лісі?
– Як називаються квіти, які ростуть на луках?
– Як називаються квіти, які ростуть в саду?
– Як називаються квіти, які ростуть в кімнаті?
Ігрова ситуація.
SOS, SOS,
Діти, це сигнал біди! Прийшла шифровка з лісу від квітів. «З нами трапилася біда! Всі квіти переплуталися і садові, і лугові, і лісові. А ми звикли рости там, де нам зручно. Допоможіть знайти наші домівки.»
Квіти.
Діти, допоможемо квітам?
Д/г «Садові, лугові, лісові квіти».
Треба взяти квітку, назвати її, розказати, де вона живе (в саду, на лугах чи в лісі) і знайти її домівку.
– Як називається квітка?
– Де росте нарцис? (Нарцис росте в саду).
– Якщо в саду квітка росте, яка квітка у тебе? (У мене садова квітка).
– Як називається квітка?( мак).
– Де росте мак? (Мак росте на луках).
– Якщо на луках квітка росте, яка квітка у тебе? ( лугова квітка).
– Як називається квітка? (пролісок).
– Де росте пролісок? (Пролісок росте в лісі).
– Якщо в лісі квітка росте, яка квітка у тебе? ( лісова квітка).
Підсумок. Ми врятували квіточки, тепер вони будуть гарно рости, а ми будемо милуватися ними.
Опис квітів (за схемою).
Треба вибрати квітку, й описати її за схемою, яка вам вже знайома.
Опис квітки дитиною.
Це підсніжник. Підсніжник росте в лісі. У підсніжника є стебло, листя, квітка. Підсніжник з’являється наприкінці зими, виходить з – під снігу. Пелюстки у підсніжника овальної форми. Квітка має білий колір. Людина любується підсніжниками. Підсніжники занесені у Червону книгу.
Підсумок. Молодці, гарно вмієте описувати квіти за схемами
Д/г «Пригадай правила поведінки в лісі».
Я буду виставляти картинки, а ви будете оцінювати поведінку дітей в лісі.
– Куди прийшли хлопці?
– Що роблять хлопці?
Хлопці прийшли в ліс, побачили великий мурашник. Там було багато мурашок.
Не можна руйнувати мурашник.
(Виставляю картинку «Хлопці б’ють скляні пляшки»).
-Що хлопці роблять в лісі?
Хлопці прийшли в ліс. В лісі гарна галявина, молода травичка, зелені берізки. Хлопці випили з пляшок воду і стали розбивати їх.
(Не можна смітити в лісі).
Не можна бити скло в лісі.
( «Відпочинок в лісі»).
-Як діти відпочивають в лісі?
Діти прийшли в ліс, включили голосно музику, стали галасувати, бігати, бити палицями по відру.
Не можна в лісі галасувати, голосно вмикати музику.
(«Оце відпочинок в лісі»).
-Як діти відпочивали в лісі?
Діти запалили вогнище, залишили після себе купу сміття. Вогнище не загасили
Не можна розпалювати вогнище в лісі. Не можна смітити в лісі. Не можна рвати лісові квіти
Необхідні матеріали:
– ватні диски в кількості 18 штук
– тонована папір А4 будь-для фону, зелена для стебел і листя
– крепований папір жовтого кольору
– шаблон пелюстки
– тверда основа
– спиці
– ножиці
– клей ПВА, клей-олівець
Покроковий процес виготовлення:
Крок перший: тверду основу обклеюємо тонованою папером з допомогою клею-олівця. Фон готовий.
Крок другий: з допомогою шаблону вирізаємо 6 пелюсток (на один квітка)
Крок третій: приклеюємо на основу три пелюстки, змащуючи клеєм ПВА тільки низ пелюсток. Пелюстки приклеюємо близько один до одного.
Крок четвертий: між нижніми пелюстками приклеюємо зверху ще три пелюстки, також змащуючи клеєм тільки низ пелюсток.
У такому порядку виконуємо ще дві квітки. Вийшло три квіточки.
Крок п’ятий: з допомогою спиці з зеленої тонованою папери робимо тоненькі трубочки – це стеблинки.
Крок шостий: приклеюємо стебельця до квіткам.
Крок сьомий: вирізаємо листочки різної довжини.
Крок восьмий: приклеюємо листя.
Крок дев’ятий: виконуємо оцвітина, у формі трубчастої воронки. Для цього з жовтою крепованого паперу вирізаємо 6 квадратів одного розміру.
Крок десятий: з квадратів вирізаємо кола.
Крок одинадцятий: з кола за допомогою пензлика робимо воронку і приклеюємо на середину квітів.
Крок дванадцятий: виконуємо тичинки. Для цього беремо коло, складаємо його в трикутник.
Крок тринадцятий: за допомогою ножиць на однаковій відстані робимо надрізи.
Розкривши трикутник виходять ось такі круги з надрізаними краями.
Крок чотирнадцятий: за допомогою пензлика вставляємо ці круги в центр воронки і приклеюємо їх.
Ось такі нарциси можуть бути гарним подарунком на свято або прикрасою ваше квартири або групи.