Середні групи 04.05.2020

ДИТИНА  В  ПРИРОДНОМУ  ДОВКІЛЛІ

Мета: учити дітей складати невеликі розповіді за картиною; формувати вміння розглядати картину, відповідати на запитання за її змістом, імітувати звуки навколишнього середовища.

Розгляд картини прийшла квітуча весна

– яка пора року зображена на картині?

– який період весни намалював художник?

– як називається останній місяць весни?

– що відбувається з деревами?

– як змінилось ваше подвір’я з приходом квітучої весни?

Приклад складання розповіді: ось прийшла довгождана весна, дерева прокинулись, зазеленіли, зацвіли рясним цвітом. На нашому подвір’ї розцвіли тюльпани, нарциси. На вулиці тепло і сонячно.

Дидактична  вправа  Що буде, якщо пройде дощик»

Запропонувати дитині пофантазувати, після дощу,  які стали квіти? Який в них настрій? Яка стала травичка? Що ви хотіли сказати весні?

Дидактична  гра «Назви дерево»

Запропонувати дитині назвати знайомі дерева. Розповісти про них. Чим схожі, чим різняться? Яку користь приносять?

Дидактична  гра «Що де росте?»

Розгляд картинок  фруктових дерев, квітів.

Розкажіть що росте на клумбі, що в садку?

Підберіть відповідну картинку Н: квітка  – клумба. Фрукт – сад.

СЕНСОРНО_ПІЗНАВАЛЬНИЙ  РОЗВИТОК

Дидактична  гра «Полічи комах»

Мета: вправляти в порядковій і кількісній лічбі. Вчити порівнювати множини.

Матеріал: картинки комах.

Хід: запропонувати дитині порахувати комах  кількісною лічбою, один, два, три… Порядковою – перша, друга,третій, четверта…

Дидактична  гра «Високий низький»

Мета: вчити дітей порівнювати предмети за висотою. Закріплювати вміння орієнтуватися в просторі.

Матеріал: картинки квітів.

Хід: дітям пропонують знайти високу, низьку квіточку, посортувати їх за висотою.

  • Яка це квіточка? Висока чи низька? Що треба зробити щоб це зрозуміти?
  • Збери у цей букетик високі квіти. У цей низькі.

Дидактична гра «Підбери за кольором»

Гра «Підбери за кольором»
Мета: вчити назви кольорів, вчити співвідносити за кольором, розвивати сенсорну сферу дітей, формувати вміння вживати роди прикметників.
Перед початком роздрукувати і вирізати картинки. Можна заламінувати їх та використати магніти.
Проведення гри:

  1. Знайди усі малюнки жовтого(червоного, синього…) кольору.
  2. Що намальовано на картинці?
  3. Якого кольору?
  4. Поклади картинку до квадратика такого ж кольору.

Звертати увагу на правильне вживання форм чоловічого, жіночого та середнього роду.

МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ

Дидактична  гра «Травень чарівник»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, вчити складати речення. Розвивати мислення.

Дитина з допомогою дорослого будує тематичне складно – підрядне речення

Н: день став у травні довгим, тому сонечко рано встає і пізно лягає.

Повсюди чується радісний щебіт, тому, що радіють весні пташки.

Пагорби зазеленіли, тому, що на них почала рости висока, молода травичка. Прокинулись комахи, тому, що вони відчули весняне тепло. Люди саджають городи, тому, що настала для цього пора.

Дидактична  гра «Насіннячко»

Дитина спираючись на малюнки, які вона бачить на пакетиках та за зразком дорослого розповідає про різне насіннячко.

Н: ось насіння  айстри. Воно дрібне, сіре з пушинками. Айстри сіють на клумбі.

Це насіння гарбуза. Воно кругле, плоске, біле. Гарбузове насіння сіють на городі. Це насіння огірків. За формою воно схоже на гарбузове, тільки, маленьке, дрібненьке і значно вужче ніж у гарбуза. Огірки сіють на городі.

Загадки

МАЛЮВАННЯ

Тема: «Веселка над річкою»

Мета: Ознайомити дітей з технікою малювання аквареллю по мокрому паперу. Розширювати знання про властивості вологого паперу, про змішування акварельних фарб. Розвивати спостережливість, творчу уяву. Виховувати любов до краси, бажання відтворювати її на папері доступними засобами.

Обладнання: аркуші паперу, акварель, пензлі, ємкості з водою, серветки, поролонові губки для змочування паперу, зразок  роботи.

Хід заняття: – Сьогодні ми будемо малювати. А малювати  будем на вологому папері. Інколи художники спеціально змочують папір, щоб малюнок виглядав цікавіше. – І ми сьогодні спробуємо малювати подібним чином. А малювати  будемо веселку, яка піднімається над рікою. Таке явище можна спостерігати після дощу, коли вся земля чиста, умита. Подивися, як я вільними рухами малюю блакитні хвилясті лінії, і одразу над ними – обриси зелених кущів на березі ріки. Зелена фарба трохи змішується із блакитною, і здається, що кущі і дерева відбиваються у воді. А над водою виростає веселка. Скажи, скільки у веселки кольорів? (7) Коли ми малюємо по вологому паперу, не обов’язково використовувати для веселки усі сім кольорів. Достатньо взяти червону фарбу, потім одразу біля неї нанести жовту. Подивия, що відбувається! На межі червоної і жовтої фарб утворилася оранжева, як у веселці! Одразу за жовтою я малюю синю і фіолетову смужки. Робити це треба дуже швидко і впритул до попереднього кольору. Тоді фарби змішуються, утворюючи додаткові кольори. А весь не зафарбований простір покриваємо блакитним.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *