Спеціалізовані групи 05.05.2020

МОВЛЕННЯ  ДИТИНИ + АПЛІКАЦІЯ

 Тема: «Комахи наші друзі».

Мета: продовжувати формувати в дітей знання про комах (зовнішній вигляд,

cпосіб пересування, живлення, будову тіла). Вчити порівнювати їх, знаходити спільні істотні ознаки, об’єднувати їх у групи. Стимулювати пізнавальні інтереси дітей у виготовленні бджілки.

З квітки на квітку пурхає,
Солодкий нектар збирає,
У вулик його принесе,
У соти мед покладе.     (Бджола)

          А що роблять бджілки на квітах? Діти, бджілки одними з перших прокидаються від зимової сплячки і летять далеко за нектаром, бо ще дуже мало в таку пору розквітло квітів і бджілкам потрібно дуже багато літати з квітки на квітку, а це забирає багато сил і тому не всі бджілки повертаються до свого вулика.

Зараз послухайте казку про бджілку Маю.

Одного теплого літнього дня бджілка вилетіла з вулика, озирнулась навколо і нікого не побачила, бо всі дорослі бджоли полетіли в пошуках їжі. Бджілка Мая полетіла далі. Навколо було так красиво звучала музика, було чути спів птахів. Вона своїми вусиками відчувала приємний аромат квітів, своїми ніжками відчула і приємний смак, бо бджоли відчувають смак ніжками. Раптом на одній із квіток вона побачила дуже схожу на себе істоту. Мая підлетіла і запитала:

  • Ти хто ?
  • Я оса Тая.
  • А ти хто ?
  • А я бджілка Мая. Тобі не здається, що ми дуже схожі. Може ти моя сестричка?
  • Думаю що ні, але мені здається, що ми родичі.
  • Ану давай запитаємо отого волохатого, що сидить на квітці конюшини.
  • Гей, дядечку, ти хто ?
  • Дж-дж-дж. Я д-ж-міль.
  • Не заваж-ж-айте мені, я ж-жую.
  • Дядечку, я шукаю родичів. Допоможи мені. Як ти думаєш, ми з осою Таєю родичі?
  • Так, ви як дві сестрички. У вас навіть спіднички, схожі в обох у смужечку і пелеринки-крильця однакові.
  • Дядечку, може і ти наш родич ?
  • Летіть і не заваж-ж-жайте мені.

І от полетіли далі бджілка Мая і оса Тая. Летять, летять і бачать, що по землі хтось повзе і везе на собі великий міх. Вони спустились на землю і запитали:

  • Ви хто ?
  • Ми мурахи.
  • А що ви несете на собі і куди несете?
  • Ми прибираємо навколо, щоб було чисто, щоб було повітря чистим. Нас називають санітарами. А веземо ми все це до своєї домівки, якщо хочете можете піти з нами. Бджілки полетіли над мурахами, які далі продовжили свою мандрівку. Незабаром вони побачили велику купу. Це була домівка мурашок. Там було дуже багато комірок. Раптом, з однієї комірки вилетіла велика мурашка і полетіла.
  • Ой, то хто ?- запитала бджілка.
  • То наша мама. – відповіла мурашка.
  • Вона схожа на нас. Значить ми теж родичі з мурашками.

Бджілка і оса подякували мурашкам і полетіли далі. Підлетіли вони до Лісового озера. А там на озері по воді ковзались якісь істоти, ніби на ковзанах. Наші подруги також хотіли сісти на воду і запитати хто вони такі, та мало не потонули. Тая і Мая сіли на травичку, яка росла над водою і крикнули :

  • Гей, ви хто ?
  • Одна з істот повернулась, підійшла ближче і відповіла:
  • Ми жуки-водомірки.
  • А чому ви не тонете?
  • Бо наші ніжки змазані жиром, тому ми тримаємось на воді.
  • А ви можете літати?
  • Так, у нас також є крила, як і у вас.
  • То може ви наші родичі?
  • Так, ми жуки-водомірки також ваші родичі, – відповів жук-водомір, –

І нас дуже-дуже багато.

Діти, а яких ще жуків ви знаєте?

(Сонечко семикрапкове, травневий хрущ,  жук рогач,  бронзівка золотиста)  Бджілка Мая дуже зраділа, що в неї така велика родина. Вона вирішила летіти додому, щоб розповісти своїм близьким, яка в них велика родина. Летіла вона, летіла і вирішила сісти на дуже красиву квітку. Раптом  ця

квітка злетіла і понесла її на своїх крилах.

  • Ой, я ще не бачила щоб квіти вміли літати!
  • А я не квітка, я – метелик.
  • Ти така красива, така чудова давай будемо дружити.
  • Давай.

Вони перелітали з квітки на квітку, їм так було весело, що не помітили,

що надворі стало сутеніти. Вони якраз підлетіли до гарної синьої квітки, яка звалась дзвіночок, а там, в середині квітки, зустріли ще багато своїх родичів, які з певних причин не долетіли до своїх домівок і знайшли притулок на ніч.

Ось там, у дзвіночку наші подруги бджілка Мая та оса Тая і заночували. Так закінчилась казочка про мандрівку бджілки Маї.

Сподобалась вам казочка? Хто запам’ятав, кого зустріла під час своєї подорожі Мая? (Осу, джмеля, мурашок, жука-водомірку, метелика).

Чи були вони всі похожі? Чим? (Вони уміли і ходити і літати, у них були крила).

Так вони всі  схожі між собою, і не тільки крилами, а ще тим, що у них є скільки ніг?  Зверніть увагу що у них усіх є хоботок, за допомогою якого вони збирають з квітки що? (Сік).

Всі родичі нашої Маї мають по 6 ніг і це основна ознака – всі вони називаються комахами. Давайте ще раз ми їх всіх перерахуємо. А найкращою комахою є метелик. (Розгляд ілюстрації із зображенням метелика).

Я біжу, біжу по гаю.

Я метелика спіймаю,

А метелик не схотів

Геть від мене полетів.

Він летів, летів, летів

І на квіточку він сів

АПЛІКАЦІЯ « Бджілка»

Крок 1:

Нам потрібно підготувати все необхідне для роботи. Для виготовлення бджілки нам знадобитися вирізати з паперу такі елементи:

  • 1 великий прямокутник розміром з конус який ви вибрали для виробу;
  • 3 чорні смужки;
  • заготівля для крил, зробіть її такою ж як в прикладі;
  • 1 коло, це буде обличчя бджілки;
  • заготовки для вусиків.

Крок 2:

На цьому етапі нам потрібно взяти конус і обклеїти його заготівлею великого прямокутника.

Крок 3:

Поки сохне клей на нашому конусі, можна підготувати обличчя нашого персонажа. Намалюйте очі і посмішку на заготовленому  колі для обличчя потім приклейте вусики.

Крок 4:

Продовжуємо роботу з конусом, приклеюємо на нього характерні для бджілки смужки, приблизно на однаковій відстані.

Крок 5:

Збираємо нашу бджілку, приклеюємо всі елементи що залишились на наш конус. Бджілка готова.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *