Соціальна Б група 25.05.2020
Малювання
Старший вік
Тема: “Веселка”
Мета: розвивати творчі здібності через навчання нетрадиційних видів малювання. Продовжувати знайомити дітей з новими видами малювання; розвивати інтерес до творчої діяльності; виховувати акуратність в роботі.
Обладнання: аркуш щільного білого паперу, пензлик, склянка з водою, серветки, гуаш.
Хід заняття:
Бесіда про веселку:
- Де вона з’является?
- Коли з’являється веселка?
- Ми сьогодні намалюємо веселку.
Подивіться, перед вами лежить гуаш. Відкрийте, будь ласка, виставте на стіл саме ті кольори, які є у веселки: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий. Це саме ті кольори, які нам знадобляться для роботи.
Перед початком роботи давайте згадаємо основні правила малювання способом «стусана» (набивання жорсткої напівсухий пензлем):
– Вода використовується тільки при зміні кольору, кисть витирається насухо за допомогою серветки перед обмакувания у фарбу.
– Під час малювання пензлик варто строго вертикально по відношенню до аркуша паперу. Гуаш наноситься на лист шляхом одного дотику, простіше кажучи «стусаном».
– Під час малювання залишаємо білий край листа, роблячи рамку, не заповнену кольором.
Починаємо малювати!
- Беремо зелену гуаш і малюємо галявинку на нижній частині листа. Не забувайте залишати білу рамочку, не заповнюючи кольором край паперу.
- Тепер будемо малювати саму веселку. Візьміть червону гуаш і намалюйте першу дугу.
- Зараз вам знадобитися помаранчева гуаш. Малюємо другу дугу, поруч з червоною, не залишаючи зазору.
- Зараз візьміть жовту гуаш і продовжуйте малювати веселку. Не забувайте, що ніяких мазків ми не робимо. Тільки «стусаном».
- Тепер беремо зелену гуаш. Малюємо ще одну дугу.
- Зараз візьміть блакитну гуаш і намалюйте рівному під зеленою нову дугу.
- Беремо синю гуаш і малюємо дугу.
- І ось остання дуга – фіолетова. Не поспішайте, промальовувати акуратно.
- Наша веселка дивиться в озеро. Візьміть білу гуаш і намалюйте воду.
- Зараз на озеро подув вітерець, з’явилися хвилі. Візьміть синю гуаш і тепер мазками намалюйте хвилі
- Зараз будемо малювати небо білою фарбою.
- У кожного з вас має різний настрій. Давайте посміхнемося! Молодці! Тепер можна приступати до хмаринок. Візьміть блакитну гуаш і обережно, легкими мазками намалюйте хмаринки
- Краса! А чого не вистачає?
Діти відповідають.
– Правильно, сонечка. Беремо жовту гуаш і малюємо у верхньому правому куті сонце. І не забудьте про промінчики!
- А зараз вам знадобитися коричнева і зелена гуаш. Як ви думаєте, для чого?
Діти відповідають.
– Саме для дерев. Адже це їх основні кольори: коричневий стовбур, крона – зелена. Подивіться, де ростуть у мене дерева. Повторюйте за мною.
- А зараз візьміть, будь ласка, жовту гуаш і нехай на вашій галявині зацвітуть квіточки!
Вітаю вас, ваша робота готова!
Старший вік
Розвиток мовлення + Грамота+ Дитина в природному довкіллі
Тема: Весна
Мета: продовжувати вчити дітей виконувати звуковий аналіз слів, виділяти словесний наголос і визначати його місце у слові; вправляти у читанні слів та речень, вмінні складати речення на задану тему; розвивати мислення; закріплювати знання дітей про ознаки весни, називати весняні квіти; згадати народні прикмети пов’язані з травнем; виховувати вміння бачити красу весняної природи.
Обладнання: ілюстрації звукових схем слів, картинки на схему «весна».
Хід заняття
Назви весняні місяці. (Березен, Квітень, Травень).
– Як про ці місяці в народі кажуть ? (Березень із водою, квітень із травою, травень із квітами.)
2 .Дидактична вправа «Прочитай слово за схемою»
У дитини звукова схема. Необхідно прочитати схему відповідно до назви місяця
– одна полоска позначає приголосний твердий звук;
– дві полоски – приголосний м’який звук;
– кружечок – голосний звук.
- Читання заклички напам’ять «Іди, іди дощику»
У травні люди закликають дощик:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
В полив’янім горщику,
Іди, іди, дощику.
- Діти, а чому дощ так потрібен навесні?
- Особливо у травні? (Дощ дуже потрібен рослинам, які прикрашають нашу землю.)
Слова: весна, хмара, квіти, сонце, ріка, трава, тепло, шпаки, небо…
- Читання складів та речень
ВА ВО ВУ ВИ
ВІЛ ВІ ВАМ ВОНА ВОНО ВОНИ
ІВАН НОВИНИ НАЛИВ ВИЛИВ СЛИВА
У ОЛІ СЛИВИ.
СЛАВА ВІВ ВОЛА.
- 7. Вправа «Склади речення».
Розглянути картинки на тему «Весна» і скласти речення
8.Підсумок.
– Чи любите ви весну? Чому?