Соціальні групи 18.05.2020

СТАРШИЙ ВІК

Грамота

Тема: Голосні звуки і букви

 Мета: Закріпити уявлення про голосні  звуки, їх правильне розрізнення. Вчити робити  звуковий аналіз слова. Розвивати діалогічне  мовлення,  пам’ять, мислення, координацію  мови з рухами. Формувати  співпраці, взаєморозуміння, доброзичливість, самостійність, ініціативність.

Хід заняття

Гра «Знайди зайве слово»

Наприклад – айстра, армія, адреса, осінь – зайве «осінь»;

– осінь, Оля, Уля, озеро;

– Уля, Інна, удот, урна;

– Інна, Іра, Аня, Інга.

II. Назвіть голосні звуки, які ми вчили А, У, О, І. Згадайте вірші про букви.

Буква «А»: Ми дві палочки складали,

третю зверху до них прибивали,

Подивились, о діла, вийшла буква А.

Буква «О» : О така – от кругла

Хто не бачив, подивись:

Наче сонце, наче бублик

Мов  обручик, – хоч котись!

Буква «У»:  Букву «У» боюсь я дуже, татку

Татусь питає: «А чому?»

  • «У» схожа на рогатку!

Буква «І»:  Буква «І», неначе свічка,

З ясним вогником вгорі.

А погасне- чорний гнотик

Стане крапкою над «І»

ІІІ. Вправа «Буратіно»

Одного разу Буратіно стояв перед дзеркалом і повторював своє ім’я . Він помітив, що губи у нього спочатку стискуються в маленький кружок – БУУУУ, потім перетворюються в великий круг – РАААА, розтягуються в полоску – ТИ, нарешті, становяться схожі на овал – НООООО. Попробуй і ти подивитися на себе в дзеркало і побачиш, як змінюється артикуляція

ДИДАКТИЧНА ГРА ” Додай літеру ”.

ПРАВИЛА: Прочитайте перший склад. До складу додати літеру, щоб утворилося слово. Прочитайте створені слова. Які з цих слів зображені на малюнках. Наприклад: мак…

 IV.Дидактичне доміно  “Він, вона, воно”

Назви по картинкам, де він, вона, воно.

 Ліплення.

Тема. Травневий жук.

Мета: викликати інтерес до світу природи, формувати реалістичне уявлення про неї; навчити зображати хруща; закріпити прийоми скочування, розплющування; розвивати сприйняття кольорів, естетичний смак; розвивати координацію рухів рук, дрібну моторику; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: набір пластиліну; дошка для ліплення; стеки; серветка для рук; ілюстрації різних комах.

                                             Хід заняття

У теплі травневі вечори важко не помітити великих комах, що проносяться над головою з сильним дзижчанням. Це хрущі. Спіймати жука легко – вони не полохливі і не злітають при наближенні людини. Але їх чіпати не потрібно. Хрущі – великі комахи з великими широкими вусиками. Тіло хруща, як і у інших комах, складається з трьох частин-відділів: голова, груди і черевце.

  • Як ви думаєте, чим харчується хрущ? (Він полюбляє березові, кленові, дубові та багато інших листочків).

Розглядання картинок хруща в природі.

Давайте зліпимо хруща разом.

Давайте візьмемо коричневий колір пластиліну для хруща. З пластиліну, який ви взяли для жука треба скачати кулю, тепер візьмемо чорний і скачаємо кулю меншу. Поставимо кулі одна на одну.

Тепер необхідно сплющити їх, натиснувши зверху долонькою. Треба тільки стежити, щоб верхня кулька  не з’їхав в сторону. Це буде тіло.

Прикріпимо голову.

Стекою акуратно надрізаємо верхній коричневий шар, ніби крильця.

Тепер скачаємо шість невеликих чорних кульок. Це будуть лапки. Розкачати кульки в ковбаски.

І прикріпимо під черевце. Лапки трохи загнемо.

Проріжте ротик, зубочисткою проткніть ніздрі, зробимо оченята і вусики. Хрущ готовий.

МОЛОДШИЙ ВІК

 Розвиток мовлення + Малювання

Тема: «Жив – був я!»

Мета: розвивати вміння правильно оцінювати себе, виражати свої почуття та емоції; вчити регулювати свої відчуття, розуміти їх; виховувати самоповагу, підвищити самооцінку; продовжувати вчити малювати фарбами нетрадиційними методами.

Обладнання: палітра, фарби, вода, губка.

Хід заняття

Вправа «Хто я такий».
Дитина має якомога більше сказати про себе.

Хто я такий? Що я значу?

Я себе в люстерці бачу ,

-ну який же я? Який?

Кожна людина має фізичне тіло. Що це означає?

Одна у нас є голова,

а вуха – два, і ока два,

і скроні – дві, і дві щоки,

і дві ноги, і дві руки.

Коли б було все навпаки:

Одна нога, одна рука,

за те було б два язики,

то тільки б те ми й знали –

наївшись, розмовляли!

Вправа «Прислухайся до себе».
– Прислухайся до свого тіла:

  • як ти себе почуваєш?
  • як почуває твоє тіло?
  • чи зручно ти сидиш?
  • чи не болить  нічого: голова, зуби, руки, ноги?
  • Що слід робити, щоб бути здоровим, сильним, щоб нічого не боліло?

III. Гра « Вухо – ніс».
Дорослий промовляє «вухо – ніс» і береться за вухо, чи ніс, дитина повторює слова та рухи, а потім дорослий намагається заплутати.
–    Кожна людина має розум, вона про щось думає, мріє, розв`язує задачі, розв`язує  проблеми.
IV.  Вправа « Прислухайся до себе».
– А зараз прислухайся до своїх думок, про що ти думаєш мрієш,  чого хочеш?


  1. V.  Вправа «Прислухайся до себе».
    – Прислухайсь, що ти зараз відчуваєш, радісно чи сумно, який  настрій.
    VI. Малювання пальцями «Мій настрій».

(Дитина відтворює на папері свій настрій: сонечко – гарний настрій, хмаринка – поганий настрій)

Пояснити, чому в мене такий настрій.
VIII. Підсумок заняття.

Кожна людина неповторна, унікальна, кожен   не такий, як інші, і таких як ти, більше немає!

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *