Соціальні групи 18.05.2020
СТАРШИЙ ВІК
Грамота
Тема: Голосні звуки і букви
Мета: Закріпити уявлення про голосні звуки, їх правильне розрізнення. Вчити робити звуковий аналіз слова. Розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, мислення, координацію мови з рухами. Формувати співпраці, взаєморозуміння, доброзичливість, самостійність, ініціативність.
Хід заняття
Гра «Знайди зайве слово»
Наприклад – айстра, армія, адреса, осінь – зайве «осінь»;
– осінь, Оля, Уля, озеро;
– Уля, Інна, удот, урна;
– Інна, Іра, Аня, Інга.
II. Назвіть голосні звуки, які ми вчили А, У, О, І. Згадайте вірші про букви.
Буква «А»: Ми дві палочки складали,
третю зверху до них прибивали,
Подивились, о діла, вийшла буква А.
Буква «О» : О така – от кругла
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик
Мов обручик, – хоч котись!
Буква «У»: Букву «У» боюсь я дуже, татку
Татусь питає: «А чому?»
Буква «І»: Буква «І», неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.
А погасне- чорний гнотик
Стане крапкою над «І»
ІІІ. Вправа «Буратіно»
Одного разу Буратіно стояв перед дзеркалом і повторював своє ім’я . Він помітив, що губи у нього спочатку стискуються в маленький кружок – БУУУУ, потім перетворюються в великий круг – РАААА, розтягуються в полоску – ТИ, нарешті, становяться схожі на овал – НООООО. Попробуй і ти подивитися на себе в дзеркало і побачиш, як змінюється артикуляція
ДИДАКТИЧНА ГРА ” Додай літеру ”.
ПРАВИЛА: Прочитайте перший склад. До складу додати літеру, щоб утворилося слово. Прочитайте створені слова. Які з цих слів зображені на малюнках. Наприклад: мак…
IV.Дидактичне доміно “Він, вона, воно”
Назви по картинкам, де він, вона, воно.
Ліплення.
Тема. Травневий жук.
Мета: викликати інтерес до світу природи, формувати реалістичне уявлення про неї; навчити зображати хруща; закріпити прийоми скочування, розплющування; розвивати сприйняття кольорів, естетичний смак; розвивати координацію рухів рук, дрібну моторику; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріали та обладнання: набір пластиліну; дошка для ліплення; стеки; серветка для рук; ілюстрації різних комах.
У теплі травневі вечори важко не помітити великих комах, що проносяться над головою з сильним дзижчанням. Це хрущі. Спіймати жука легко – вони не полохливі і не злітають при наближенні людини. Але їх чіпати не потрібно. Хрущі – великі комахи з великими широкими вусиками. Тіло хруща, як і у інших комах, складається з трьох частин-відділів: голова, груди і черевце.
- Як ви думаєте, чим харчується хрущ? (Він полюбляє березові, кленові, дубові та багато інших листочків).
Розглядання картинок хруща в природі.
Давайте зліпимо хруща разом.
Давайте візьмемо коричневий колір пластиліну для хруща. З пластиліну, який ви взяли для жука треба скачати кулю, тепер візьмемо чорний і скачаємо кулю меншу. Поставимо кулі одна на одну.
Тепер необхідно сплющити їх, натиснувши зверху долонькою. Треба тільки стежити, щоб верхня кулька не з’їхав в сторону. Це буде тіло.
Прикріпимо голову.
Стекою акуратно надрізаємо верхній коричневий шар, ніби крильця.
Тепер скачаємо шість невеликих чорних кульок. Це будуть лапки. Розкачати кульки в ковбаски.
І прикріпимо під черевце. Лапки трохи загнемо.
Проріжте ротик, зубочисткою проткніть ніздрі, зробимо оченята і вусики. Хрущ готовий.
МОЛОДШИЙ ВІК
Розвиток мовлення + Малювання
Тема: «Жив – був я!»
Мета: розвивати вміння правильно оцінювати себе, виражати свої почуття та емоції; вчити регулювати свої відчуття, розуміти їх; виховувати самоповагу, підвищити самооцінку; продовжувати вчити малювати фарбами нетрадиційними методами.
Обладнання: палітра, фарби, вода, губка.
Хід заняття
Вправа «Хто я такий».
Дитина має якомога більше сказати про себе.
Хто я такий? Що я значу?
Я себе в люстерці бачу ,
-ну який же я? Який?
Кожна людина має фізичне тіло. Що це означає?
Одна у нас є голова,
а вуха – два, і ока два,
і скроні – дві, і дві щоки,
і дві ноги, і дві руки.
Коли б було все навпаки:
Одна нога, одна рука,
за те було б два язики,
то тільки б те ми й знали –
Вправа «Прислухайся до себе».
– Прислухайся до свого тіла:
- як ти себе почуваєш?
- як почуває твоє тіло?
- чи зручно ти сидиш?
- чи не болить нічого: голова, зуби, руки, ноги?
- Що слід робити, щоб бути здоровим, сильним, щоб нічого не боліло?
III. Гра « Вухо – ніс».
Дорослий промовляє «вухо – ніс» і береться за вухо, чи ніс, дитина повторює слова та рухи, а потім дорослий намагається заплутати.
– Кожна людина має розум, вона про щось думає, мріє, розв`язує задачі, розв`язує проблеми.
IV. Вправа « Прислухайся до себе».
– А зараз прислухайся до своїх думок, про що ти думаєш мрієш, чого хочеш?
V. Вправа «Прислухайся до себе».
– Прислухайсь, що ти зараз відчуваєш, радісно чи сумно, який настрій.
VI. Малювання пальцями «Мій настрій».
(Дитина відтворює на папері свій настрій: сонечко – гарний настрій, хмаринка – поганий настрій)
Пояснити, чому в мене такий настрій.
VIII. Підсумок заняття.
Кожна людина неповторна, унікальна, кожен не такий, як інші, і таких як ти, більше немає!