Молодші групи 30.04.2020

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

Тема: « Забавки козенят»

Мета: викликати у дітей емоційний настрій від прослуховування знайомої казки; закріплювати поняття «менший», «більший», «найбільший», «багато», «один»; ознайомити з властивостями вогню; повторити правила поведінки з вогнем та незнайомцями; закріплювати вміння визначати безпечне та небезпечне в навколишньому середовищі, розвивати вміння логічно розмірковувати, формувати граматичні вміння, виховувати самостійність, відповідальність.

Обладнання: площинні зображення героїв казки «Вовк та козенята»; геометричні фігури — замінники; сюжетні картинки з безпеки життєдіяльності дітей; кружечки червоного і зеленого кольорів; свічка; папір та сірники для досліду.

Хід заняття:

По дорозі бігла мишка

І несла в торбинці книжку,

А в торбинці — казочки,

Ті, що люблять малюки.

Одна казка загубилась,

До садочка прикотилась,

Вранці я її знайшла,

Вам, малята, принесла.

Дорослий показує книжку з казкою « Вовк і семеро козенят»

–  Ти пам’ятаєш цю казку?

– Допоможеш мені її розповісти? Жила собі коза… (Розповідь казки супроводжується показом площинних зображень головних героїв.)

-Вовк який? (Хитрий,злий,голодний).

-Козенята які? (Веселі, добрі, жваві, радісні,маленькі).

-Коза яка? (Добра, турботлива, привітна, лагідна, чуйна).

– Повернулася коза додому і похвалила діток за те, що вовку двері не відчинили.

– Сподобалася тобі казка? Як вона називається? (Відповідь дитини.)

– А у моїй торбинці крім казочки ще щось є. Це якісь фігури. Поглянь на них! Як називаються ці фігурки? (Трикутники) Ти здогадався, що це за трикутники? Кого вони можуть зображати? (Героїв казки) Яка фігура найбільше підходить для козенят? (Маленькі сірі трикутники) Чому? (Козенята маленькі.) (Дорослий виставляє фігури.) Яку візьмемо фігуру, щоб зобразити маму-козу? (Великий  трикутник) Чому? (Коза більша за козенят) Кого буде зображувати найбільший трикутник? (Вовка) Ще раз назвемо наші трикутнички. (Менший, більший, найбільший) Скільки у нас вовків? (Один) А козенят? (Багато)

– Хто мешкав у лісовій хатинці? (Коза з козенятами)

– Що казала мама-коза своїм діткам, коли йшла пастися?

– Давай разом доповнимо казочку.

– Залишилися козенятка самі у хатинці. Спочатку погралися.

Фізкультхвилинка

Забавлялись козенята,                   (Підводься, руки піднімай вгору.)

Виглядали з лісу маму.                  (Руки на поясі, повертайся праворуч-ліворуч.)

Ось так поплескали.                        (Плескання у долоні.)

Ось так пострибали.

Стриб-стриб-стриб!                         (Стрибки на місці.)

І раптом вони побачили сірники. А гратися із сірниками можна?

Сірниками не можна гратися ніколи, тому що вогнем можна обпектися, може трапитися пожежа. Погляньте, як може загорітися папір навіть тоді, коли я буду тримати його на відстані від вогню.

Дослід: невидиме полум’я також небезпечне.  Дорослий підносить папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись  його самого. За кілька секунд аркуш загориться.

– Де найчастіше ми можемо побачити вогонь? (На газовій плиті, в печі та ін.)

-Чи можна наближатися до вогню? Крутити газові крани?

-Вмикати електроприлади без дорослих? (Підвести дитину до висновку про те, що не можна наближатися до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і завдати шкоди людині, спричинити пожежу  та ін.)

– У які ігри гралися козенятка, коли залишалися в хатинці самі?

Дидактична гра «Добре — погано».

Мета:формувати уявлення про корисні та шкідливі властивості вогню, розвивати логічне мислення, увагу.

На столі картинки, що зображують різні ситуації із застосуванням вогню. Дитина бере  собі картинку (картинки перевернуті малюнком донизу) та уважно її розглядає. Якщо там зображено дії, які можна робити, піднімає зелений кружечок, а якщо дія заборонена — червоний. (Дитина виконує завдання.)

А тим часом наша мама-коза повернулася і похвалила своїх діток за те, що були слухняними.

Додаток

Вовк і семеро козенят

Жила коза і були в неї козенята. Зібралася вона одного разу по молоко. Покликала семеро своїх діток і наказала:

– Тільки мені двері відчиняйте, більше нікого не впускайте. Коли я прийду, то заспіваю: «Дівчатка і хлоп’ятка, мої козенятка, ваша матуся прийшла, молочка принесла».

А цю пісню підслухав вовк, який стояв під вікном. Захотів він козенят обдурити. Та голос у вовка був дуже грубий і коли він заспівав, козенята зрозуміли, що то не їхня мама і не впустили його.

Тоді вовк пішов до коваля і той викував йому нове горло. Але й це не допомогло – козенята не впустили вовка в дім, бо побачили його чорні лапи. Довелося вовку йти в пекарню, щоб пекар посипав йому лапи борошном. Почули козенята тонкий голос, побачили білі лапи і відчинили двері. Вовк увірвався і проковтнув їх усіх. Тільки найменше встигло заховатися. Наївся вовк, розлігся на зеленому лужку під деревом і заснув.

Незабаром прийшла коза і не знайшла своїх діток. Тільки найменше розповіло, що сталося. Забрала коза його і пішли до вовка. Та взяла ножиці і розрізала живіт сонному вовкові. Звідти вибігли козенята живі й здорові.

А на їхнє місце коза напхала каміння і зашила.

Прокинувся вовк і відчув таку спрагу, що побіг до криниці. Нахилився він, а каміння потягнуло вниз. Так вовк утопився.

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *