Значення сімейного виховання як найважливішого засобу музичного розвитку дітей
Музичне виховання дитини — це частина духовно-морального виховання. Контакт з піднесеним світом музики чи поезії, схоже зіткненню з духовним світом поетів і музикантів, які, в свою чергу, увібрали духовні шукання і досягнення своїх великих попередників. Музика, поезія, живопис —
нескінченна, невичерпна можливість передачі духовних цінностей.
Питання в тому, чи всі люди можуть сприйняти ці цінності?
Для розвитку сприйняття прекрасного, інтелектуального розвитку дитини необхідно музичну освіту. Музична освіта становило обов’язкова умова аристократичного виховання. Музичне виховання і освіта майже синоніми, але є різниця. Музичне виховання передбачає створення відповідної атмосфери, коли заняття музикою стають чимось само собою зрозумілим, природною
потребою. Уміння створити подібну атмосферу в сім’ї полегшить дитині подальше більш глибоке розуміння музики.
Музична освіта передбачає систематичне навчання музичним дисциплін, як під керівництвом педагогів, так і під контролем з боку батьків, шляхом самовдосконалення.
Можна виділити кілька етапів сімейного музичного виховання:
1. Внутрішньоутробний музичний вплив.
Під час вагітності регулярне слухання класичної музики.
2. Відвідування концертів, опер, балетів під час вагітності.
Це налаштовує на активне сприйняття музики, і через матір передається дитині.
Бажано, щоб слухання музики та відвідування концертів зберігалися і після народження дитини.
3. Постійна гра на музичних інструментах і спів у будинку.
Діти повинні чути, що батьки співають або грають на гітарі, на фортепіано, на губній гармошці. Дітей повинні оточувати «живі» звуки. Це важливо, коли дитина тільки пізнає світ.
Поступово діти починають підспівувати або підігравати. У них розвивається слух і мислення.
4. Музичні іграшки.
Вибір іграшок дитині дуже важливий. Музичні іграшки подобаються всім дітям.
Батьки повинні зацікавлено грати з дітьми в іграшки.
4. Колискові пісні
Колискові пісні і казки позитивно впливають на психіку дитини,
розвивають уяву та інтелект.
5. Доступ до цих музичних інструментів.
Батьки повинні допомагати дитині, освоювати справжній музичний інструмент. Це може бути очеретяна сопілка або губна гармошка або щось інше.
Добре, якщо батьки щось грають, а дитина допомагає, приміром, на барабані.
Елемент гри повинен зберігатися, але на таких заняттях треба продовжувати і освоювати щось нове.
Обов’язково показувати, що вже вміє дитина, друзям, бабусям і дідусям. Для дитини важливо визнання і похвала.
6. З 5 років ходити в музичну школу
Початок систематичного музичної освіти.
Тут необхідний батьківський контроль і участь у підготовці домашнього завдання, постійна допомога і підтримка.
Кожна дитина індивідуальна. Музичні основи, закладені до народження дитини, в його дитинстві, в період дошкільного віку, дадуть благодатні плоди.
Дистанційне заняття для дітей старшого дошкільного віку
1. Руханка «А ти лети»
2. Музично-дидактична гра для старшого віку «Зайці»:
4GVkWGaTZH5E&index=3&t=0s
3. Пісня «Зачекай, моє дитинство»
4. Слухання музики: М. Скорик «Українська мелодія»
Дистанційне заняття з дітьми середнього віку
1. Розпівка «Вийди, вийди, сонечко»
2. Музично-ритмічна гра для старшого віку «Веселі пташки»
3. Пісня «Про Дружбу»:
4. Слухання музики: Е. Ремарк «Пташка та пудель»
Дистанційне заняття з дітьми молодшого віку
1. Руханка «Гусі-потягусі»
U9Y_Qp8kOGDOvfDs&index=15
2. Пісня «Пташки мандрують по землі»
3. Музична гра для дітей молодшого віку «Курочка Ряба:
4. Слухання музики: Е. Ремарк «Пташка та пудель»