Молодші групи 18.05.2020

Ознайомлення із природним довкіллям

Мета: формування у дітей знання про лікарські рослини (ромашку, волошку, м’яту, материнку), про їхні цілющі властивості, про те, де ростуть, коли  цвітуть; розвивати увагу, пізнавальні інтереси, мислення, зв’язне мовлення; виховувати любов і дбайливе ставлення до рослин, інтерес до усього живого.

Матеріал: картинки ромашки, волошки, м’яти.

Хід

Розгляньте з дитиною ілюстрацію «Дівчинка захворіла».

Бесіда

– Що робить матуся, коли хтось удома захворіє?

– Як слід поводитися хворим?

– Що мама дає пити?

– Що це за цілющій чай?

– З чого вона заварює цілющий чай?

– Хто дарує нам ці ліки?

– Де вони ростуть?

Розгляньте з дитиною ілюстрації.

Загадайте загадку.

Я на сонце дуже схожа –

Золотиста, ніжна, гожа.

Я щоранку розквітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати всім не важко.

Що за квітка я? (Ромашка.)

Розкажіть дитині

  • Коли болить горло при простуді, то дуже добре полоскати його відварами квітів. Маленьким дітям можна давати напій з ромашки, коли в них болять животики. А ще радять промивати хворі очі ромашковим настоєм. Ось яку силу має ця тендітна квітка на тоненькій ніжці! А коли цвіте ромашка, дівчата люблять плести віночки з неї.

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять.

Мов шматочки неба голубого,

Виграють, виблискують, горять. (Волошки.)

Розповідь

-З давніх-давен ця синя квітка символізує красу, вроду, нею люблять квітчати своє волосся українські дівчата.

– Якого кольору волошки?

– Де ростуть волошки?

– Цвітуть вони коли достигають пишні жита. Цілющі властивості волошки містяться у її ніжних квіточках. Із відвару квіточок роблять примочки при хворобах очей. Волошковим настоєм миють волосся. Цією синьоокою красунею милуються всі.

Дуже скромна і тендітна,

Серед квітів непримітна,

Та якщо в руці пом’яти,

То умить впізнаєш…(м’яту).

– Якого кольору листочки?

– Якого кольору квіточки?

– Росте м’ята на горах, у лісах. Корисна тим, що тамує зубний та головний біль. Відвар м’яти п’ють при болях у шлунку. Розтерті листочки додають до вареників з сиром. Розпізнають м’яту за надзвичайним запахом.

Дидактична гра «Якої квітки не стало?»

Мета: учити дітей називати квіти (кульбаба, волошки, ромашка, м’ята); розвивати зорову пам’ять; виховувати бажання піклуватися про рослини.

Матеріал: ілюстрації лікарських рослин.

Хід

Запропонуйте дитині розглянути ілюстрації лікарських рослин та їх назвати. Потім дитина заплющує очі, а ви закрийте одну рослину.

Дитина розплющує очі та називає квітку якої не стало.

Розкажіть дитині про лікарські рослини.

Зразок

– Для того щоб заготовити лікувальні квітки на зиму, люди прокидалися раненько,збиралися гуртом і йшли у поле, ліс. Зрізали ці квіти тоді, коли вони цвіли і на них була роса. Тоді вони мали найбільшу лікувальну силу. Правильно в народі кажуть: «У полі, степу хвороба не затримується, бо степ і поле квітами гірчать, здоров’ям дихають!»  Тут і неба багато, і сонця. Дивляться вони на тебе так любо своїми голівками. Шкода їх зрізати, але потрібно. Обережно їх заготовляли наші предки, не всі зрізали, а залишали для повторного проростання. Осипаються насінини  – рослина знову ростиме. Потрібно оберігати цілющі рослини нашого краю, бо вони дуже корисні. Квіти не тільки радують нас своєю красою, а ще й лікують.

Бесіда

– Коли потрібно збирати лікарські трави?

– Коли їх можна зрізати?

– Чи можна всі квіти зрізати?

– Що буде, коли обсиплються насіння  квітів?

– Що приносять цілющі квіти людям?

– Як необхідно ставитися до лікарських квітів?

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *