Середні групи 06.05.2020

СЕНСОРНО_ПІЗНАВАЛЬНИЙ  РОЗВИТОК

Тема: геометричні фігури. Співвідношення цифри і числа. Закріплювати знання про кольори. Розвивати логічне мислення.

Дидактична  гра «Склади такий самий орнамент»

Мета: вчити дітей виділяти просторове розташування геометричних фігур. Відтворювати те саме розташування, викладаючи орнамент

Матеріал 5 карток з орнаментом з геометричних фігур.

Хід: розглянути з яких фігур складається орнамент, як вони розташовані. Запропонувати дітям викласти орнамент з кольорових геометричних  фігур, пояснити свої дії.

Н: червоне коло покладу в центр квадрата, зелені трикутники по кутам квадрата…

Дидактична  гра «У кого скільки»

Мета закріплювати вміння дітей співвідносити цифри з певною кількістю предметів

Матеріал: картки із зображенням 1, 2, 3-х предметів Н: 1 кавун, 2 сливи, 3 груші…

Діти рахують предмети, ставлять відповідну цифру.

МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ

Тема: Весна навколо нас

Мета: поглиблювати знання дітей про основні види представників рослинного і тваринного світу; формувати вміння встановлювати прості зв’язки між станом погоди та поведінкою об’єктів живої природи.

Читання та обговорення літературного твору Л.Костенко «Сонце сипле квіти»

Уже в дітей порожевіли личка.
Уже дощем надихалась рілля.
І скрізь трава, травиченька, травичка!
І сонце сипле квіти, як з бриля.

Запитання та завдання до тексту:

  • Чи можемо ми сказати, що зараз на дворі саме така пора, про яку розповідає цей віршик?
  • Чому ви так вважаєте, поясніть?
  • Що росте всюди у нас під ногами?

– Яким лагідним словом поетеса називає траву?

– Як ви розумієте вислів «Сонце сипле квіти»

– Який настрій створює в нас цей віршик: сумний чи радісний? Чому?

Запропонувати дитині вивчить віршик на пам’ять.

Читання та обговорення твору В Сухомлинського «Як бджілка знаходить квітку конвалії»

Вилетіла з вулика бджілка. Літає над пасікою й дослухається. Чує, десь далеко-далеко дзвенять голосні дзвіночки. Летить бджілка на музику дзвіночків. Прилітає до лісу. А то дзвонять квітки конвалії. Кожна квітка — маленький срібний дзвіночок. Усередині золотий молоточок. Б’є молоточок по сріблу — лунає дзвін, аж до пасіки лине. Ото так конвалія кличе бджілку. Прилітає бджілка, збирає з квітки пилок та й каже:
— Дякую, квіточко…

А квітка мовчить. Вона лише зніяковіло опускає голівку.
Запитання до тексту:

  • Чи сподобалось вам це оповідання?
  • Про кого розповідається у ньому?
  • Розкажіть, як же квітка конвалії кличе до себе бджілка?
  • Чи вдячні бджілки конвалії?
  • Як поводиться квітка конвалії почувши подяку бджілки?
  • Уявіть, що ви художник якому запропонували намалювати ілюстрацію до цього оповідання, розкажіть, що та кого намалювали б ви?

Мовна гра «Бджілка яка»

Запропонувати дитині добрати слова ознаки

Н: Бджілка яка? Маленька, смугаста, працьовита.

ДИТИНА  В  ПРИРОДНОМУ  ДОВКІЛЛІ

Дидактична гра «Листочки»

Мета: закріплювати назви дерев, що ростуть біля будинку, знання про колір, форму, розмір листочка цього дерева.

Матеріал : різні листочки дерев.

Дитина, по черзі, дістає листочок із кошика називає і описує його.

Н: це листочок із клена, у нього різьблені краї, він великий.

Це листочок із берези, він трикутний, маленький, з гостренькими  краями.

Дидактична гра «Ботанічне лото»

Мета: закріплювати знання про рослини, квіти.

Матеріал: картки розділені навпіл: квіти, дерева.

Дитина виставляє на стіл картинку і розповідає про квітку: назва, де росте, який колір, форма, потім беруть картку що розділена навпіл, дорослий змішує картки, дитина знаходить і складає з половинок ціле.

Відгадай загадку «Наші рослини»

Мета: систематизувати знання про лікарські рослини, де ростуть чим відрізняються від інших, які їх лікарські властивості.

«Любить-не любить», – ворожать дівчата.
Та не для цього мене треба рвати.
Протизапальну маю я дію.
Звуся … і сонцю радію.  (ромашка)

***
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.  (Калина)

***
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш… (м’яту).

***
Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?  (Шипшина)

***
Серед квітів справжня баба –
В жовтій хусточці… (кульбаба).

***
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.  (Калина)

***
Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться.  (Кропива)

***
Не піде із звіром в бій
Жовта квітка… (звіробій).

***
Перший раз цвіла –
Жовтою була,
Як дозріла – побіліла,
Схопилася, полетіла
Знову десь рости
Й жовто зацвісти.  (Кульбаба)

Дидактична гра «Відправ плід  до його дерева»

Мета: учити дитину добирати листочки та плоди до дерев.

Матеріал: ілюстрації дерев, плодів.

Дитині пропонують назвати рослини їх плоди ї знайти їх.

ЛІПЛЕННЯ «Яблуня в цвіту»

Мета : Закріплення вміння милуватися красою весняної природи, знань дітей про частини дерев. Закріплення у дітей прийомів і техніки роботи з пластиліном (навички відщипування, скочування, сплющування). Розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення. Розвиток дрібної моторики рук, Виховувати у дітей самостійність, терплячість, посидючість, акуратність, дбайливе ставлення до навколишньої природи, вміння бачити прекрасне.

Матеріал: Пластилін білого і зеленого кольору, дошки, серветки, гілочки від дерева, клей пістолет, білий картон, спокійна музика.

Хід

– Навесні оживає все кругом. Все починає рости і цвісти. Всі, хто сховалися на зиму в різні щілинки, під кору дерев, під землю, в норки, прокидаються. Вся природа починає рухатися. Але не відразу листочки зеленіють і квіти цвітуть, а всьому свій час.

Відгадайте загадку

Зеленіє далечінь полів,

Заспівує соловей,

В білий колір одягнувся сад,

Бджоли перші летять.

Грім гримить.

Вгадай, Що за місяць це? (травень)- А що відбувається в травні?

в травні – зеленіє трава, розцвітають квіти,

вірш Ольги Зоріної.

Сніжно-білі хуртовини

Знову вкрили старий сад,

З весняної колиски

Ллється ніжний аромат.

У білій мереживній вбранні

Яблунька прекрасніше всіх,

І в її лукавому погляді

Чути весняний сміх.

Про який дереві йдеться у вірші?

про яблуню.

Як автор говорить про яблуню? (Автор називає дерево яблунька, всіх прекрасніше, в мереживній білому вбранні, ароматна.) Яблуні цвітуть зараз в садах і на дачах, навіть на вулицях нашого міста, і на ділянках нашого дитячого садка.

Сьогодні я  пропоную зліпити квітучу яблуню. Відщипуємо маленький шматочок пластиліну від пластини, і кожен шматочок розгортає в кулю, потім розплющуємо його і злегка пріщіпивеам внизу, вийшла пелюстка. Таких пелюсток у квітці повинно бути 5. з’єднуємо їх акуратно, злегка притискаємо серединку. Також робимо і листочок, тільки не з’єднуємо. Показ і пояснення виконання роботи. Після того як  зліпиш квіточки, ми будемо їх прикріплювати до гілочок яблуні.

Зараз приступаємо до роботи.

 Подивися, яка у нас вийшла яблунька. На прогулянці ми ще раз розглянемо яблуньки . А восени будемо спостерігати і виконувати завдання з плодами яблуні.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *