Старші групи 06.05.2020

РОЗВИТОК  МОВЛЕННЯ

Тема заняття:  «Подих весни»

Завдання:  Закріпіть знання дітей про пори року, професії людей які працюють в селі (тракторист, доярка, пастух), з яких частин складається дерево (корінь, стовбур, гілки, листя). Викликайте інтерес до слухання художніх творів. Виховуйте допитливість, розвивайте мовлення.

Хід

  1. Гра «Запитання – відповідь»

Назвіть пори року?

Яка пора року зараз?

Назвіть весняні місяці?

Який зараз місяць?

Давайте згадаємо, як починалася весна?

Сніг розтанув і куди зникла вода з калюж і потічків?

А зараз в травні, що відбувається в природі?

Які зміни відбулися в житті тварин?

Які з’явилися комахи?

Чим відрізняються комахи від тварин?

Чим схожі?

Де живуть комахи?

Де будинок у метелика?

А у мурашки є будинок?

А у бджіл?

Хто повертається до нас навесні з теплих країн?

Які птахи прилетіли  навесні?

Що роблять птахи навесні?

Чи всі птахи будують гнізда?

Яка птах не будує гнізда? (Зозуля)

Подивіться у вікно, яка сьогодні погода?

  1. Дитяча гра «Весняні слова»

Пограємо в весняні слова:

Я називаю слова, а ви відгадайте, про що я говорю.

Блакитне, ясне, чисте, весняне, високе, безхмарне. (Небо).

Весела, дзвінка, прозора, холодна. (Вода).

Яскраве, золоте, тепле, ласкаве. (Сонце).

А тепер навпаки:

Я називаю слово, а ви говорите яке воно:

Проталини.

Сніг навесні.

Вітер навесні.

  1. Гра «Закінчи речення»
  2. З-за хмар вийшло золоте…
  3. Подув теплий весняний…
  4. Загримів грім і пішов перший, весняний…
  5. На деревах з’явилися клейкі, зелені…
  6. Пригріло ласкаве …
  7. І задзвеніла весняна …
  8. Робота за картинками розгляньте картинки і скажіть:

– Чим зайняті люди в селі? Як називається професія людини?

  • Які перші весняні квіти ви знаєте?
  • Які дерева квітнуть в травні місяці?
  • Що є у дерева?
  1. Прочитайте дітям оповідання В.Чухліб «Зозулін льон»

Старий Ведмідь корчував пні під нове поле, щоб посадити тут солодке коріння. Стомився, присів на пеньку перепочити. Прилетіла зозуля Зизка, примостилася на дубі. – Ку-ку! Ку-ку! Ведмідь задрімав і якийсь час не звертав уваги на зозулю. – Ку-ку! Ку-ку! Ку-ку! – не вгавала Зизка.

– Ну й розкукалась! – не витерпів Ведмідь. – І що толку з твого кукання?

Соловей уже як співає, то не просто так. Він солов’їху своїм співом розважає, яка пташенят висиджує. І разом з тим оберігає гніздо, попереджає інших птахів – це моя, мовляв, територія.

– А я літаю по всьому лісу і розказую, який вік кожному випаде, – ображено сказала зозуля.

– Вигадки це все! – засміявся Ведмідь.

– Хоч одному вгадала? Ну от, мовчиш. Краще б зайнялася якимось корисним ділом. А то літаєш та лише кукуєш. А бобри тим часом греблю будують, дятел у кузні кує, зайці капусту та моркву вирощують, а сорока Чара – та лісову пошту носить. Мурахи ось які маленькі, а все щось майструють.

– Чим же мені зайнятися? – запитала Зизка.

– А це вже ти сама подумай. І Ведмідь знову взявся за роботу. Думала зозуля, думала, а тоді прилетіла до Ведмедя.

– Вирішила я, дядьку Ведмедю, льон посіяти. Тільки ось як мені поле виорати?

– Так і бути, я тобі допоможу. Виорав Ведмідь поле, а зозуля посіяла льон. Виріс льон високий та тонкий. Вибрала його Зизка, пов’язала у снопики. Потім вона замочила льон у лісовому озері. Повитягувала снопики на берег, повисушувала. Далі треба було льон терти. Прилетіла зозуля до Ведмедя.

– Треба мені льон терти, та немає терниці.

– Ну що ж, зроблю я тобі терницю. І таку гарну терницю змайстрував, що тільки льон підкладай, сама тертиме. Цілими днями не змовкала терниця під крислатою сосною у Золотому бору. Звірі та птахи дивувалися:

– Хто це там витатахкує на терниці?

– Скажу, так не повірите. Зозуля Зизка.

– Та невже? Що ж це з нею сталося? А Зизка тим часом тіпала льон, вичісувала. М’якенький льон вийшов, гладенький та блискучий, наче шовк. Напряла зозуля ниток, на цівки намотала. Тоді вона знову прилетіла до Ведмедя.

– Треба мені полотно ткати, а кросен немає.

– Гаразд, зроблю я тобі кросна, – сказав Ведмідь.

З ранку до вечора сиділа зозуля за кроснами. Хутко бігав туди-сюди човник з нитками, стукала ляда. Наткала зозуля сувій полотна, постелила білити в долині. Гарне полотно вдалося, тоненьке, біле, як сніг. І врешті Зизка взялася за шитво. Стільки всього нашила – цілу гору! А одного святкового дня, коли всі мешканці Золотого бору відпочивали, полетіла вона по своїх знайомих.

– Це вам фартух ковальський, – сказала дятлові.

– Ні, ні, не відмовляйтеся! Ви ж усе в кузні куєте, а хто ж вам новий фартух пошиє?

– Ну й гарний, якраз по мені! – розчулився дятел.

– Ще й з кишеньками! А зайчисі принесла Зизка цілий пакунок.

– Візьміть для зайченят ваших. Як повдягали зайченята штанці полотняні, аж застрибали від радості.

Лісовій поштарці Чарі зозуля подарувала сумку з візерунками – пошту носити. А вже потому прилетіла Зизка до старого Ведмедя.

– Не знаю, як вам і віддячити. Пошила для вас сорочку з мого льону.

– Оце діло! – приміряв обновку Ведмідь.

– Ну, цю сорочку я тільки на пасіку носитиму. Спасибі тобі, Зизко!

– І вам спасибі! І зозуля Зизка злинула в небо. Поширяла над Золотим бором, а тоді опустилася на верхівку крислатої сосни й закувала радісно: – Ку-ку! Ку-ку! І всі мешканці Золотого бору тепер знали, чому кує зозуля.

        Завдання: Прочитайте текст 2 рази, запропонуйте дитині переказати    зміст близько до тексту.

 ЗОБРАЖУВАЛЬНА  ДІЯЛЬНІСТЬ (малювання)

Тема заняття: «Гілка яблуні»

Завдання: Закріпіть знання дітей про квітучі дерева у травні. Розвивайте фантазію, вміння добирати кольори. Спонукайте до самостійності. Виховуйте акуратність, старанність.

Матеріал: синій аркуш кольорового паперу, гуаш, пензлик, склянка з водою, палітра

Хід

  1. Змішай на палітрі білий та рудий кольори, додавши трішки коричневого. Плавними хвилястими рухами намалюй гілку.
  2. Зроби гілочку більш виразною, підкресливши темно-коричневим кольором.
  3. Тепер змішай жовту фарбу з крапелькою зеленої. За допомогою тоненького пензлика намалюй живці яблуні.
  4. Цим самим кольором, але вже пензликом більшої товщини, намалюй листочки.
  5.  Зараз у тебе є щаслива нагода побути чарівником і перетворити звичайну яблуневу гілочку на квітучу. Вмочи пензлик в білу фарбу та залиш п’ять відбитків-пелюсток. Всередині кожної квітки постав жовту цяточку.

 Чекаю фото звітів про виконану роботу!

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *