Середні групи 06.05.2020
СЕНСОРНО_ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
Тема: геометричні фігури. Співвідношення цифри і числа. Закріплювати знання про кольори. Розвивати логічне мислення.
Дидактична гра «Склади такий самий орнамент»
Мета: вчити дітей виділяти просторове розташування геометричних фігур. Відтворювати те саме розташування, викладаючи орнамент
Матеріал 5 карток з орнаментом з геометричних фігур.
Хід: розглянути з яких фігур складається орнамент, як вони розташовані. Запропонувати дітям викласти орнамент з кольорових геометричних фігур, пояснити свої дії.
Н: червоне коло покладу в центр квадрата, зелені трикутники по кутам квадрата…
Дидактична гра «У кого скільки»
Мета закріплювати вміння дітей співвідносити цифри з певною кількістю предметів
Матеріал: картки із зображенням 1, 2, 3-х предметів Н: 1 кавун, 2 сливи, 3 груші…
Діти рахують предмети, ставлять відповідну цифру.
МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
Тема: Весна навколо нас
Мета: поглиблювати знання дітей про основні види представників рослинного і тваринного світу; формувати вміння встановлювати прості зв’язки між станом погоди та поведінкою об’єктів живої природи.
Читання та обговорення літературного твору Л.Костенко «Сонце сипле квіти»
Уже в дітей порожевіли личка.
Уже дощем надихалась рілля.
І скрізь трава, травиченька, травичка!
І сонце сипле квіти, як з бриля.
Запитання та завдання до тексту:
- Чи можемо ми сказати, що зараз на дворі саме така пора, про яку розповідає цей віршик?
- Чому ви так вважаєте, поясніть?
- Що росте всюди у нас під ногами?
– Яким лагідним словом поетеса називає траву?
– Як ви розумієте вислів «Сонце сипле квіти»
– Який настрій створює в нас цей віршик: сумний чи радісний? Чому?
Запропонувати дитині вивчить віршик на пам’ять.
Читання та обговорення твору В Сухомлинського «Як бджілка знаходить квітку конвалії»
Вилетіла з вулика бджілка. Літає над пасікою й дослухається. Чує, десь далеко-далеко дзвенять голосні дзвіночки. Летить бджілка на музику дзвіночків. Прилітає до лісу. А то дзвонять квітки конвалії. Кожна квітка — маленький срібний дзвіночок. Усередині золотий молоточок. Б’є молоточок по сріблу — лунає дзвін, аж до пасіки лине. Ото так конвалія кличе бджілку. Прилітає бджілка, збирає з квітки пилок та й каже:
— Дякую, квіточко…
А квітка мовчить. Вона лише зніяковіло опускає голівку.
Запитання до тексту:
- Чи сподобалось вам це оповідання?
- Про кого розповідається у ньому?
- Розкажіть, як же квітка конвалії кличе до себе бджілка?
- Чи вдячні бджілки конвалії?
- Як поводиться квітка конвалії почувши подяку бджілки?
- Уявіть, що ви художник якому запропонували намалювати ілюстрацію до цього оповідання, розкажіть, що та кого намалювали б ви?
Мовна гра «Бджілка яка»
Запропонувати дитині добрати слова ознаки
Н: Бджілка яка? Маленька, смугаста, працьовита.
ДИТИНА В ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ
Дидактична гра «Листочки»
Мета: закріплювати назви дерев, що ростуть біля будинку, знання про колір, форму, розмір листочка цього дерева.
Матеріал : різні листочки дерев.
Дитина, по черзі, дістає листочок із кошика називає і описує його.
Н: це листочок із клена, у нього різьблені краї, він великий.
Це листочок із берези, він трикутний, маленький, з гостренькими краями.
Дидактична гра «Ботанічне лото»
Мета: закріплювати знання про рослини, квіти.
Матеріал: картки розділені навпіл: квіти, дерева.
Дитина виставляє на стіл картинку і розповідає про квітку: назва, де росте, який колір, форма, потім беруть картку що розділена навпіл, дорослий змішує картки, дитина знаходить і складає з половинок ціле.
Відгадай загадку «Наші рослини»
Мета: систематизувати знання про лікарські рослини, де ростуть чим відрізняються від інших, які їх лікарські властивості.
«Любить-не любить», – ворожать дівчата.
Та не для цього мене треба рвати.
Протизапальну маю я дію.
Звуся … і сонцю радію. (ромашка)
***
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
***
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш… (м’яту).
***
Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає? (Шипшина)
***
Серед квітів справжня баба –
В жовтій хусточці… (кульбаба).
***
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна. (Калина)
***
Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться. (Кропива)
***
Не піде із звіром в бій
Жовта квітка… (звіробій).
***
Перший раз цвіла –
Жовтою була,
Як дозріла – побіліла,
Схопилася, полетіла
Знову десь рости
Й жовто зацвісти. (Кульбаба)
Дидактична гра «Відправ плід до його дерева»
Мета: учити дитину добирати листочки та плоди до дерев.
Матеріал: ілюстрації дерев, плодів.
Дитині пропонують назвати рослини їх плоди ї знайти їх.
ЛІПЛЕННЯ «Яблуня в цвіту»
Мета : Закріплення вміння милуватися красою весняної природи, знань дітей про частини дерев. Закріплення у дітей прийомів і техніки роботи з пластиліном (навички відщипування, скочування, сплющування). Розвиток уваги, пам’яті, логічного мислення. Розвиток дрібної моторики рук, Виховувати у дітей самостійність, терплячість, посидючість, акуратність, дбайливе ставлення до навколишньої природи, вміння бачити прекрасне.
Матеріал: Пластилін білого і зеленого кольору, дошки, серветки, гілочки від дерева, клей пістолет, білий картон, спокійна музика.
Хід
– Навесні оживає все кругом. Все починає рости і цвісти. Всі, хто сховалися на зиму в різні щілинки, під кору дерев, під землю, в норки, прокидаються. Вся природа починає рухатися. Але не відразу листочки зеленіють і квіти цвітуть, а всьому свій час.
Відгадайте загадку
Зеленіє далечінь полів,
Заспівує соловей,
В білий колір одягнувся сад,
Бджоли перші летять.
Грім гримить.
Вгадай, Що за місяць це? (травень)- А що відбувається в травні?
в травні – зеленіє трава, розцвітають квіти,
вірш Ольги Зоріної.
Сніжно-білі хуртовини
Знову вкрили старий сад,
З весняної колиски
Ллється ніжний аромат.
У білій мереживній вбранні
Яблунька прекрасніше всіх,
І в її лукавому погляді
Чути весняний сміх.
Про який дереві йдеться у вірші?
про яблуню.
Як автор говорить про яблуню? (Автор називає дерево яблунька, всіх прекрасніше, в мереживній білому вбранні, ароматна.) Яблуні цвітуть зараз в садах і на дачах, навіть на вулицях нашого міста, і на ділянках нашого дитячого садка.
Сьогодні я пропоную зліпити квітучу яблуню. Відщипуємо маленький шматочок пластиліну від пластини, і кожен шматочок розгортає в кулю, потім розплющуємо його і злегка пріщіпивеам внизу, вийшла пелюстка. Таких пелюсток у квітці повинно бути 5. з’єднуємо їх акуратно, злегка притискаємо серединку. Також робимо і листочок, тільки не з’єднуємо. Показ і пояснення виконання роботи. Після того як зліпиш квіточки, ми будемо їх прикріплювати до гілочок яблуні.
Подивися, яка у нас вийшла яблунька. На прогулянці ми ще раз розглянемо яблуньки . А восени будемо спостерігати і виконувати завдання з плодами яблуні.