Молодший вік з 21.04.2020 по 24.04.2020
ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Тема: «Число і цифра 3. Утворення числа 3. Геометричні фігури»
Мета: познайомити з цифрою і числом 3; закріпити геометричні фігури; вчити знаходити цифру 3 серед безлічі інших цифр.
Дорослий пропонує назвати цифри, що лежать на столі (дітина називає).
Потім загадується загадка:
В мене є три кольори, всі для діла ,не для гри.
Пішоходи й водії знають правила мої.
Коли колір я міняю- тих чи інших зупиняю. (Світлофор)
Виставляється малюнок з зображенням світлофора.
Дитина називає кольори світлофора.
На яку геометричну фігуру вони схожі?
Скільки всього кольорів? А як виглядає ця цифра?
Демонструється цифра 3.
Раз гачок і два гачок,
А між ними – язичок.
Цифра нас зачарувала.
Ну а ми її впізнали. (трійка)
Дітина пише цифру три в повітрі.
Дорослий пропонує заштрихувати або розфарбувати її.
Виставляються геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник).
Діти їх називають.
Потім виставляються картинки із зображенням предметів з геометричних фігур.
На що схоже коло,трикутник,квадрат? Дитина порівнює та відповідає на питання.
Скільки всього картинок у нас? Скільки вогнів у світлофора? (Відповіді дитини).
МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
Тема: «Наші помічники – електроприлади»
Мета: вчити дітей називати предмети побутової техніки; збагачувати уявлення дітей про їх призначення та роль у житті людей; дати знання про небезпеку від побутової техніки, ознайомити із правилами поводження з електроприладами. сприяти розвитку умінь малят спостерігати, аналізувати, робити висновки.
Подивись уважно, скільки тут побутової техніки.
– Що ти бачиш? (Дитина перераховує)
Дорослий загадує загадки, а дитина повинна здогадатися, про яку побутову техніку загадки:
Ось загадка так загадка:
Де поїду –
Стане гладко.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай.
А щоб взять мене тобі –
Маю ручку на горбі. (Праска)
Від вуха до вуха
Біжить поруха.
По лісі-болоті,
По стовпах, по дроті. (Телефон)
Я вдихаю
Багато пилу,
Щоб ви
Здорові були. (Пилосос)
Помилуйся, подивися –
Північний Полюс всередині!
Там виблискує сніг і лід,
Там сама зима живе.
Назавжди нам цю зиму
Привезли з магазину. (Холодильник)
Що за диво, що за ящик?
Сам співак і сам оповідач.
І до того ж заодно
Демонструє кіно. (Телевізор)
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Комп’ютер )
Дидактична гра «Продовж речення»
— У мене вдома є…
— Я вмію користуватися…
— Замість нас працюють…
— У кухні у нас…
— У кімнаті…
Дидактична гра «Машини-помічники»
— Який предмет побутової техніки тобі допоможе, якщо:
- зім’явся одяг;
- необхідно дізнатися новини;
- потрібно розігріти обід;
- забруднилася сорочка;
- у кімнаті брудно, слід прибрати?
Електроприлади – наші вірні друзі і помічники. Хоч вони і не живі, а залізні, але звертатися потрібно з ними дбайливо і обережно. Але вони можуть бути і небезпечними,тому зараз ми познайомимося з основними правилами користування електроприладами:
- Не засовуйте в розетку сторонні предмети.
- не чіпайте увімкнені прилади мокрими руками
- не залишайте включені електроприлади без нагляду.
- не вмикайте електроприлади самі, без дорослих.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮ
Тема: « Весняна казка природи»
Мета: вміти помічати в навколишньому середовищі ознаки весни, ознайомити дітей із сезонними змінами в житті тварин, розвивати зв’язне мовлення, стимулювати розумову мовну активність дітей.
А яка у нас весна?
Тепла, сонячна, квітуча, запашна.
Цвітуть грушки і вишеньки
І яблунька рясна
Прийшла з теплом і сонечком
Сподівана весна.
Надійшла весна прекрасра,
Многоцвітна, тепла, ясна
Ніби дівчинка в вінку
Ожили луги, діброви
Повно гомону, розмови
І пісень в чагарнику.
Дидактична гра «Так-ні»:
- Навесні можна ліпити сніговиків.
- Навесні можна кататися на санках.
- Навесні з’являються перші весняні квіти.
- Навесні можна купатися в річці.
- Навесні на деревах опадає листя.
- Навесні птахи відлітають у теплі краї.
Дидактична гра «Порівняймо»
Дорослий розпочинає, а діти продовжують:
Узимку дуже холодно, а навесні стає…. (тепліше)
Узимку скрізь лежить сніг, а навесні…. (сніг розтає)
Узимку немає ні квітів, ні травички, а навесні…..(виростає перша травичка, розквітають перші квіти)
Узимку небо низьке, похмуре, а навесні… (небо яскраве, блакитне, сонячне)
Узимку можна кататись на ковзанах, санках, а навесні…. (не можна, бо сніг розтанув.)
Узимку деякі птахи відлітають у теплі краї, а навесні… (прилітають з теплих країв)
Узимку сонце стоїть низько і майже не гріє, а навесні…(сонечко піднімається вище і пригріває тепліше)
Дидактична гра «Кмітливі та уважні»
Дорослий пропонує дітям уважно слухати речення, розпочаті ним, та логічно їх завершити.
— Над квітами клумби ми побачили… (метеликів, бджіл).
— Метелики, джмелі та бджоли літають за допомогою… (крил).
— У метеликів крила великі, кольорові, а у бджілок — … (маленькі, прозорі).
— Метелики літають тихо, а бджоли та джмелі… (гудуть, дзижчать).
— Бджілки всі однакові на вигляд, а метелики… (різняться).
— Метелики красиві, а бджілки… (корисні).
ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ (Аплікація)
Тема: « Пожежна машина»
Обладнання:альбомний аркуш А-4,кольоровий папір, клей, пензлик для клею.
Для дитини молодшого дошкільного віку краще підготувати всі деталі, а потім вже дати їй готові компоненти аплікації.
Змастити великий червоний прямокутник клеєм і приклеїти горизонтально до білого листа-основи.
Другий прямокутник розташувати вертикально поруч.
На червоний прямокутник приклеїти біле віконце, на інший – драбинку.
З чорного паперу вирізати круглі колеса (три деталі).