Спеціалізовані групи 12.05.2020

Мовлення дитини+Аплікація     

 Тема:  «Весняні квіти»

 Мета: розвивати мовлення, пам’ять, уяву. Виховувати бережне ставлення до квітів, природи. Вчити дітей вивчати вірш за модельною схемою. Вчити складати оповідання за опорними словами з використанням картинок – схем.

Хід заняття.

Відгадайте загадку:

«Зеленіє лужок

Пригріває сонечко,

День прибуває.

Коли це буває?»  (Весною).

– Яка зараз пора року?

– Яка весна рання чи пізня? (Переходе в пізню весну, бо цвітуть дерева, кущі).

Весна  – гарна пора, цвітуть дерева, кущі, квіти, зеленіє травичка, сонечко гріє. Так і хочеться вивчити вірш про весну. Ми вивчимо коротенький вірш Н. Забіли «Весна» за схемою.

Послухайте вірш.

«Знаю я: пора настане,

З хмари сонечко прогляне,

Землю – матінку зігріє,

Степ кругом зазеленіє».

Вивчення вірша.

Бесіда за віршем.

– Хто написав вірш? Як називається вірш?

– Про яку пору року розповідається у вірші?

– Що я знаю? (Знаю я: пора настане).

– Що з хмари прогляне? (З хмари сонечко прогляне).

– Що буде зігрівати сонечко? (Землю – матінку зігріє).

– Що зазеленіє кругом? (Степ кругом зазеленіє і з’являться квіти)

Бесіда про квіти.

– Які ви знаєте квіти?

– Де квіти можуть рости? (В саду, на луках, в лісі, в кімнаті).

– Як називаються квіти , які ростуть в лісі?

– Як називаються квіти, які ростуть на луках?

– Як називаються квіти, які ростуть в саду?

– Як називаються квіти, які ростуть в кімнаті?

 Ігрова ситуація.

SOS, SOS,

Діти, це сигнал біди! Прийшла шифровка з лісу від квітів.  «З нами трапилася біда! Всі квіти переплуталися і садові, і лугові, і лісові. А ми звикли рости там, де нам зручно. Допоможіть знайти наші домівки.»

Квіти.

Діти, допоможемо квітам?

Д/г «Садові, лугові, лісові квіти».

Треба взяти квітку, назвати її, розказати, де вона живе (в саду, на лугах чи в лісі) і знайти її домівку.

– Як називається квітка?

– Де росте нарцис? (Нарцис росте в саду).

– Якщо в саду квітка росте, яка квітка у тебе? (У мене садова квітка).

– Як називається квітка?( мак).

– Де росте мак? (Мак росте на луках).

– Якщо на луках квітка росте, яка квітка у тебе? ( лугова квітка).

– Як називається квітка? (пролісок).

– Де росте пролісок? (Пролісок росте в лісі).

– Якщо в лісі квітка росте, яка квітка у тебе? ( лісова квітка).

 Підсумок. Ми врятували квіточки, тепер вони будуть гарно рости, а ми будемо милуватися ними.

Опис квітів (за схемою).

Треба вибрати квітку, й описати її за схемою, яка вам вже знайома.

Опис квітки дитиною.

Це підсніжник. Підсніжник росте в лісі. У підсніжника є стебло, листя, квітка. Підсніжник з’являється наприкінці зими, виходить з – під снігу. Пелюстки у підсніжника овальної форми. Квітка має білий колір. Людина любується підсніжниками. Підсніжники занесені у Червону книгу.

 Підсумок. Молодці, гарно вмієте описувати квіти за схемами

Д/г «Пригадай правила поведінки в лісі».

Я буду виставляти картинки, а ви будете оцінювати поведінку дітей в лісі.

( Хлопці руйнують мурашник).

– Куди прийшли хлопці?

– Що роблять хлопці?

Хлопці прийшли в ліс, побачили великий мурашник. Там було багато мурашок.

Не можна руйнувати мурашник.

(Виставляю картинку «Хлопці б’ють скляні пляшки»).

-Що хлопці роблять в лісі?

Хлопці прийшли в ліс. В лісі гарна галявина, молода травичка, зелені берізки. Хлопці випили з пляшок воду і стали розбивати їх.

(Не можна смітити в лісі).

Не можна бити скло в лісі.

( «Відпочинок в лісі»).

-Як діти відпочивають в лісі?

Діти прийшли в ліс, включили голосно музику, стали галасувати, бігати, бити палицями по відру.

Не можна в лісі галасувати, голосно вмикати музику.

(«Оце відпочинок в лісі»).

-Як діти відпочивали в лісі?

Діти запалили вогнище, залишили після себе купу сміття. Вогнище не загасили

Не можна розпалювати вогнище  в лісі. Не можна смітити в лісі. Не можна рвати лісові квіти

Аплікація «Нарциси»

Необхідні матеріали:

– ватні диски в кількості 18 штук
– тонована папір А4 будь-для фону, зелена для стебел і листя
– крепований папір жовтого кольору
– шаблон пелюстки
– тверда основа
– спиці
– ножиці
– клей ПВА, клей-олівець

Покроковий процес виготовлення:

Крок перший: тверду основу обклеюємо тонованою папером з допомогою клею-олівця. Фон готовий.

Крок другий: з допомогою шаблону вирізаємо 6 пелюсток (на один квітка)

Крок третій: приклеюємо на основу три пелюстки, змащуючи клеєм ПВА тільки низ пелюсток. Пелюстки приклеюємо близько один до одного.

Крок четвертий: між нижніми пелюстками приклеюємо зверху ще три пелюстки, також змащуючи клеєм тільки низ пелюсток.

У такому порядку виконуємо ще дві квітки. Вийшло три квіточки.

Крок п’ятий: з допомогою спиці з зеленої тонованою папери робимо тоненькі трубочки – це стеблинки.

Крок шостий: приклеюємо стебельця до квіткам.

Крок сьомий: вирізаємо листочки різної довжини.

Крок восьмий: приклеюємо листя.

Крок дев’ятий: виконуємо оцвітина, у формі трубчастої воронки. Для цього з жовтою крепованого паперу вирізаємо 6 квадратів одного розміру.

Крок десятий: з квадратів вирізаємо кола.

Крок одинадцятий: з кола за допомогою пензлика робимо воронку і приклеюємо на середину квітів.

Крок дванадцятий: виконуємо тичинки. Для цього беремо коло, складаємо його в трикутник.

Крок тринадцятий: за допомогою ножиць на однаковій відстані робимо надрізи.

Розкривши трикутник виходять ось такі круги з надрізаними краями.

Крок чотирнадцятий: за допомогою пензлика вставляємо ці круги в центр воронки і приклеюємо їх.

Ось такі нарциси можуть бути гарним подарунком на свято або прикрасою ваше квартири або групи.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *