Спеціалізовані групи 08.05.2020

ДИТИНА  У  СОЦІУМІ

Тема: «МАМА – СОНЕЧКО  МОЄ»

 Мета: поглибити знання дітей про суспільні міжнародні свята (День Матері); продовжувати формувати уявлення про родину, культуру родинних стосунків; визначати образ найдорожчої для дітей людини – мами, відображати її характер і свої почуття до неї під час складання розповіді про маму; розширювати словниковий запас, вчити дітей правильно добирати прикметники; розвивати зв’язне мовлення дітей.

Хід заняття

Любі діти, хочу нагадати вам, що у другу неділю місяця травня в багатьох країнах світу  відзначають День матері. Ми маємо можливість у цей день віддати честь і шану всім матерям за їх невтомну працю і невичерпну доброту.

Любляче серце матері зігріває дитину впродовж усього її життя і дає силу виростати, долаючи усі труднощі і негаразди. Тому  ми завдячуємо нашим батькам, а особливо матерям, усім найкращим, що маємо і, що будемо мати в житті.

Вірш Світлани Кузьменко «Мамин день»:            

День травневий, день весняний —
Трави й квіти весняні.
Навкруги — куди не глянеш:
Все всміхається мені.

І в таку чудову днину,
Між пташок дзвінких пісень,
В серце кожної людини
Йшов любов’ю Мамин День.

В день такий приносять діти
До матусь любов свою —
В подаруночках і квітах
Кажуть: – Я тебе люблю!

– Так, саме про маму ми з вами сьогодні говоритимемо. Скільки спогадів і тепла таїть це слово, ним звертаємося до найближчої, найріднішої, найкращої для нас людини.

«МАМА» – найдорожче в світі слово.  – Як іще називають маму?

( мати, матінка, матуся, мама, мамочка, мамуся, ненечко моя…)

– Давайте, діти, пригадаємо народні прислів’я  про маму:

– Хто маму має той горя не знає.

– У кого ненька , в того й голова гладенька.

– Лише мати – вірна порада.

– Без мами хата пуста.

– Без матусі й мед гіркий.

– Материнська ласка краю не знає.

– Доберіть гарні слова, якими можна описати ваших матусь. Закінчіть по-черзі речення: – Моя матуся  (яка?)…  (доб-ра, ве-се-ла, ра-діс-на, ро-зум-на, є-ди-на, сприт-на, ніж-на, рід-на, лас-ка-ва, гар-на, хо-ро-ша, мод-на…).

– А тепер, діти, задумайтесь, ким є для вас мама?  Розкажіть, будь ласка, про свою маму:  як її звуть,  ким вона працює, чим займається вдома, чим ви разом з нею любите займатися у вільний час?

Зараз пропоную послухати оповідання В. Сухомлинського  «Найласкавіші руки!»

Найласкавіші руки    В. Сухомлинський

Маленька дівчина приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилася в юрбі. Загубилась і заплакала:

– Мамо!.. де моя мама?

Люди оточили дівчину й питають?

– Як звуть тебе, дівчинко?

– Оля.

– А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.

– Маму звуть… мама… матуся.

Люди усміхнулись. І знову питають:

– Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?

–  Очі… найдобріші.

– А коси? Які в мами коси – чорні, русі?

– Коси… найкрасивіші…

Знов усміхнулися люди. Питають:

– Ну, скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай.

– Руки у неї … найласкавіші.

Пішли люди й оголосили по радіо:

«Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки».

І мама знайшлася.

Бесіда за змістом оповідання. Орієнтовні запитання до бесіди:

– Чи сподобалося вам оповідання?

– Що саме сподобалось?

– Поміркуйте, чому оповідання має саме таку назву?

– Куди поїхала дівчинка з мамою?

– Що сталося з дівчинкою?

– Як люди намагалися їй допомогти?

– Як дівчинка описала мамині очі, які вони? (Найдобріші).

– Не просто добрі, а … найдобріші.

– А волосся яке? (Найкрасивіше).

– Не просто красиве, а …найкрасивіше.

– А руки які? (Найласкавіші).

– Не просто ласкаві, а … найласкавіші.

– Якщо дівчинка вживає такі слова, то що можна сказати про її ставлення до мами?

– Так, вірно. Гадаю, що ви теж дуже любите своїх матусь.

Намалюємо для мам вітальні листівки.

МАЛЮВАННЯ

Нетрадиційна техніка малювання- м’ятий папір.

Молодший вік

Тема: Кульбаба

  • Робимо фон з допомогою широкого пензлика: небо синє, трава — зелена
  • Малюємо пензлем яскраво-зелені гілочки кульбаб
  • Клаптики паперу зминаємо
  • Вмочаємо в жовту або білу фарбу
  • Прикладаємо до гілочок
  • Отримуємо милі квіточки

Старший та середній вік

Тема: Гілочка бузку

Простим олівцем, без натиску малюємо гроно бузку (невеликий трикутник.)

  • Беремо перший шматок паперу,зминаємо його. Потрібно просто вмочити пом’ятий папір в синю фарбу і залишити відбитки на аркуші.
  • Беремо другий шматок паперу,зминаємо його. Опускаємо пом’ятий папір в бузковуфарбу і ставимо відбиток поверх першого.
  • Беремо третій шматок паперу,зминаємо його. Вмочуємо в білу фарбу і залишаємо відбитки на аркуші.

Гілочку малюємо  пензликом зеленою фарбою

Яку форму мають листя? (Серцем)

Якого кольору листя? (зеленого.) Пензлем прорисовуємо листя. Коли листочки висохнуть, промальовувати прожилки.

І ось така краса  у вас вийде.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *