Молодші групи 28.05.2020
ОЗНАЙОМЛЕННЯ З СОЦІУМОМ.
Тема. «Щоб не боліли зуби»
Мета: дати дітям уявлення про те, як треба доглядати за зубами; формувати поняття про здоровий спосіб життя, дати прості знання про те,які продукти корисні для здоров’я зубів, розвивати пам’ять, увагу; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріал: ведмедик із перев’язаним обличчям, ілюстрації із зображенням предметів гігієни, вірш Грицька Бойка «Про ведмедя».
В кімнату заходить дорослий з ведмедиком. Дорослий повідомляє дитині, що у ведмедика болять зуби, і пропонує послухати вірш Грицька Бойка.
ПРО ВЕДМЕДЯ
Ведмедик товстун
У своєму ліску
За літо з’їдав
Десять бочок медку.
Та стали в ласунчика
Зуби боліть.
Реве наш ведмедик,
Ночами не спить.
Не всидить на місці,
Не їсть і не п’є…
Тут з дерева дятел
Пораду дає:
— Щоб зуби боліть
Перестали у тебе,
Щодня полоскать
Шавлією їх треба…
Одужав ведмедик.
Для хворих зубів
В городі своїм
Шавлію посадив.
Бесіда за змістом твору.
— Що трапилося із ведмедиком?
— Скільки він за літо з’їдав бочок медку?
— Що заболіло у ведмедика?
— Хто дав йому пораду?
— Чим треба полоскати зуби?
— Де посадив шавлію ведмедик?
— Як треба доглядати за зубами дітям удома?
Бесіда з дитиною.
Дорослий. Чи знаєш ти,що є молочні зуби. Такі зубки тільки у маленьких дітей. Коли діти стають дорослими, молочні зуби замінюються іншими, як у дорослих. Вони називаються постійними. У всіх зубів — і молочних, і постійних — є друзі і вороги. Друзі — це фрукти й овочі.Овочі й фрукти багаті на вітаміни, які допомагають дітям бути здоровими, сильними, ніколи не хворіти.
Морозиво, варення, цукерки, тістечка.Ти любиш їх їсти?А знаєш чому мами не дають дітям багато солодощів? Бо це вороги наших зубів. Саме вони і роблять зуби хворими. У тих, хто їсть багато солодощів, на зубах з’являються чорні цяточки, це старший ворог зубів — карієс. На тому місці, де з’являється карієс, поступово утворюється дірочка, і зуб починає дуже боліти.Ти хочеш щоб у тебе боліли зубки? Якщо ж не хочеш, їж менше солодощів — цукерок, тортів, морозива, тістечок.
Я — маленька зубна щітка і часу не гаю:
В кого зубки захворіли — вмить допомагаю.
Я дружити з вами рада, отже, вам моя порада:
Чистить зубки треба всім — і дорослим, і малим.
Фізкультхвилинка.
ЩОБ НІКОЛИ НЕ ХВОРІТИ
Щоб ніколи не хворіти,
Треба вправи вам робити.
Із-за столів швиденько встали,
Спинки гарно розрівняли,
На носочки піднялись
І до сонця потяглись.
Руки разом опустили
І швидесенько присіли.
Потім встали, руки в боки,
Всі красиво робим кроки.
Назад — вперед прогнулись добре.
Не будем мати ми хвороби.
Пограємо у гру «Так чи ні».
Мета: формувати у дитини бажання берегти здоров’я зубів, формувати розуміння, що можна робити, а що-ні.
Хід:
Дорослий називає ситуації, а дитина, якщо це можна робити- плескає в долоні, а якщо ні – тупоче ногами.
-Необхідно чистити зуби вранці та увечері перед сном.
-Їсти багато солодощів.
-Полоскати рот після їжі.
-Гризти горіхи, олівці, нігті.
-Зубну щітку тримати в чистоті.
-Не ходити до стоматолога.
Дидактична гра «Що корисно і що шкідливо для зубів»
Мета: закріплювати уявлення дитини про те, що існують корисні і шкідливі продукти для зубів. Сформувати поняття про те, що здоров’я зубів залежить і від їжі. Сприяти вихованню дбайливого ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: Два ігрових поля. на одному ігровому полі зображений здоровий усміхнений зубок, на іншому ігровому полі зображений хворий плаче зубок; набір карток із зображенням корисних і шкідливих для зубів продуктів. а так само в комплект входять картки із зображенням небезпечних для зубів предметів.
Хід:
Перед дитиною лежить два ігрових поля і комплект карток. Дитина повинна розкласти картки на ігрові поля так. корисні продукти розкласти на поле. де зображений здоровий усміхнений зубок, а шкідливі продукти і небезпечні предмети розкласти на ігровому полі. де зображений хворий плаче зубок. Дитина повинна пояснити свій вибір.