Середні групи 19.05.2020
Сенсорно – пізнавальний розвиток
Тема. Порівняння предметів за розміром. Орієнтування в часі.
Мета : продовжувати вчити порівнювати предмети за розміром, називати результат порівняння. Продовжувати навчати класифікувати фігури за різними ознаками: кольором, розміром, формою, тренувати лічбу.
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Дорослий кидає дититні м’яч і каже: струмок вузький, а річка…(Широка)
Гілка тонка, а дерево…(Товсте)
Будинок низький, а баштовий кран…(Високий)
Дидактична гра «Що зникло?»
Матеріал: іграшки домашніх тварин.
Перед дітьми кінь, корова, кішка, собака, порося. Дитині пропонують полічити тварин, запам’ятати хто за ким стоїть. Дорослий пропонує заплющити очі у цей ча прибирає одну іграшку.
Запитання:
– Більше чи менше іграшок стало?
– Яку іграшку прибрали?
– Збільшіть іграшки на один.
– Замініть іграшку яка стоїть усередині.
– Поставте першим- порося, останнім корову.
Мовлення дититни
Тема. Зростаємо сильними та дужими.
Мета: уточнити поняття дитини про роль фізичних вправ та спорту для гарного стану здоров”я.
Мовна гра «Я дружу зі спортом»
Матеріал: картки із зображенням дітей під час різних спортивних, рухових ігор.
Хід: дорослий каже: -ось діти виконують ранкову гімнастику, дитина каже – я так само роблю вправи.
-На цій картці показані змагання: діти грають з мячем, дитина каже- я також люблю грати в рухливі ігри.
Висновок: ці діти люблять спорт, а значит прагнуть рости сильними, спритними, здоровими.
Розгляд спортивних іграшок, спортивнрго обладнання
Дидактична гра «Що для чого?»
Дорослий показує картки спортивних іграшок, обладнання.
Дитина пояснює що роблять цим предметом.
Н: ось мяч його можна котити, кидати, попадати в ціль.
Гра-роздум «Яким я стану»
Дорослий пропонує дитині відповісти на запитання.
– Якщо я буду ходити на прогулянки яким я стану? (бадьорим, веселим, здоровим)
-Якщо я буду їсти вітаміни, яким я стану? (життєрадісним, з рожевими щічками)
-Якщо я буду займатися спортом, яким я стану? (сильним, сміливим, витривалим)
Дидактична гра «Знайди зміни»
Матеріал: спортивні іграшки, іграшки дитячі.
Дорослий ставить на столі різні іграшки, дитині завдання – серед іграшок знайти спортивні іграшки і росповісти що ними роблять.
Читання віршиків про здоров’я.
Спорт нам розправляє плечі,
Силу, спритність нам дає.
Він нам розвиває м’язи,
На рекорди нас кличе
***
Спорт – це життя, а не гра!
Спорт – розпорядок дня з ранку!
Спорт – дисципліна, тяжка праця!
Це свято і тріумф!
Ти повинен добігти,
І все висоти взяти,
У спорті не буває слабких,
Сила волі перемагає.
***
Спорт не любить ледачих,
Тих, хто швидко здається.
Ненадійних, боягузливих.
Він над ними сміється.
Він дуже прихильний
До тих, хто сильний духом.
І дарує перемоги
Дитина у природному довкіллі
Гра-дослідження «Водичка для загартування»
За допомогою дорослого дититна пригадує, що з метою загартування діти роблять у садочку: – влітку-миють ніжки, роблять гімнастику пробудження, багато гуляють на вулиці.
Дорослий виставляє кілька посудин з водою, дитина досліджує воду у кожній посудині на дотик, робить висновки про її придатність до загартування.
Н: у першій мисочці вода занадто гаряча, вона не пригодна для оздоровчих ванночок. У другій мисці вода теж не підходить бо дуже холодна. У третій посудині вода приємна, трішки тепленька, така вода годиться для загартувальних ванночок. Після чого дититна розповідає яким чином слід проводити відповідні оздоровчі процедури та робить це з лялькою.
Творча гра «Про здоров’я дбаю – віршики складаю»
Я роззуюся хутчіш, прогуляюсь…босоніж
Як приємно, навіть дуже, вранці в прохолоднім… душі
Звик я змалку до порядку і щодня роблю… зарядку
Час даремно не марную – організм щодня…гартую
Прагну вирости скоріше, хочу стати здоровішим.
Ліплення «М’яч»
Мета : Вчити створювати об’ємні зображення знайомих предметів, викликати інтерес до ліплення, як до виду художньої діяльності, вчити робити пластини з пластиліну, примазувати їх для прикрашання м’яча.
Формувати вміння розгортати кулю круговими рухами долонь.
Координувати рухи обох рук.
Розвивати дрібну моторику.
Матеріали: грудочки пластиліну різного кольору, клейонки, серветки паперові, м’яч.
Хід
Сьогодні ми будемо ліпити м’ячики, щоб з ними пограти. Спочатку потренуємося. Візьмемо тенісні м’ячики, покладемо на долоньку, а зверху прикриємо другий долонькою. Пальчики прямі дивляться в сторони, як промінчики.
Покатаємо м’ячик на долоньці і говоримо:
«Крутимо, крутимо, крутимо, крутимо, дуже круглий м’ячик буде».
Розглянемо, як прикрашені наші м’ячики? Смужками, кружечками, цятками.
Порядок виконання роботи:
– Показ кругового розкочування кулі
– Діти імітують рухи ліплення без пластиліну
– Ліплення м’ячів вибір кольору за бажанням дитини (Допомага жестами)
– Прикраса м’ячів цятками з сплюснутих пластилінових кульок або смужками, розташованими паралельно або перехрещеними.
допомага питаннями: «Як ти прикрасиш свій м’ячик? Якого кольору вибереш цятки? ».