Спеціалізовані групи 08.05.2020
ДИТИНА У СОЦІУМІ
Тема: «МАМА – СОНЕЧКО МОЄ»
Мета: поглибити знання дітей про суспільні міжнародні свята (День Матері); продовжувати формувати уявлення про родину, культуру родинних стосунків; визначати образ найдорожчої для дітей людини – мами, відображати її характер і свої почуття до неї під час складання розповіді про маму; розширювати словниковий запас, вчити дітей правильно добирати прикметники; розвивати зв’язне мовлення дітей.
Хід заняття
– Любі діти, хочу нагадати вам, що у другу неділю місяця травня в багатьох країнах світу відзначають День матері. Ми маємо можливість у цей день віддати честь і шану всім матерям за їх невтомну працю і невичерпну доброту.
Любляче серце матері зігріває дитину впродовж усього її життя і дає силу виростати, долаючи усі труднощі і негаразди. Тому ми завдячуємо нашим батькам, а особливо матерям, усім найкращим, що маємо і, що будемо мати в житті.
Вірш Світлани Кузьменко «Мамин день»:
День травневий, день весняний —
Трави й квіти весняні.
Навкруги — куди не глянеш:
Все всміхається мені.
І в таку чудову днину,
Між пташок дзвінких пісень,
В серце кожної людини
Йшов любов’ю Мамин День.
В день такий приносять діти
До матусь любов свою —
В подаруночках і квітах
Кажуть: – Я тебе люблю!
– Так, саме про маму ми з вами сьогодні говоритимемо. Скільки спогадів і тепла таїть це слово, ним звертаємося до найближчої, найріднішої, найкращої для нас людини.
«МАМА» – найдорожче в світі слово. – Як іще називають маму?
( мати, матінка, матуся, мама, мамочка, мамуся, ненечко моя…)
– Давайте, діти, пригадаємо народні прислів’я про маму:
– Хто маму має той горя не знає.
– У кого ненька , в того й голова гладенька.
– Лише мати – вірна порада.
– Без мами хата пуста.
– Без матусі й мед гіркий.
– Материнська ласка краю не знає.
– Доберіть гарні слова, якими можна описати ваших матусь. Закінчіть по-черзі речення: – Моя матуся (яка?)… (доб-ра, ве-се-ла, ра-діс-на, ро-зум-на, є-ди-на, сприт-на, ніж-на, рід-на, лас-ка-ва, гар-на, хо-ро-ша, мод-на…).
– А тепер, діти, задумайтесь, ким є для вас мама? Розкажіть, будь ласка, про свою маму: як її звуть, ким вона працює, чим займається вдома, чим ви разом з нею любите займатися у вільний час?
Зараз пропоную послухати оповідання В. Сухомлинського «Найласкавіші руки!»
Найласкавіші руки В. Сухомлинський
Маленька дівчина приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Мама вела доньку за руку. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилася в юрбі. Загубилась і заплакала:
– Мамо!.. де моя мама?
Люди оточили дівчину й питають?
– Як звуть тебе, дівчинко?
– Оля.
– А маму як звуть? Скажи, ми зараз її знайдемо.
– Маму звуть… мама… матуся.
Люди усміхнулись. І знову питають:
– Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?
– Очі… найдобріші.
– А коси? Які в мами коси – чорні, русі?
– Коси… найкрасивіші…
Знов усміхнулися люди. Питають:
– Ну, скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай.
– Руки у неї … найласкавіші.
Пішли люди й оголосили по радіо:
«Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки».
І мама знайшлася.
Бесіда за змістом оповідання. Орієнтовні запитання до бесіди:
– Чи сподобалося вам оповідання?
– Що саме сподобалось?
– Поміркуйте, чому оповідання має саме таку назву?
– Куди поїхала дівчинка з мамою?
– Що сталося з дівчинкою?
– Як люди намагалися їй допомогти?
– Як дівчинка описала мамині очі, які вони? (Найдобріші).
– Не просто добрі, а … найдобріші.
– А волосся яке? (Найкрасивіше).
– Не просто красиве, а …найкрасивіше.
– А руки які? (Найласкавіші).
– Не просто ласкаві, а … найласкавіші.
– Якщо дівчинка вживає такі слова, то що можна сказати про її ставлення до мами?
– Так, вірно. Гадаю, що ви теж дуже любите своїх матусь.
Намалюємо для мам вітальні листівки.
МАЛЮВАННЯ
Нетрадиційна техніка малювання- м’ятий папір.
Молодший вік
Тема: Кульбаба
- Робимо фон з допомогою широкого пензлика: небо синє, трава — зелена
- Малюємо пензлем яскраво-зелені гілочки кульбаб
- Клаптики паперу зминаємо
- Вмочаємо в жовту або білу фарбу
- Прикладаємо до гілочок
- Отримуємо милі квіточки
Старший та середній вік
Тема: Гілочка бузку
Простим олівцем, без натиску малюємо гроно бузку (невеликий трикутник.)
- Беремо перший шматок паперу,зминаємо його. Потрібно просто вмочити пом’ятий папір в синю фарбу і залишити відбитки на аркуші.
- Беремо другий шматок паперу,зминаємо його. Опускаємо пом’ятий папір в бузковуфарбу і ставимо відбиток поверх першого.
- Беремо третій шматок паперу,зминаємо його. Вмочуємо в білу фарбу і залишаємо відбитки на аркуші.
Гілочку малюємо пензликом зеленою фарбою
Яку форму мають листя? (Серцем)
Якого кольору листя? (зеленого.) Пензлем прорисовуємо листя. Коли листочки висохнуть, промальовувати прожилки.