Середні групи 05.05.2020

СЕНСОРНО ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК

Тема кількісна лічба та лічба в зворотному напрямку. Часові відношення: раніше, пізніше, потім. Просторові відношення: вперед, назад; вгору, вниз, частини доби.

Мета: вправляти в кількісній лічбі в  межах 5, вчити називати напрями: вперед, назад, вгору, вниз; закріплювати вміння називати частини доби: ранок, день, вечір, ніч.

Матеріал: ілюстрації та картинки по темі.

Розповідь казки дитині «Рукавичка»

Бесіда за змістом казки

Дорослий заздалегідь розставляє серед інших іграшок, персонажів казки.

  • Хто перший прийшов до рукавички? (мишка)
  • Який номер буде у неї?
  • Знайдіть мишку серед іграшок і поставте її на столі першою.
  • Хто прийшов наступний? (жабка у неї буде другий номер, знайдіть жабку і поставте її за мишкою)
  • Хто прийшов після жабки? (зайчик, знайдіть зайчика і поставте його третім)
  • У кого буде четвертий номер? (у лисички, вона стоятиме після зайчика)
  • А хто буде п’ятим вовк чи кабан? (вовк)
  • Шостим за рахунком буде кабан?
  • Він прийшов останнім до рукавички?
  • Полічить всіх звірят кількісним та порядковим рахунком.
  • Хто прийшов першим, другим, третім…?
  • Усі звірята знайшли своє місце?
  • Хто прийшов раніше зайчик чи вовк?
  • Хто прийшов пізніше за всіх?
  • Другою прийшла жабка, а потім…?
  • Хто стоїть між лисичкою і кабаном? Який у нього порядковий номер?

Дидактична  гра «У кого яке місце?»

Діти заплющують очі дорослий міняє звірят місцями. Дитина розплющує очі і говорить, хто помінявся місцями і яким став за рахунком.

Дидактична гра «Частини доби»

Дорослий пропонує дитині підібрати картки відповідно до частини доби.

  • Яка це частина доби? Що ми робимо в цей час? Підбери відповідну картку

 Вправа «Раніше, пізніше, потім»

Показати дитині як виглядає маленькій пагін і дозріла квасолина. Розгляд карток із зображенням поетапного росту рослини.

  • Квасолини посадили в землю, її зігрівало сонечко, поливав дощик, вона перетворилась на пагін.
  • Яким був маленький пагін? Як він змінився?

Розгляд карток у відповідному порядку.

  • Яким був пагін спочатку, потім?

Порівняйте себе зі своїми батьками, дідусем , бабусею.

Дидактична  гра «Склади казку»

Розповідь казки дорослим.

У ранці дівчинка Даринка прийшла до весняного лісу. Вона побачила так багато ялинок. Стежкою Даринка пішла вперед і посередині галявини побачила великий дуб. Праворуч від дуба росли квіточки, ліворуч виднівся пеньок, на ньому сидів зайчик. У небі яскраво світило сонечко, пливли хмаринки. У низу під дубом хитра лисичка вирила собі нірку, під пеньком жив їжачок, на дубі сиділа пташка.

Дорослий пропонує дитині відтворити все на столі, відтворити картину ліса.

 МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ

Тема: Весна в Райдужному

Мета: продовжувати знайомити дітей із програмними творами українських класиків, учити переказувати їх зміст, відповідати на запитання.

Розкажіть дітям

Ось і настав останній місяць весни. Він називається травень – як ви гадаєте, чому він отримав таку назву. Бо скрізь травичка, зелень, квіти. Ще травень час цвітіння, пора перших весняних громів та кришталевої роси, пташиних пісень, народження тварин.

Читання вірша Я. Щоголів «Травень»

…Глянь у поле: по коліна
Досяга трава;
Сонце, жито і ярини
Яр’ю облива.
Подивись на прозір річки,
Як її вода,
Ллючи хвилі невеличкі,
Млоддю вигляда.
Хлопчик стиха коло броду
Тягне рогозу;
Дужий вітер хилить в воду
Вільху і лозу.
А ходім сюди зі мною
В чорностволий ліс,—
Він ще листвою густою
Не зовсім заріс.
Тут тобі остання пташка,
Кожен черв’ячок,
На стволині черепашка,
На траві жучок,—
Скажуть всі вони: “З весною
Інший світ настав,—
Полем, лісом і водою
Травень завладав!”

Запитання до вірша

  • Як називається вірш?
  • Чим завладав травень?
  • Де трава по коліна?
  • Який настрій віршика?

Дидактична  гра «Всюди панує травень»

Діти використовуючи власний досвід та текст прослуханого вірша дають відповіді на запитання

  • Коли настає місяць травень?(після квітня)
  • Травень який весняний місяць?(третій)
  • Що ви можете розповісти про травень, який він?
  • Які в травні луки, поля? (луки пишні, покриті чарівними квітами)
  • Які квіти розцвіли у травні?
  • Що роблять тварини у травні?

Дидактична  гра «Що травень нам дарує»

Дорослий називає дитині іменник за темою і спонукає дитину утворити із них множини

Н: трава, трави; квітка, квіти; роса, роси; пташеня, пташенята; звіря, звірята.

Цікаво знати : у весни чарівниці багато чудес і одне з них це квітучий сад. На інших деревах першими розпускаються зелені листочки, а на садових першим вкриває гілочки цвіт. Зараз усюди можна побачити дерева в цвіті.

Робота за віршем В. Діденко «Вишні білі»

ВИШНІ БІЛІ
Край городу вишні білі
наробили заметілі —
розметали пелюстки.
Понад луки, понад поле
поспішають бистрі бджоли
мед збирати залюбки.

Я беру тоненьку гілку.
А вона:
— Пусти, Васильку,—
так почулося мені,—
не ламай мойого цвіту:
скоро-скоро бути літу —
вродять вишеньки смачні.

Запитання до вірша:

  • Про які дерева розповідається у вірші?
  • Що відбувається з вишнями?
  • Із чого кружляє заметіль біля вишень?
  • Хто працює біля квітучих вишень?
  • Чому бджола дуже поспішає?
  • Що зробив хлопчик, за що він взяв вишню?
  • Про що попросила вишня Василька? (не можна ламати гілки дерев, особливо тих що цвітуть)

ДИТИНА  У  ДОВКІЛЛІ

Імітаційна гра «Квітникарі»

Мета: розвивати творчу уяву, координацію рухів

Дитина згідно зі змістом тексту імітує відповідні трудові дії.(сіють присівши та рухаючи пучкою кісті). Зображувати поливання, прополювання буряну на клумбі.

Під час перераховування назв квітів дитина почергово загинає пальчики то на одній то на другій руці

  • Працьовиті наші діти

Сіяли весною квіти:

Айстри, маки,і красолю,

Чорнобривці, матіолу

Тепле сонце припікало,

Дітки квіти поливали:

Айстри, маки, і красолю

Чорнобривці, матіолу.

Став бур’ян нам вилізати-

Дітки клумбу нум сапати:

Айстри, маки, і красолю

Чорнобривці, матіолу.

Дидактична гра «Весняні клопоти вдома»

Діти за допомогою навідних питань дорослого, знаходять показують і розповідають про те, що зроблено вдома з упорядочення подвір’я.

  • Що сталося з нашою клумбою (скопали посіяли квіти)
  • Що зробили з деревами? (обрізали старі гілки, обкопали, побілили стовбурі.
  • Що зробили в альтанці? (замели тут стало чисто)
  • Як стало на нашому подвір’ї? (гарно, затишно)
  • Що ми маємо сказати тим, хто навів лад у дворі садочка, вдома?

Гра «Назви лагідно»

Мета: вчити придумувати слова пестливо лагідної форми

Н: лист-листочок; струмок-струмочок; сонце-сонечко; пташка-пташечка.

АПЛІКАЦІЯ « Квіточка весни»

Мета: вчити дітей вирізати з прямокутника овал, з квадрата трикутники  складати папір гармошкою, формувати  готову аплікацію на всьому аркуші. Розвивати фантазію. Акуратність в роботі. Закріплювати уміння користуватись ножицями.

Для виготовлення виробу нам знадобляться такі інструменти та матеріали:

– лист щільного кольорового картону, щоб зробити фон (нехай малюк обере колір самостійно);

– набір кольорового паперу для дитячої творчості;

– канцелярські ножиці;

– простий олівець або ручка;

– лінійка канцелярська;

– клей-олівець ПВА.

Тож розпочнемо:

Крок 1. У першу чергу, нам потрібно заготовити яскраві трикутники з кольорового паперу. Для цього треба спочатку вирізати заготовки-квадрати, зігнути їх по діагоналі і розрізати ножицями.

Крок 2. Утворені трикутні деталі необхідно скласти «гармошкою». Щоб полегшити завдання маленьким діткам, можна спершу намалювати розмітку за допомогою канцелярської лінійки і простого олівця.

Крок 3. Коли заготовка вже складена «гармошкою», потрібно згорнути її навпіл і за допомогою клею ПВА зафіксувати краєчки. В результаті у вас повинні вийти акуратні пелюсточки і листочки квітів.

Крок 4. Яке ж весна без красивих різнобарвних метеликів? Змайструємо кілька штук. Для цього потрібно вирізати овальні заготовки з кольорового паперу.

Крок 5. Кожен з овалів, що вийшли, слід теж скласти «гармошкою», а після цього зігнути навпіл.

Крок 6. Прикладіть дві отримані деталі різних кольорів один до одного і зафіксуйте за допомогою, заздалегідь вирізаної з паперу, смужки і крапельки клею. У вас повинен вийти акуратний симпатичний метелик, як на зразку.

Крок 7. Тепер нам треба зробити стеблинку квіточки. Для цього потрібно вирізати з кольорового паперу довгий вузький прямокутник і трохи зігнути його навпіл уздовж. Травичку робимо з ще одного паперового прямокутника, який треба скласти «гармошкою». Розміщуємо всі отримані елементи на аркуші картону і акуратно фіксуємо за допомогою клею.

От і все. Красива і дуже проста саморобка готова! Творчих успіхів Вам і малюкові!

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *