Значення сімейного виховання як найважливішого засобу музичного розвитку дітей

Музичне виховання дитини — це частина духовно-морального виховання. Контакт з піднесеним світом музики чи поезії, схоже зіткненню з духовним світом поетів і музикантів, які, в свою чергу, увібрали духовні шукання і досягнення своїх великих попередників. Музика, поезія, живопис —
нескінченна, невичерпна можливість передачі духовних цінностей.
Питання в тому, чи всі люди можуть сприйняти ці цінності?
Для розвитку сприйняття прекрасного, інтелектуального розвитку дитини необхідно музичну освіту. Музична освіта становило обов’язкова умова аристократичного виховання. Музичне виховання і освіта майже синоніми, але є різниця. Музичне виховання передбачає створення відповідної атмосфери, коли заняття музикою стають чимось само собою зрозумілим, природною
потребою. Уміння створити подібну атмосферу в сім’ї полегшить дитині подальше більш глибоке розуміння музики.
Музична освіта передбачає систематичне навчання музичним дисциплін, як під керівництвом педагогів, так і під контролем з боку батьків, шляхом самовдосконалення.
Можна виділити кілька етапів сімейного музичного виховання:
1. Внутрішньоутробний музичний вплив.
 Під час вагітності регулярне слухання класичної музики.
2. Відвідування концертів, опер, балетів під час вагітності.
 Це налаштовує на активне сприйняття музики, і через матір передається дитині.
 Бажано, щоб слухання музики та відвідування концертів зберігалися і після народження дитини.
3. Постійна гра на музичних інструментах і спів у будинку.
 Діти повинні чути, що батьки співають або грають на гітарі, на фортепіано, на губній гармошці. Дітей повинні оточувати «живі» звуки. Це важливо, коли дитина тільки пізнає світ.
 Поступово діти починають підспівувати або підігравати. У них розвивається слух і мислення.
4. Музичні іграшки.

 Вибір іграшок дитині дуже важливий. Музичні іграшки подобаються всім дітям.
 Батьки повинні зацікавлено грати з дітьми в іграшки.
4. Колискові пісні
 Колискові пісні і казки позитивно впливають на психіку дитини,
розвивають уяву та інтелект.
5. Доступ до цих музичних інструментів.
 Батьки повинні допомагати дитині, освоювати справжній музичний інструмент. Це може бути очеретяна сопілка або губна гармошка або щось інше.
 Добре, якщо батьки щось грають, а дитина допомагає, приміром, на барабані.
 Елемент гри повинен зберігатися, але на таких заняттях треба продовжувати і освоювати щось нове.
 Обов’язково показувати, що вже вміє дитина, друзям, бабусям і дідусям. Для дитини важливо визнання і похвала.
6. З 5 років ходити в музичну школу
 Початок систематичного музичної освіти.
 Тут необхідний батьківський контроль і участь у підготовці домашнього завдання, постійна допомога і підтримка.
Кожна дитина індивідуальна. Музичні основи, закладені до народження дитини, в його дитинстві, в період дошкільного віку, дадуть благодатні плоди.

Дистанційне заняття для дітей старшого дошкільного віку
1. Руханка «А ти лети»

2. Музично-дидактична гра для старшого віку «Зайці»:

4GVkWGaTZH5E&index=3&t=0s
3. Пісня «Зачекай, моє дитинство»

4. Слухання музики: М. Скорик «Українська мелодія»

Дистанційне заняття з дітьми середнього віку
1. Розпівка «Вийди, вийди, сонечко»

2. Музично-ритмічна гра для старшого віку «Веселі пташки»

3. Пісня «Про Дружбу»:

4. Слухання музики: Е. Ремарк «Пташка та пудель»

Дистанційне заняття з дітьми молодшого віку
1. Руханка «Гусі-потягусі»

U9Y_Qp8kOGDOvfDs&index=15
2. Пісня «Пташки мандрують по землі»

3. Музична гра для дітей молодшого віку «Курочка Ряба:

4. Слухання музики: Е. Ремарк «Пташка та пудель»

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *