Середні групи 15.05.2020

Сенсорно пізнавальний розвиток

Тема: порівняння за кількістю.: стільки ж, більше, менше.

Мета: закріплювати уміння дітей порівнювати предмети за кількістю. Закріплювати знання про цифри і число.

Дидактична гра «Лічи далі»

Дорослий починає рахунок дитина продовжує від одного до п’яти.

Дидактична гра «Збери жуків»

Матеріал: картки жуків, вагончики.

Дорослий складає вагончики, показує картки жуків( жуків більше чим вагончиків), до кожного вагончика дитина добирає жука

  • Скільки вагончиків?
  • Посадіть жуків у вагончики?
  • Скільки жуків?
  • Кого більше жуків чи вагончиків, на скільки?
  • Що зробити щоб було порівну?

Гра «Знайди сусіда»

Хід: пропонувати дитині картки, знайти пропущену цифру і заповнити клітинки.

Мовлення дитини

Тема. Охорона довкілля.

Це важливо знати: щоб нам добре жилося, необхідно дбати про навколишнє середовище. Якби люди докладали певних зусиль та дотримувались правил поведінки в довкіллі, тоді б нашій природі нічого б не загрожувало.

Читання оповідання В. Сухомлинського «Смітник»

Зранку уся сім’я зібралась за столом. Марійка узялася допомагати прибирати після сніданку, але побачила, що запізнюється до школи. Схопивши відерце зі сміттям, вона потихеньку викинула його у квітник, який був розбитий позаду будинку. Дівчинка часто почала викидати туди сміття, коли запізнювалась до школи. Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квітів там лежить купа сміття.

– Звідки ж узявся цей смітник? – запитав здивований дідусь.

– Я не знаю, – сказала Марійка і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.

 Запитання до тексту

  • Про кого написав оповідання Василь Сухомлинський?
  • Звідки взявся смітник за будинком?
  • Чому стало соромно Марійці?
  • Охарактеризуйте дівчинку Марійку, яка вона?
  • Чому не слід так поводитися?
  • Куди необхідно викидати сміття?

Висновок: щоб бути вірним другом природі, потрібно постійно дбати про неї, оберігати й захищати її.

Дидактична гра «Добре чи погано»

Мета: продовжувати вчити відповідати на запитання дорослого.

Дорослий задає запитання дитині і каже: це добре чи погано

Запитання до гри

  • Чи можна ламати гілки дерев? ( це погано)
  • Треба насаджувати дерева? (так це добре)
  • Чи можна руйнувати гнізда птахів?
  • Сміття викидають в визначене місце?
  • Чи можна руйнувати мурашники?
  • Чи треба будувати шпаківні?
  • Чи треба берегти дерева?

Дидактична гра «Так чи ні?»

Мета: вчити обґрунтовувати свою думку.

Матеріал: сюжетні малюнки з різними ситуаціями.

Хід: дорослий демонструє сюжетні малюнки і просить прокоментувати ситуацію зображену на малюнках

  1. Діти саджають квіти на клумбі
  2. Діти зривають проліски
  3. Діти вішають годівничку.
  4. Діти вішають шпаківню.
  5. Діти руйнують мурашник.

Дитина у природному довкіллі

Тема: наш рідний дім – природа

Розкажіть дитині

Діти вдома в дворі ми збирають сміття

Давайте пригадаємо звідки воно береться?

Показ сміття: що це трава, листя, гілки дерев. Звідки це взялося (з дерев, трави, квітів). Це сміття природного походження його залишила сама природа.

  • Це сміття корисне чи шкідливе?
  • Кому восени знадобиться трава, листя, гілочки?
  • Кому потрібне насіння дерев чи кущів?

Восени природне сміття збирають щоб вивезти за місто для добрива, або закопати.

  • Чи можна його палити?

Дидактична гра «Правильно чи ні?»

Дорослий пропонує дитині ситуації, а вони повинні , за допомогою карток (зелена так, червона, ні відповісти на запитання правильно чині?

  • Якщо на прогулянці побачили пташеня його можна забрати додому?
  • За комахами можна тільки спостерігати?
  • Жабка з річки це іграшка?
  • Можна рвати первоцвіти?
  • Якщо ви побачили мурашник його можна руйнувати?
  • Чи можна кидати сміття на вулиці, в садку-папірці, пляшки з під води, фантики?

Дорослі піклуються про охорону природи. Вони переробляють сміття на спеціальних заводах і виготовляють корисні речі: зошити, книжки, килими, туалетний папір.

Малювання «Сміттєвоз»

Тема: «Машина помічниця».

Мета: Формування вміння малювати машину спеціального призначення, вчити малювати прямолінійні і округлі форми, передавати пропорції частин; правильно розташовувати малюнок на аркуші паперу; дотримуватися правил зафарбовування фарбами; змішувати фарби; викликати бажання допомогти жителям нашого міста, дотримуватися чистоти.

Хід Ой, подивися, скільки сміття в нашому місті. Хотів  би жити в такому місті?

-Що ж робити?

-Зібрати все сміття.

(Діти збирають сміття в сміттєвий пакет).

Подивіться, яке наше подвіря,  місто стало чисте  і красиве . А  як ми позбавляємося від сміття?

– А куди ж далі потрапляє сміття?

– Машина забирає сміття з баків і відвозить на звалище.

Так, сміття вивозить спеціальна машина. Ось послухай загадку.

загадка

Чудо двірник по дорозі нашій

Загребущими руками

За одну хвилину взяв все  наше сміття в самоскид зхабрав

-Що це за машина?

– Сміттєвоз.

Під віконцем шум коліс

На подвір’ї – сміттєвоз

Збере він різний мотлох

Щоб було чисто нам.

Вихователь: Подивися скільки у мене сміттєвих баків і всі вони переповнені сміттям. (Показує вирізані з паперу сміттєві баки.) Хочеш допомогти жителям нашого міста і вивести все сміття на звалище? Так!  А як ми це зробимо?

Намалюємо сміттєвоз.

Згадай, що є у машини.

(Дитина  з частин складає  сміттєвоз, і називає, якої воін  форми).

Я вже намалювала сміттєвоз. А зараз я розповім і покажу, як це можна зробити.

(зразок).

Якого кольору сміттєвоз ти намалюєш ?

Як можна отримати такий колір?

Змішати фарби .

З чого я почну малювати?

З кузова.

Для чого потрібен кузов?

В нього складають сміття.

Проводиться показ з обов’язковим промовлянням.

Проводжу верхню лінію – зліва направо, бічну – зверху вниз. Нижню лінію – справа наліво, ліву бічну – від низу до верху. Кисть веду тільки по ворсу, інакше ворс псується, а лінії виходять нерівними. Вийшов прямокутник. А потім ззаду проведемо пряму лінію, а потім похилу. Зафарбовувати зображення в межах контуру, проводячи лінії і мазки в одному напрямку (зверху вниз, зліва на право).

Все вже можна їхати?

Потрібно намалювати кабіну.

Попереду я намалюю кабіну водія, спочатку проведу пряму лінію, потім поверну вниз і з’єднаю з кузовом, намалюю колеса одне під кабіною, інше під кузовом.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *