Як діяти закладу освіти та учасникам освітнього процесу під час повітряної тривоги

АЛГОРИТМ

дій працівників за сигналом оповіщення “Повітряна тривога” 

 Алгоритм дій під час проведення навчальних занять

Підготовчі заходи:

  1. Учасники освітньо-виховного процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування захисної споруди, а також правилами поведінки під час евакуації та в укритті.
  2. 2. Учасники освітньо-виховного процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації .
  3. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку

руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників

освітньо-виховного процесу.

  1. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітньо-виховного процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу:

– вихователь який знаходиться на зміні та виконує посадові обов’язки;

– вхід №1 (зі сторони медичного блоку) – Петруша Ганна Володимирівна, завідувач господарства;

– вхід №2 (зі сторони музичної зали) – Сахнюк Тетяна Вікторівна, вихователь-методист

  1. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації

перевірять заклад на наявність присутніх вихованців за межами захисної споруди:

  • помічник вихователя кожної вікової групи;
  • крило соціальних груп – Скиба Антоніна Михайлівна, помічник вихователя ГПД (в разі її відсутності Тимошенко Валентина Сергіївна, вихователь ГПД);
  • крило спеціалізованих груп для дітей з вадами зору (Бєлан Олена Олексіївна, помічник вихователя);
  • центральний вхід –Покрова Наталія Іванівна, директор (завідувач)

Порядок дій при отриманні сигналу:

  1. Відповідальна особа (директор (завідувач) Покрова Наталія Іванівна) у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу або сповіщає про небезпеку через мобільний додаток Вайбер. У разі її відсутності сигнал подає Петруша Ганна Володимирівна, завідувач господарства.
  2. Вихователь має миттєво сповістити вихованців (словесно) про загрозу або

виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчально-виховний процес.

  1. Відповідальна особа (вхід №1 – Петруша Г.В., вхід №2 Сахнюк Т.В.) разом із вихователями має скоординувати хід евакуації вихованців від групи до захисної споруди (укриття).
  2. 4. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вихователів, які супроводжують вихованців в укриття, приставити помічників вихователів, а також, на молодші групи, вільних працівників, які допомагатимуть евакуювати вихованців:

– І молодша група. Допомагають евакуювати вихованців Косаренко В.В., Лиса О.О., Наумович Г.І.

– ІІ молодша. Допомагають евакуювати вихованців Стрикун О.М., Чорнобай О.М.

  1. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці в укритті для швидкого надання медичної допомоги у разі потреби .
  2. Відповідальні особи за евакуацію (вхід №1 – Петруша Г.В., вхід №2 – Сахнюк Т.В.)повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.
  3. Групи вихованців, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу повітряної тривоги повинні рухатися під наглядом вихователя до захисної споруди.
  4. 8. У середині захисної споруди вихователі повинні забезпечити, щоб вихованці швидко та обережно зайняли свої місця. Після того, як усі вихованці займуть свої місця, вихователь групи повинен перевірити наявність усіх вихованців. У разі відсутності когось з вихованців повідомити адміністрацію.
  5. 9. Під час перебування в захисній споруді вихователі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.
  6. Залишатися в укритті необхідно, допоки не отримаєте подальшу інформацію від екстренних служб чи адміністрації закладу.
  7. Якщо батьки хочуть забрати під час тривоги дитину з укриття – педагогічний працівник не має права передавати їм дитину

Якщо тривога застала працівника перед початком робочого дня 

Якщо працівник має змогу швидко за 5-7 хвилин дістатися до закладу освіти і в закладі освіти є укриття, то працівник переміщується до укриття закладу освіти. Якщо у закладі освіти немає укриття, то працівник закладу має переміститися до найближчого до нього укриття за місцем його перебування.

 

 

 

Дії батьків до та під час повітряної тривоги

  • долучитися до батьківської групи, щоб володіти оперативною та необхідною інформацією у разі повітряної тривоги від вихователя;
  • надати вихователю закладу свої контакти, а також контакти тих, хто може забирати дитину з садочка, деталі стану здоров’я дитини (резус-фактор та групу крові, хронічні хвороби прописати на індивідуальному бейджику дитини), зокрема про особливі потреби дитини.

Якщо під час повітряної тривоги дитина перебуває в закладі освіти

Батьки не можуть забрати дитину з укриття під час повітряної тривоги, а педагог, відповідно, не має права відпустити дитину з укриття навіть на прохання батьків. До завершення повітряної тривоги дитина повинна залишатися в укритті. Пунктами 15-16  Порядку заповнення та перебування в спорудах фонду захисних споруд цивільного захисту (Витяг із Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджений наказом МВС від 09.07.2018 № 579) визначено, що вихід із захисної споруди здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі споруди), а також у випадках вимушеної евакуації.

Вимушена евакуація зі споруди фонду захисних споруд проводиться, якщо: 

  • відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються;
  • відбулося затоплення споруди;
  • сталася пожежа у споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів;
  • було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища, наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або у повітря є якісь небезпечні речовини.

Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

  • оберіть безпечний шлях до дитячого садочка та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які зможете використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;
  • рухайтеся тільки за складеним маршрутом, не зупиняйтеся і нікуди не звертайте;
  • якщо немає можливості швидко дійти до садочка або дому під час сигналу повітряної тривоги, прямуйте до визначеного вами укриття і перебувайте всередині укриття, а не біля його входу;
  • ні в якому разі не торкайтеся оголених електричних дротів, невідомих предметів, не забувайте про правила мінної безпеки;
  • повідомте вихователя (батьки)  та адміністрацію закладу (працівники) про місцеперебування  .

Що робити учасникам освітнього процесу, якщо не встигли добігти до укриття під час обстрілу: поради ДСНС

Якщо не було часу добігти до укриття:

  • негайно перейти в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування);
  • якщо виникла пожежа чи пошкодження будинку – зателефонувати 101, вказавши точну адресу, поверх та покинути небезпечне місце;
  • якщо в будинку стався вибух – слід якнайшвидше самостійно залишити будівлю та залишити двері відчиненими, щоб рятувальники не зрізали їх.

 

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ В ЗДО

З 1 вересня 2022 року,залежно від безпекової ситуації,здійснювати навчальний процес офлайн дозволяється лише в тих закладах освіти,які мають захисну споруду.

Найпростіше укриття – фортифікаційна споруда,цокольне або підвальне приміщення,інша споруда підземного простору, в якій можливе тимчасове перебування людей з метою зниження комбінованого ураження від небезпечних чинників, а також від дії засобів ураження в особливий період.

Обладнання найпростішого укриття у ЗДО забезпечує можливість дітям та співробітникам безперервне перебування там упродовж не менше 48 годин.

Для найпростіших укриттів розрахована спроможність з площі в 0,6 кв.м.на людину.

З метою оюлаштування підвального приміщення до використання як укриття було зроблено наступне:

  • приміщення очищено від сміття;
  • виготовлено металеві віконниці на вікна, отвори закладені мішками з піском;
  • укріплено вхідні двері;
  • перевірено та замінено електропроводку,освітлення та вимикачі;
  • забезпечено резервним штучним освітленням яке працює від елемента живлення та проведене стаціонарно під стелею укриття ,свічок,ліхтариків;
  • облаштовано вентиляційні отвори;
  • створено запас води в ємкостях ( з розрахунку 2л на добу на одну людину) та технічною водою;
  • облаштовано окреме приміщення для санвузлів та забезпечено виносною тарою для нечистот, що щільно закривається;
  • встановлено лави, столи, стільці тощо;
  • створено запас продуктів тривалого зберіганя, а також теплих речей та ковдр;
  • забезпечено первинними засобами пожежогасіння ( відповідно до встановлених норм для приміщень відповідного функціонального призначення);
  • створено запас засобів надання медичної допомоги;
  • забезпечено засобами звязку та оповіщення ( радіоприймачем);
  • шанцевим інструментом ( штиковими та совковими лопатами, ломами, сокирами,пилками, ножівками по дереву,по металу);

ПРИБИРАННЯ приміщень проводиться двічі на добу. Насамперед здійснюється обробка санітарних вузлів, приміщень, у яких встановлені виносні баки для нечистот,прибирання здійснюється за допомогою дезінфікувалних засобів.

Після огляду постійною технічною комісією заклад дошкільної освіти було прийнято в експлуатацію комісією, створеної за наказом управління освітою.

Комісія організовує періодичні огляди стану захисних споруд,оцінює стан готовності укриття, перевіряє наявність та працездатність основного обладнання тощо.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *